Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Maar je moet wel van elkaar accepteren dat de één meer zal kunnen doen dan de ander, afhankelijk van de persoonlijke situatie

aerdenhout1 schreef:Mijn pensionklanten hebben het drie weken volledig opgevangen toen ik met een gebroken bekken niets kon doen. Het is hier heel normaal dat iedereen meehelpt als het zo uitkomt! De onderlinge band hier is dan ook heel erg hecht! Er staat natuurlijk van mijn kant uit ook veel tegenover waar ze niet extra voor hoeven betalen.
Heb jij nooit wrijvingen op stal dat de een vindt dat de ander te weinig doet bijv.? En hoe lossen jullie dat dan op?
Kimberley84 schreef:Is er nog een ander woord voor asociaal? Jah je betaald voor je stal maar ik vind het wel erg CRU om gewoonweg te zeggen, ik help niet me, voeren en mesten jullie mijn paard ook effe??? Dat is om moeilijkheden vragen.
Urielle schreef:Dat klinkt wel hartstikke tof!Heb jij nooit wrijvingen op stal dat de een vindt dat de ander te weinig doet bijv.? En hoe lossen jullie dat dan op?
(kan me bijv. voorstellen dat een huisvrouw met paarden meer tijd heeft voor de paarden dan een meisje dat 60 uur in de week werkt)
Het gaat om je inzet. Als je bij voorbaat al NEE zegt, klinkt het heel hard. Zeg je van joh eigenlijk heb ik t al druk zat met 2 paarden, maar ik kan een laatste hooibeurt best doen in de week. Dan toon je initiatief en veel minder egoistisch. aerdenhout1 schreef:Mijn pensionklanten hebben het drie weken volledig opgevangen toen ik met een gebroken bekken niets kon doen. Het is hier heel normaal dat iedereen meehelpt als het zo uitkomt! De onderlinge band hier is dan ook heel erg hecht! Er staat natuurlijk van mijn kant uit ook veel tegenover waar ze niet extra voor hoeven betalen.
Zo zie je dat niet vaak op pensionstallen.. switchx schreef:Ik snap TS wel, en vind haar niet asociaal want dat is zo'n groot woord! Als ik op een pagina terug lees dat zij zelf voor alles moet betalen en als zij ziek is en de hoefsmid komt ze daar nog te bedonderd zijn om haar paard vast te houden dan zou ik ook zoiets hebben van geef mij dan ook maar 20 euro voor elke voer/veeg/mest beurt! Het hangt er wel vanaf wat voor band je hebt met je stalgenoten en stalhouder. Ik persoonlijk zou me ergeren aan iemand die dan zegt 'ja is goed ik help wel' en die dan vervolgens 1x iets doet en daarna niks meer omdat ze het eigenlijk helemaal niet wilt maar uit "goede wil" Ja heeft gezegd.
Urielle schreef:switchx schreef:Ik snap TS wel, en vind haar niet asociaal want dat is zo'n groot woord! Als ik op een pagina terug lees dat zij zelf voor alles moet betalen en als zij ziek is en de hoefsmid komt ze daar nog te bedonderd zijn om haar paard vast te houden dan zou ik ook zoiets hebben van geef mij dan ook maar 20 euro voor elke voer/veeg/mest beurt! Het hangt er wel vanaf wat voor band je hebt met je stalgenoten en stalhouder. Ik persoonlijk zou me ergeren aan iemand die dan zegt 'ja is goed ik help wel' en die dan vervolgens 1x iets doet en daarna niks meer omdat ze het eigenlijk helemaal niet wilt maar uit "goede wil" Ja heeft gezegd.
Dat was TS niet hoor, dat was ik![]()
Het is ook echt niet dat mensen te bedonderd zijn, maar dat het bij ons gewoon niet gebruikelijk is. Waar je voor betaalt is gewoon heel uitgebreid, en voor de rest doet ieder zijn paard. Het zou gewoon niet eens in me opkomen om iemand te vragen om hulp omdat dat andersom ook niet gebeurt. Ik heb een keer op zondag een vriendin gebeld om mijn paard terug binnen te halen omdat ik niet op tijd terug kon zijn en zondag is het stalpersoneel vrij, en dat werd imo redelijk onwillig gedaan zodat ik me echt een profiteur voelde. Daarna heb ik ook altijd zelf geregeld dat er iemand ging, hetzij ik, hetzij mijn vriend. Gelukkig hebben we op stal personeel en zal de situatie van langdurige ziekte onderling wel opgevangen worden.
Ik ken ook voorheen van andere stallen waar mensen meer samen deden eigenlijk alleen maar geroddel en geruzie omdat de een meer deed dan de ander. Het kon supergezellig zijn zo samen maar het leverde onderling ook wel enorm veel problemen op, omdat er totaal geen begrip was voor afwijkende situaties.
Zoals het bijv. op de stal van Aerdenhout gaat, dan klinkt supergezellig, maar dat heb ik dus echt nog nergens zo meegemaakt.
Nouja iig ik snap de TS wel en ik zou het zelf ook niet doen althans... niet elke dag aerdenhout1 schreef:Mijn pensionklanten hebben het drie weken volledig opgevangen toen ik met een gebroken bekken niets kon doen. Het is hier heel normaal dat iedereen meehelpt als het zo uitkomt! De onderlinge band hier is dan ook heel erg hecht! Er staat natuurlijk van mijn kant uit ook veel tegenover waar ze niet extra voor hoeven betalen.