simpel of luxe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: simpel of luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:56

Ik zou voor luxe kiezen Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:32

Als je er het geld voor hebt dan zou ik voor de duurdere stalling kiezen. Van een goede binnen en buitenbak heb je echt het hele jaar plezier. Je hebt dan toch meer "rijgenot". Ook een groot voordeel is dat je direct naast het bos zit, een drukke weg oversteken houdt toch extra risico's in. Tja en als je het geld niet kunt missen, dan toch maar voor de goedkopere versie kiezen. Maar als het geld niet de doorslag geeft dan wist ik het wel. En op een duurdere stal kun je toch ook aardige mensen tegenkomen?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:49

luxe, ik heb een binnenrijbak buitenbak, longeerbak
springwei, genoeg wei
binnen en buiten zetten
voeren, mag zelf bepalen of je je ze zomers buiten of binnen wil hebben 's nachts...ik heb binnen, wordt dus gedaan voor mij
wasplaats, kantine....
ruime boxen, vlas....
2 keer per week een halve baal vlas
stal wel zelf doen, maar dat wil ik ook...
en luxe voer, allerlei soorten, en niet vna die standaard bix..want zo goed is dat helemaal niet Knipoog
wie weet in de toekomst een solarium Pling
en bovenal gezellig

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:10

Simpel!

Ik heb 4,5 jaar op een luxe stal gestaan. Met de volgende opties
Binnenbak incl. agtenberg bodem (20*40)
Buitenbak (20*60)
Nette afspuitplaats voor 2 paarden.
Ruime stallen
Solarium (1 euro voor 5 minuten ofzo weet niet zeker heb nooit gebruikt)
Weiland incl loopstal.
incl voer, mesten, binnen en buiten zetten
Mooie uitrijmogelijkheden

Ben vast nog eea vergeten. Maar op deze luxe stal had men geen hart voor pony's. Alles moest paard zijn en pony's zijn niet interresant. Dus niet goed de pony's in de gaten houden.
De loopstal was eerst mooi grooit maar men bedacht zich later om die alsnog weer kleiner te maken en extra stallen bij te bouwen. (levert uiteraard extra geld op) waardoor die loopstal zo klein werd dat alleen de dominante paarden erin stonden want die trapten de andere er gewoon uit.
In de winter tot aan haar knieen in de drek. Giga mok. Niet op stal zetten van mijn pony als ik op vakantie ben of ziek ben terwijl dit wel de afspraak is.
Onderling is het niet altijd even gezellig omdat de wedstrijdruiters denken altijd voorrang te hebben en niet de regels omtrent rijden in de bak hanteren. Met je pony wordt je dan regelmatig omver gelopen.

Nu sta ik op een pensionstal met 15 paarden. Heerlijk veel weiland (met echt gras ipv zandwei)
Ruime boxen, goede buitenbak. Is de buitenbak niet te gebruiken ivm natte periode dan kun je bij ons altijd nog heel goed naa rbuiten toe. Want de omgeving is goed te doen tijdens de natte periode.
Elke dag naar, zo'n 8 uur. Mensen met hart voor paarden en PONY'S.
Zelf mesten en brok kopen. Zij doen wel voeren en binnen en buiten zetten.
Onze stal staat geweldig qua buitenrijden. We kunnen vele mooie paden op.
Tijdens ziekte staan ze altijd voor je klaar mocht er wat zijn. En ze willen je paarden ook altijd wel wat extra's geven. En de sfeer is perfect. Geen kouwe kak! EN dat komt er gelukkig ook niet.
Een heerlijk stal voor maar 140 euro. Ben er elke dag nog erg blij mee. Heb geen luxe (alhoewel ik zelf vind van wel) maar een zeer tevreden paard en dat is mijn luxe.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:28

Als ik het geld had, de luxere.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:23

als je het kan betalen,de luxere stal.heb je toch lekker alle voorzieningen in de buurt.
ik ga mijn paard op een luxe manege in hoorn stallen,met een spuitplaats,2 binnenbakken,een buitenbak,longeerrondje,stapmolen en mooie ruime boxen.
en niet te vergeten zit weidegang bij de prijs in.
kost wel wat(€280)maar het is echt all-in,uitmesten,voeren,2 lessen per week,gebruik van alle faciliteiten.........ik ga denk ik heel tevreden zijn,en dan op luxe stallen kakkers staan vind ik toch niet helemaal eerlijk.........en je hoeft toch niet met iedereen vriendjes te zijn

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:38

De goedkopere stal. Mijn paard staat op een niet super luxe stal ofzo. Ze hebben daar een buitenbak, weidegang, poetsplaats, waterslang. De stallen mest ik zelf, ook van de andere mensen die er staan (als ik tijd heb). De paarden worden wel binnen en buiten gezet en ze worden gevoerd. Ook hebben ze een grote stal, dus ik heb niet te klagen.

