2,5 jaar, en al op gezeten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:43

ik denk dat het geen kwaad kan als je er een keer op gaat zitten.

ik ken mensen die een fjord hebben die nou 2 en 2 maanden is en daar word al elke dag op gereden. dat vind ik dus echt niet kunnen. ze is dus nog lang niet uitgegroeid en zo word ze dus gewoon kapot gereden.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:01

mijn Tinker is nu 2 jaar en 3 maanden, ik hang er soms een klein beetje op (ik sta dan op een opstapje) hij geeft er geen bal om. Tóch ga ik met rijden beginnen op 4 jarige leeftijd! Ja, helemaal niet te laat, hij is erg mak, durft alles aan nergens bang van etc.
Dus aan zijn gedrag zal het zéker niet liggen, als ik hem op 4 jaar inrijd!

Hij ziet er super sterk uit, maar zijn botten moeten nog harder worden, en zo nog veel meer! Ik kan wachten..denk eraan je verkloot je paard als je te vroeg gaat rijden!! En dat zal dán niet merken maar wel over jaren verder. En als sommige mensen denken, dat als ze het paardje toch verkopen wat later dat hun toch niet met de smurrie zitten, dan zijn ze zacht uitgedrukt DOM. Dán hou je totaal niet van je paard, je"gebruikt" hem zo! He lekker rijden veel galoperen, grijp je kans papier koopt toch weer een nieuwe!

--->Maar denk dan toch aan het paard!<---

Zo ken ik ook, een meid van 17 die haar verzorgshet wilde inrijden. Nou die is allang oud genoeg hoor!
Eerst longeren enz. Was verstandig bezig, DACHT IK!
Hoe zei het vertelde kwam het fantastisch over...
Maar toen mocht ik eens mee kijken, want ze wilde niet lopen (want haar zusje verzorgt die pony ook dus die vroeg dat)

Ik kwam daaraan, die zus was daar zomaar ook, ik dacht waarvoor had ze mij dan nodig?!?
Nouwwh! wat ik toen heb gezien Boos!
Dat beestje longeerde ze voor de 3e keer. Een strotouw om die buik, met daar "zelfgemaakte hulpteugels" aan. Nou snijd lekker hé? strotouwtjes!?

Ik geloof da het een "alle hulpteugels 1 één " was!

'Het beestje liep niet aan de teugel, en daarbij wilde ze ook nog niet eens lopen!' zeiden ze!
Ik heb ze op een Extreme duivel wijze uitge.. "legd" hehe Haha!
Dat ik naar de eigenaar zou gaan, en eens ffies alles zou uitleggen, over de verkutte shet!

Die meiden heb ik niet meer terug gezien sinds ik dat tegen hem heb verteld Pling EN TERECHT!
nouw dit srukkie was eigenlijk ff off, maar wou het toch eens even vertellen