Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), maar wat rondlopen, lang uit kunnen liggen/rollen zonder tegen de wanden te knallen etc. is toch wel fijn! Ireentjuh schreef:ik snap niet waarom je een paard in een klein hok moet proppen als het ook ruimer kan
3x3 vind ik persoonlijk prima voor een pony, maar wel erg aan de krappe kant voor een paard van 1,75m. zeker als zo'n paard ook nog niet overdag buiten komt.
ze hoeven niet te kunnen rennen in de stal natuurlijk (dat zou wel heel ideaal zijn), maar wat rondlopen, lang uit kunnen liggen/rollen zonder tegen de wanden te knallen etc. is toch wel fijn!
ik bedoel, als je de keuze hebt om je paard in zo'n grote stal te zetten, zou ik het wel weten! Is nog eens veel beter voor de doorbloeding/tegen stalbenen ook.

Citaat:In een kleine stal ligt een paard eerder vast dan in een grote.

runningkawa schreef:Citaat:In een kleine stal ligt een paard eerder vast dan in een grote.
Wat ik geleerd heb is dat juist niet zo.
In een kleinere stal gaan ze vaak gewoon liggen, zonder door te rollen.
In een grotere stal denken ze nog wel ruimte te hebben om te draaien en dat gaat dan vaak helaas niet omdat ze die dag net wat dichter op de kant lagen als anders, maar wel de gewoonte hebben dat het kan.

Ylana schreef:@Runningkawa, ik heb het er ook niet over wanneer je géén ruimte hebt.
Ik reageerde op de reactie van een bokker die niet snapte waarom paarden in godsnaam in een grote stal moesten staan.
Daar vroeg ik aan; waarom niet?!?
Als je dus wél de ruimte hebt.