Kleinere, niet zulke luxe stallen zijn vaak veel gezelliger.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:02

Absoluut de simpele stal!! (en niet om de kosten)

Ik hou niet van die kakkers (en ja, die staan op de luxe stallen, ervaring genoeg, je komt ze op elke duurdere stal tegen, punt!) die hun paarden zien als het hobbietje waar ze een uurtje per dag mee bezig zijn.

Leuk hoor, binnenbak, solarium voor de spieren etc.etc. maar ik doe alles liever zelf waardoor ik gelijk in de gaten heb als er iets aan de hand is of als paardlief het niet naar de zin heeft. Ik hou onze paarden zo natuurlijk mogelijk, en die kans heb je niet op een luxe stal. Het natuurlijk houden van paarden betekend niet alleen maar dat ze lekker lang op het land kunnen staan, daar komt veel meer bij kijken.

Dus sta ik nu op een prive stal, we zijn daar met z'n 2en (plus de eigenaars die er wonen dan), ik betaal 30 euro voor water en stroom wat er verbruikt wordt en verder regel ik zelf alles. (hooi en stro bestellen, voer kopen etc.) Ook hoe de paarden buiten staan. Die brengen we natuurlijk ook zelf naar buiten en halen ze eventueel weer binnen. (nu niet dus, staan 24/7 buiten)
Een paddock om in te rijden, veel land en behoorlijke uitrijmogelijkheden. Veel vrijheid, we regelen alles zelf. Maar als er iets nodig is hoef ik maar met de vingers te knippen en de eigenaar regelt het. Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:32

Ook zeker de simpele stal, ik sluit me helemaal aan bij GamblersCup! Lachen

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:12

Als ik een eigen paard had zou ik voor een luxe stal kiezen.
Dan hoef ik zelf niet te zorgen voor het uitmesten,opstrooien,voeren etc.
Want dan zou ik erg veel tijd kwijt zijn, en ik gebruik al 2 uur om op de manege te komen,paard te borstelen,opzadelen,rijden,afzadelen,afspuiten en als ik de rest dan ook nog zou moeten doen Tong uitsteken
Ook zetten ze um 2 dagen in de week op de wei, hoef hem alleen terug naar stal te brengen.
Dus voor mij zou het ideaal zijn.
Een binnenbak vind ik echt een must Bloos
Maar een solarium en een stapmolen vind ik best wel onzin Tong uitsteken

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:15

Ligt aan de mensen en aan je financien.

Als er aardige mensen zijn, je budjet het toelaat dan zou ik voor LUXE kiezen Ja

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:24

May I present you mijn stal Knipoog
*175 euro per maand
inbegrepen:
*weidegang, tijdens de winter van 's ochtends tot 's avonds buiten tenzij hevige regen, tijdens de zomer ook en als er hoge temperaturen zijn (dus veel dazen) gaan ze 's nachts buiten
*buitenbak van 40x60, all weather, met daarnaast nog een springterrein
*Spuitplaats
*2x daags krachtvoer, gevarieerd, elk paard aangepast
*onbeperkt ruwvoer (hooi en voordroog)
*geen manegegeklungelgedoe (we staan maar met 3 pensionklanten)
*zadelkast
*uitrijmogelijkheden, moet je wel eerst 10 minuten over de baan
*koelkast beschikbaar (om drank in te zetten, inc! )
*verzorgde stal, op vlaslemen en/of stro, naar wens, geen prijsverschil
*stal krijgt 1x per jaar grote kuis, wordt verder dagelijks uitgemest

En ik ben er ferm tevreden over Haha!
Ik moet zeker niet meer hebben. Mijn paard staat gelukkig, ik kan altijd rijden, van niets geen klachten. Terwijl het toch geen luxestal is (ik vind van wel maar de prijs is niet boven de 250 Knipoog )

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:57

myrka schreef:
ik heb goedkope luxe Haha! ik sta op een stal en betaal 140€. de paarden staan van 10.00 's morgens tot 18.00 's avonds lekker op de wei. we hebben een 20 x 40 buitenrijbaan, een springtuin van ong. 70 x 70 met hindernismateriaal, en we hebben een renbaan van 650 meter lang. ook hebben we een wasplaats en de binnenbak wordt gerealiseerd Haha!

en je kan lekker buitenrijden lietje!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:51

Momenteel rij ik in primitieve omstandigheden.
Geen piste, in de winter is de weide blubber.
Geen echte stallen (2 grote schuilstallen)
wel stromend (koud water)
ik gebruik wel een (kleine) piste 10 minuten over de weg stappen.
wél een trailer, en redelijk goede uitrijmogelijkheden.
Ook een plaats waar zadels en dergelijke kunnen opgeslagen worden
géén kosten (bijrijdpaard)

ik vind het wel nog fijn zo, soms droom ik wel eens van mooie luxe stallen, met (vooral in de winter) een goede binnenpiste, maar zo ben ik ook wel content.

