Paard maakt stal ZO smerig!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laralover

Re: Paard maakt stal ZO smerig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:36

Jenbuc schreef:
wat ook een idee is...
zet je paard op vlas, maar dan niet in je eigen box beginnen met vlas.. nee al een bestaande box gebruiken die dus al die dikke koek heeft gevormd.
dat zuigt het vocht enzo goed op en je gooit er gewoon iedere dag verse vlas bij.
echt dat helpt
ken een paard die ook erg ranzig is en bij mijn paard en dat paard heeft het goedg ewerkt tot dat ik naar een andere stal ging verhuizen waar ze op stro staan..

en wonder boven wonder is hij nu een stuk schoner en
hoef ik hem maar 1x per week leeg te halen verder:
zondag: opstrooien en niks aan je box doen verder recht trekke meer niet
maandag: uitmesten alleen het heeeele erge viezen
dinsdag opstrooien niks aan je stal doen alleen recht trekke enschoon er in
woensdag uitmesten alleen het heeeele erge viezen er uit
donderdag en vrijdag opstrooien enverder alleen recht trekke
zaterdag leeg halen

succes iedereen

Goede oplossing! Waar je echter nog wel last van hebt, is dat je paard dan wel elke dag vies is. Mijn verzorgpaard heeft ook in een stal met een dikke onderlaag gestaan en dan eet ze het stro op en is elke dag ontiegelijk smerig! Ze ligt volgens mij de hele nacht ofzo, want ze was heel erg vies toen. Nou ze op een klein laagje zaagsel en een kleine laag stro staat is ze veel schoner. Je moet wel elke dag uitmesten, maar dat is maar een klein beetje en ze heeft dan vaak een schone stal.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:48

tja als je paard vies is...
zomers: douche
swinters: deken

voor mij zou dat geen probleem zijn buc was vroeger echt overal vies;) zelfs onder zijn winterdeken

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:42

MIjn paard poept alleen in een hoekje daar licht alleen de rest van de stal is schoon!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:23

Craignethan schreef:

:')

OMG.
Wat een ding, wie verzint zoiets ?
Lijkt me niet echt comfortabel ofzo Clown

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:37

Vue schreef:
Craignethan schreef:

:')

OMG.
Wat een ding, wie verzint zoiets ?
Lijkt me niet echt comfortabel ofzo Clown

Nee daar worden zowel mijn paard als ik ook niet vrolijk van Tong uitsteken
Ons paard is ook al zo'n viezerik. Ze plast wel altijd in dezelfde hoek, dus dat scheelt, maar de stront loopt ze wel door dr hele stal heen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:43

Mijn paard is echt DE SMERIGSTE!! Hij poept op de muur Clown Net alsof er met een paintball-geweer op de muur geschoten is.. Telkens als iemand zijn stal passeert ligt die kreupel van het lachen!! Hij is echt de eenigste paard die ik ken die dat doet.. Soms plakken er nog gehele mestballen tegen de muur.
Dus maak je niet ongerust Clown Erger dan bij mij kan het echt niet zijn Haha! Clown

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:45

ik ga trouwens straks naar mijn paardje.. Zal ik even wat foto's nemen van zijn stal. Kunnen jullie nog allemaal eens lachen Haha! Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:44

Helaas Nashke, jouw paard is niet de enige die dit doet, wij hebben ook twee van die smeerkezen op stal staan. Als je niet oplet loop je er zelf nog tegenaan ook, echt verschrikkelijk smerig. Ze gaan met hun gaat zo'n beetje tegen de muur staan en smeren dan de poep op de muur als een waar kunstwerk ( een paar keer per jaar hogedrukspuit erover en klaar ! )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:41

die van mij is ook zo'n varken. De oplossing heb ik nu: hij staat 24/7 buiten. Kan ie lekker de hele weide onder kakken, maar kan er niet mee gaan smeren Haha!

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:56

Ik las dit topic laatst.. en nou kwam ik er vandaag achter dat ik toen ik mijn nieuwe paard kreeg, mijn pony heb verhuist naar een andere stal (van stal gewisseld eigelijk, redenen zijn er maar hoef ik denk ik niet allemaal uit te gaan leggen) Noudat mijn pony in die andere stal staat, maakt zij hem veel minder vies! Het was eerst ook zo'n viespeuk, maar nu dus veel minder.. dus (als je daarvoor de mogelijkheid hebt) kun je misschien je paard/pony ruilen met een andere.. Misschien helpt het.. bij mij dus wel!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:05

Potstal maken is een goede remedie als je het op de goede manier doet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:20

Behalve als je paard besluit zijn Duitse roots tegen je te gebruiken: mijn paard graaft in elke potstal net zo lang tot hij een lekkere kuil heeft gemaakt om in te gaan liggen: resultaat: meneer ligt elke dag op het beton. Ik gooi er nu een vol pak per dag bij, en 's ochtends staat hij weer op de stenen. Ben nu serieus vlas aan het overwegen, hoewel ik dat ook niet ideaal vind.....

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:25

Wat is vlas precies. Ik zei namelijk tegen mijn vader dat wij dat nu op de grond hadden liggen, maar toen hij donderdag voor mij uit moest mesten zei hij dat dit geen vlas was, maar de hulsjes van graankorrels (ofzo iets). Ik vind dit echt super spul. Mijn pony was eerder vrij vies en nat (stro), maar dit is echt de oplossing. Ze hebben geen natte voeten meer omdat het supper absorbeerd (alles trekt naar de bodum). Ik haal wel elke dag het natte er een beetje uit en doe er 1 keer per week een half pak bij in. Voor mij, de oplossing!