Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stokpeerd schreef:Ik zou alle mensen die een paard of pony willen en het niet voldoende tijd kunnen geven of betalen wel eens door elkaar willen rammelen!
Als ikzelf van te voren zou bedenken dat ik niet de volledige kosten en aandacht zou kunnen geven aan mijn paarden dan zou ik er niet aan beginnen. net zoiets als een hond nemen maar nooit thuis zijn.
gebruik je verstand en koop pas een paard als je het financieel en kwa tijd kunt opbrengen!!!
Esther"]
[quote="stokpeerd schreef:Ik zou alle mensen die een paard of pony willen en het niet voldoende tijd kunnen geven of betalen wel eens door elkaar willen rammelen!
Als ikzelf van te voren zou bedenken dat ik niet de volledige kosten en aandacht zou kunnen geven aan mijn paarden dan zou ik er niet aan beginnen. net zoiets als een hond nemen maar nooit thuis zijn.
gebruik je verstand en koop pas een paard als je het financieel en kwa tijd kunt opbrengen!!!
stokpeerd schreef:Pffff, wat heb jij het toch allemaal goed voor elkaar, zeg! Een bijrijder heb je vooral om te delen.Niet, VOORAL niet alleen de lasten, maar JUIST de lusten. Wij genieten zo met meer mensen van een paard. Bijrijdster, haar partner, mijn dochter en ik. Het paard wordt heerlijk verwend met al die aandacht, hij vaart er in dit geval wel bij!Nog ff reactie, ik gun iedereen een paard die dat wil, maar ikzelf moet er ook keihard voor werken. Ik ontzeg mezelf een hoop omdat het hebben van paarden nu eenmaal mijn keuze is. Ik accepteer dus ook dat ik daar andere dingen voor zal moeten laten. Ik vind het geen goede zaak als iemand die een paard aanschaft afhankelijk is van de bijdrage van een evt bijrijder!
Wat doet zo iemand als die bijrijder opstapt, of als een paard onverhoopt hele dure medische behandeling nodig heeft en noem maar op. Als je financieel op het randje zit kun m.i. beter een paard huren bij een leuke manege, die zijn er zat. en als je dan eens financieel krap zit kun je er zonder pardon mee stoppen al is het maar tijdelijk.
Ik zie maar al te vaak dat mensen die het financieel eigelijk niet goed rond kunnen breien hun paard gedwongen moeten verkopen, gaan beknibbelen op de huisvesting, voer, en ga zo maar door. Als zo'n paard medische behandling nodig heeft krijgt ie het niet want de baas kan het niet betalen. Ik weet van een bevriende veearts dat het vooral paardeneigenaren zijn die hun rekeningen niet betalen, en dus regelmatig een deurwaarder op hun dak krijgen. (die veearts doet zijn werk en wil zakelijk gezien dus ook gewoon zijn geld, terecht, toch?!)
Ik gun dus iedereen alles wat ie graag wil in zijn leven, maar een beetje reeel blijven is toch niet verkeerd!
Sonja"]
[quote="Cody schreef:Klinkt goed Sonja, waren er maar meer mensen als jij. Echt waar.
flair schreef:Joyce B het gaat hier over bijrijdpaarden niet over verzorgpaarden, maar goed ik vind dat een bijrijder op zijn/haar dagen dat zij/hij het paard rijd net zoveel verantwoordelijkheid heeft als dat het zijn/haar eigen paard zou zijn. Het paard zorgt immers niet voor zichzelf en het is de bijrijder toevertrouwt om voor het paard te zorgen.
Sonja schreef:Ik vind het sowieso al absurd dat je zou moeten betalen om iemand anders z'n paard te rijden, maar als het dier kreupel of ziek is al helemaal!
Als je het normaal vind dat je door moet betalen terwijl je niet kunt rijden, vind je het dan ook normaal dat je een vakantiebungalow huurt maar er niet in kunt? Of dat je betaalt voor kabeltv en de aansluiting is er niet? Of misschien het beste voorbeeld: een leaseauto maar dan met drie wielen????
Vippie schreef:Dus een paard wat ziek of kreupel is heeft ineens geen verzorging meer nodig?
Viv
Sonja"]
[quote="Vippie schreef:Dus een paard wat ziek of kreupel is heeft ineens geen verzorging meer nodig?
Viv