Als ik zou moeten kiezen kies ik voor de goedkopere stal, maar wel met voorkeur tot een goede piste (op stapafstand) en een trailer zodat ik in de winter in een binnenpiste kan gaan rijden...

Simone_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:19

Als je zeker weet dat je luxe moet betalen zou dat wel lekkerder zijn. Maar ik vind dat sommige mensen op een '' luxe '' stal wat kakkeriger of arroganter zijn. En mensen op een kleinere minder luxe stal, vind IK PERSOONLIJK vaak veel gezelliger !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:27

als ik het geld had zou ik toch voor de luxe gaan Lachen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:00

voor de simpelere en goedkopere

waar paard lekker dag en nacht in een groot weiland kan staan met andere paarden,
en niet ergens waar ze in hun eentje een paar uurtje in een postzegelweitje moeten.

Als ze daarnaast maar een mogelijkheid hebben om paard aftespuiten en wel in de buurt van een bos liggen ben ik tevreden.
Hoef niet perse een bak; zeker niet als dat ten koste gaat van de 'luxe' van mijn paard.

Als er een dure stal is die wel luxe is voor paard (en deze dus hele dagen op een groot groen land kan staan) en óók luxe voor mij kies ik die natuurlijk wel, helaas zijn die erg zeldzaam.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:03

De goedkopere versie met de faciliteiten van de luxe stal.
Op zo'n stal sta ik namelijk Lachen

Kleinschalig en supergezellig!
Ik betaal maximaal 190 alles incl per maand..
Het bedrag varieert van 170 tot 190 per maand omdat hun ook voor de wormenkuren zorgen!
En heb alles tot mijn beschikking, behalve een binnenbak..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:08

Als je barst in het geld natuurlijk het duurdere. Vork

Goedkopere is helemaal niks mis mee! Daar kies ik ook voor. Paarden lekker de hele dag de wei op. Goede ruime stallen een binnenplaats, afspuit plaats goede buitenbak.

Ik sta op een goedkopere stal maar maar heb wel de faciliteiten van een duurdere stal tot mijn beschikking. Alles behalve een binnenbak.
Ik ben zeer tevreden en vooral de mensen zijn echt heel aardig! Haha!

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:21

Ik zou ook een goedkopere stal kiezen.Ik vind voeren en uitmesten wel leuk om te doen Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:33

ik zou voor lekker simpel kiezen. Het paard staat liever op een simpel stal met iedere dag weidegang dan op een luxe stal. Met bijna nooit weidegang.

Maar voor de mens is luxe natuurlijk handigerig dan een simpel stal.

Geef mij maar lekker simpel, knus en gezellig

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:06

Ik zou in dit geval voor de luxere en duurdere stal gaan. Ik wil iig dat mijn paard dagelijks de weide op kan (bij voorkeur 8 uur of langer) en goede rijbakken. (binnen- en buitenbak) Op het moment sta ik voor 200 p/m volpension en hiervoor heb ik dit allemaal. Weidegang komt voor mij wel altijd op de eerste plaats.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:06

ik zou voor een simpele gaan. een binnenbak OK, dat is altijd handig, maar van die dingen als stapmolens en solariums? tjah.. ikzelf heb al mijn hele leven zonder die dingen gedaan en kan daar prima mee leven.
dus waarom meer betalen als je ook met minder net zoveel lol en plezier kan hebben Lachen

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:26

Ik sta op een luxe stal. Mijn paard staat de hele dag in de wei. Dus ook op luxe stal is dat heel goed mogelijk. Zeven dagen per week zetten ze mijn paard buiten en binnen. Ik werk onregelmatig en vaak 16 tot 20 uur achter elkaar. Dus heb expres een stal gezocht waar ze mijn paard goed verzorgen. Waar ze voeren en uitmesten enz.
Hij laat zich lastig vangen op de wei en de eigenaren van die stal vinden dat niet eens erg terwijl ze regelmatig wat langer op de wei staan tot die van mij komt. Geweldig vind ik dat van ze!! de eigenaren zijn echte paarden mensen.
In de winter of als het veel regent vind ik een binnenbak erg fijn.
Mijn paard heeft het er goed en hij ziet er goed uit en dat vind ik het belangrijkste. Ik probeer te combineren...een stal waar mijn paard het super heeft en ik de dingen heb die ik wil.
En daar wil ik dan best voor betalen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:16

Ik zou voor de luxere stal gaan. Ja