Mager paard in de buurt.. Dierenbescherming bellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris93

Re: Mager paard in de buurt.. Dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:04

Uuhm.. ik heb de DB nog niet eens gebeld hoor.. Verward
Maar ik weet nu genoeg. Hier mag een slotje op Lachen

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:17

wat weet je dan allemaal...je opent zelf t topic nu ben ik ook nieuwsgierig hoe het afgelopen is?
en dat je sommige reacties niet leuk vind dat hoort er nou een maal bij..
heb je al stappen ondernomen?

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:37

Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Heb je al met de eigenaar gesproken?
Enne over die "onaardige" berichten .. Ik denk niet dat ze het zo bedoelen hoor! Ze willen je alleen maar helpen!
Het lijkt mij namelijk ook verstandig om eerst even na te gaan waarom het paard dr zo bijloopt voor je de DB inschakeld!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:55

Ik heb het topic dus niet doorlopen maar waarom altijd meteen de dierenbescherming bellen?? Ik snap dat je bezorgd bent maar er kan ook een reden zijn waarom het paard mager is. Best is van eerst eens met de eigenaar te gaan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:47

Ik zou ook eerst naar de eigenaar gaan. Wij hebben ook een mager paard op stal. Maar dat paard heft al een redelijke leeftijd. Hij krijgt meer dan genoeg te eten, wordt netjes ontwormt en de da is er ookal verschillende keren bij geweest! Dit paard is dus ook zeker niet verwaarloosd of mishandelt maar wel mager.
Wel wordt hij gelukkig al iets dikker en is hij niet meer zo ingevallen als eerst en zie je alleen zijn ribben nog. Maar het is erger geweest. Lachen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:21

Waarom zijn jullie allemaall zou tegen de dierenbescherming??! Ik ben juist blij met hun bestaan, want er zijn mensen zat die niet zulke goede bedoelingen hebben als jullie! En er zijn ook zat mensen die gewoon niet beter weten. Er worden jaarlijks ontzettend veel shetlanders bij mensen weggehaald die echt verwaarloosd zijn. Mensen kopen een shet voor op een klein stukje grond en denken dat hij wel in leven blijft van dat kleine stukje gras. Hoefsmid, wormenkuurtje, nooit van gehoord.

De dierenbescherming werkt helemaal volgens de wet. Daardoor mogen ze dus ook niet zo streng optreden ookal is het soms nodig. Dat ligt niet aan de DB maar aan de wetgeving van Nederland. Zo is het in Nederland bijvoorbeeld nog steeds niet verboden om sex te hebben met dieren. De DB is hard bezig om een goede wet door te laten voor dieren. Als je precies wilt weten hoe het zit raad ik je aan eens op hun website te kijken.

En in geval van melding komen ze alleen maar kijken. Doe je niets verkeerds dan heb je toch ook niet te vrezen?! De dierenbescherming is er voor dieren, niet om mensen te pesten.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:26

Ik vind ook dat de TS moet opassen. Je hebt geen idee wat er aan de hand is. En wat is mager?? Mager als in dunnetjes of echt vel over been?

Een van mijn merries is op het moment ook aan de dunne kant. Maar staat wel degelijk onder de begeleiding van de dierenarts die van alle problemen op de hoogte is. En een paard laten aankomen kan heel moeilijk zijn. Ook al krijgen ze genoeg te eten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:31

Ja zo stond er 2 jaar lang een mager paard bij ons in de buurt.
Maar dat beestje had het wel ontzettend goed.
Hij was alleen gewoon echt oud aan het worden.
als er geen gras was lag er altijd wel voldoende kuil.

Verder is een schuilstal nu nog niet verplicht.
Als het slechter weer word wel.

maar goed hoe weet je dat dit paard snachts niet binnen gezet word.
die van mij staat ook vaak van 7 uur smorgens tot 11 uur s avonds buiten (met mooi tot redelijk mooi weer.)
Maar voor buitenstaanders lijkt het net alsof ze de hele dag en nacht buiten staat!

Informeer eerst bij de eigenaar.