Wanhopig! Paard met beschadigde 'stro-staart', hulp nodig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: Wanhopig! Paard met beschadigde 'stro-staart', hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:59

Het spul staat inmiddels klaar voor verzending. Normaal is CM vanwege de grote vraag altijd op voorraad maar soms is er gewoon wél even iets op. Dit keer was het wachten op de detangler maar die is weer op voorraad. 't is even wachten maar dan heb je ook wat Lachen

tienus63

Re: Wanhopig! Paard met beschadigde 'stro-staart', hulp nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:58

Justarman schreef:
De levertijd staat ook duidelijk op de site, en had je dus kunnen weten van te voren.. Ja

Ik was denk ik gefixeerd op de betalingscondities; ik zag vooruitbetalen, dus ik dacht, hoe eerder de betaling binnen is, des te eerder de verzending binnen zou zijn.

Maar ik lees net dat het voor verzending klaar staat, helaas ik heb het net niet op tijd binnen; waarschijnlijk een dag te laat.
Pech gehad.

Peet_PaneelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:23

elke maand paar cm afknippe werkt echt Knipoog heeft wel ff tijd nodig ( en als ik geen wedstrijd had knipte ik er iets meer af) maar dan komt het er goed bij..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:46

@ Brendalover:

Dat werkt echt, mijn halfbloedje heeft ook zo'n miezerig staartje, ondanks dat ik dressuur rij, knip ik de staart altijd een flink eind af en toevallig zag ik vandaag dat hij dikker wordt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:57

Beschadigde haren kan je niet repareren met wat dan ook. Hooguit leg je een glad laagje over openstaande haarschubben (heet dat zo?) maar een haar vernieuwd zich van boven af. Vergelijk het maar met dooie punten in mensenhaar.
Dus gewoon het meest beschadigde deel er afknippen en dan goed bijhouden is het beste. Ik heb destijds ook de staart tot aan net onder de sprong afgeknipt en die is daarna weer voller teruggegroeid.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:29

fransje23 schreef:
Beschadigde haren kan je niet repareren met wat dan ook. Hooguit leg je een glad laagje over openstaande haarschubben (heet dat zo?) maar een haar vernieuwd zich van boven af. Vergelijk het maar met dooie punten in mensenhaar.
Dus gewoon het meest beschadigde deel er afknippen en dan goed bijhouden is het beste. Ik heb destijds ook de staart tot aan net onder de sprong afgeknipt en die is daarna weer voller teruggegroeid.

Je kunt beschadigde haren idd niet meer repareren, Je zult er een flink stuk af moeten knippen of elke maand een paar cm er af. Verder idd goed onderhouden dus wassen met een paardenshampoo met de hand uitpluizen maar niet te vaak doen. Je kunt de staart invlechten maar dit zou ik i.v.m de vliegen nu nog niet doen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:28

Misschien moet je het bekijken van BINNEN UIT. Het is bekend dat BIOTINE de hoef en haar-groei bevorderd. Is dat een idee voor jouw paard? En ook de brokjes waar in ieder geval de dagelijkse hoeveelheid aanbevolen biotine IN ZIT. Zemelen krijgen ze bijvoorbeeld een hele mooie vacht van (MITS OP DE GOEDE WIJZE GEVOERD) Zo geldt dat ook voor LIJNZAADOLIE....
Het duurt een week of 5 voordat het echt EFFECTIEF is maar het zijn ingredienten die je kunt gebruiken om je paard van binnen uit kan helpen.
Wel zielig dat ie een dun staartje heeft, vooral in de zomermaanden als de vliegen weer vervelend zijn.
succes ermee

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:50

Biotine kan soms wel een jaar duren voordat je daar echt resultaat van ziet!
Het gaat mischien wel iets beter groeien na een paar maanden maar je moet echt geduld hebben het duurt vaak wel 2 jaar voordat je paard weer een prachtige staart heeft....geduld, geduld, geduld en anders extensions die kunnen heel mooi zijn!