Vippie schreef:Waarom "slechts" een buitenbak, wat is er minder aan een buitenbak dan een stoffige bloedhete binnenbak?
Persoonlijk ga ik nooit voor een stal met binnenbak omdat ik ze vaak veel te warm en te stoffig vind, geef mij maar een lekkere frisse buitenbak, niks mis mee.
Een stal met een binnenbak heeft vrijwel altijd ook een buitenbak

Ik ben het zelf behoorlijk zat om als het vriest of je paard zakt tot zijn knieen weg in de bagger alleen maar wat te kunnen stappen dus voor mij is die binnenbak inmiddels toch wel van levensbelang. Wil niet zeggen dat je bij een goede bodem niet alsnog de buitenbak kunt pakken natuurlijk

Overigens: als je binnenbak stoffig en bloedheet is wordt hij blijkbaar ook niet al te best onderhouden
Bij ons gaan de poorten open zodra het goed weer is en wordt er gewoon netjes gesproeid om de bodem goed te houden. Dat geldt natuurlijk ook voor de buitenbak: met een goede bodem en goed onderhoud is die vrijwel altijd te berijden, maar helaas zeggen bijna alle pensioneigenaren als je ergens komt staan dat de bak altijd droog en zacht blijft en kun je vervolgens je paard 's winters drie maanden bijna niet trainen
En zie hartje winter maar een goede andere stal te vinden natuurlijk!Ik ben dus heel tevreden met mijn stal van dit moment: een fijne binnenbak, 20 x 40, die open kan waardoor je alsnog in de buitenlucht zit (mits je paard niet over bakwanden heenjumpt), een buitenbak met verlichting, een buitenbak met wedstrijdhekjes en bloembakken etc. en een buitenbak aan het terras, allemaal met vrij goede bodems en allemaal 20 x 60

) maken het paard niet zoveel uit. Ik heb trouwens het liefste een combi van een goede buitenbak (dus redelijk goede bodem), apart longeerbakje en uitrijmogelijkheden. Ik rijd endurance dus dat laatste is ook wel belangrijk. Vanaf stal gaan rijden is toch altijd even makkelijker dan dat je eerst met de trailer op pad moet.