Hoe het beste ratten uitroeien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re: Hoe het beste ratten uitroeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:05

Onze katten vangen ratten en nemen ze als kado mee naar huis Pling .Daarnaast zorgen de paarden zelf ook voor uitroeiing;Regelmatig ligt er eentje eentje voor oudvuil in de box Ach gut en sinds kort ben ik erachter dat we buzings in de hooiberg hebben en ik heb daar dus geen rat of muis meer gezien!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:09

hMM ik kom terug van die lokdoos..
dat bordje chloorkalk/azijn en dan vrijwillig vertrekken klinkt diervriendelijk! Beter idd dan vergiftigen of levend in de fik steken zodat het gegil de rest wegjaagt. Antropomorfe projecties of niet dat laatste vind ik errrug zielig klinken..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 08:51

ingeborg schreef:
hMM ik kom terug van die lokdoos..
dat bordje chloorkalk/azijn en dan vrijwillig vertrekken klinkt diervriendelijk! Beter idd dan vergiftigen of levend in de fik steken zodat het gegil de rest wegjaagt. Antropomorfe projecties of niet dat laatste vind ik errrug zielig klinken..

Ik vind het eerder zieliger voor mezelf, dan voor die rat.... Nagelbijten / Gniffelen
Ben zelf doods maar dan ook echt doosbang voor die dingen...
Dus dan maar dood... hoe maakt me niet zo uit op zo'n moment...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:45

rattengif kan gevaarlijk zijn
katten die ratten (en ander ongedierte) die gif gegeten hebben opeten zullen ook aan het rattengif doodgaan en een vervelende pijnlijke door sterven.
Ik zou op zoek gaan naar een kat (of meerdere) met jachtinstinkt.
Succes.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:03

Als een kat van zichzelf al niet op jacht gaat naar ratten, waarom dan wel als die ratten ineens vergif hebben gehad? Haha!

Maar ik snap je punt. Ook roofvogels en dergelijke kunnen vergiftigde beeste eten.
Al is mijn ervaring dat de ratten die je vind, vaak ergens dood liggen waar ze toch al niet te makkelijk te vinden zijn. Daarnaast heb ik geloof ik ooit eens begrepen dat roofvogels etc eerst een bepaalde hoeveelheid vergiftigde beesten moeten eten, voordat zij zelf het loodje leggen.

Het zou erger zijn, wanneer je in een natuurgebied met vergif gaat strooien.

ikar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:26

er gewoon met de schep achteraan Haha!