Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Misschien dat ik wel binnenkort nog eens overstap op 4 dagen werken.
Ik kan heel goed leren en zou het toch zonde vinden om mijn hele leven tussen de paarden te zitten...ik vind het als hobby heel leuk en wil later ook graag weer gaan rijden als ik nu zou moeten stoppen. Maar ik wordt toch liever dokter dan nu voor mijn paard te kiezen, al ga ik natuurlijk wel proberen om het te combineren. Aan mijn inzet zal het niet liggen, maar zoals Zep al zei: een dag heeft maar 24 uur

.
) kan doen.
.... samantha5 schreef:nou dat heb ik nooit. ik ben juist heel erg blij met mystery en wil hem voor geen goud meer missen.
Mieke schreef:Ik snap wel een beetje wat Zep bedoelt, sommige mensen functioneren nou eenmaal het beste als ze zich volledig (voor zover mogelijk) kunnen focussen op 1 ding, anderen doen het liefst van alles en nog wat. De één heeft een enorme honger naar kennis en wil meer meer meer weten en kunnen en de ander vindt het allemaal wel best zoals het al jarenlang gaat.
Ik heb destijds een duidelijke keuze gemaakt: ga ik verder studeren en eerst een carriere maken binnen een andere werkkring of koop ik een paard? Het is dus het laatste geworden. En nu heb ik er zelfs twee.![]()
Nooit spijt van gehad. De carriere is evengoed nog gekomen binnen mijn eigen werkkring, iets wat ik eigenlijk niet had verwacht. Maar ik merk wel dat mijn werk volledig ondergeschikt is aan mijn paarden. Als ik eerlijk ben interesseert die baan me op dit moment geen moer....
![]()
Dat is dus wel de reden dat ik weer met een studie begonnen ben, eentje die ik in mijn eigen schaarse vrije uurtjes (onder werktijd, hahaha!) kan doen.
Ik zou mijn paarden echt niet willen missen, haal heel veel voldoening uit het bezig zijn of alleen maar bij ze zijn. Echt prestatiedrang heb ik op geen enkel vlak, niet met werk en niet met paarden.
Wel hou ik ook nog regelmatig een stuk maand over aan het einde van mijn geld, en geef ik rustig geld uit aan een nieuwe rijbroek, maar mijn dagelijkse kantooroutfit zou nodig eens vernieuwd en aangevuld moeten worden, maar ja dat vind ik dus zonde van mijn geld....
Zep schreef:Wat ik me dan afvraag, Jippie/Pepeijn, is of geneeskunde studeren dan ook onder "holle carrieremakerij" valt.
SuperPepeijn"]
[quote="Zep schreef:Wat ik me dan afvraag, Jippie/Pepeijn, is of geneeskunde studeren dan ook onder "holle carrieremakerij" valt.
Sando schreef:En de mens wordt steeds materialistischer hoor....
Sando"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Zep schreef:Wat ik me dan afvraag, Jippie/Pepeijn, is of geneeskunde studeren dan ook onder "holle carrieremakerij" valt.
Rianne"]
[quote="samantha5 schreef:nou dat heb ik nooit. ik ben juist heel erg blij met mystery en wil hem voor geen goud meer missen.