waarom hebben sommige mensen zo'n dure uitrusting?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:39

Citaat:
ja tuurlijk, maar die haflinger waar ik op rijd die heeft een wintec zadel, zit heerlijk moet ik zeggen!! dus die zijn toch ook goed??

Jij antwoorde dit op het bericht van mij.
Ik heb er geen problemen mee dat jij met een wintec rijdt.
Ik heb idd duurdere merk zadels en niet omdat ik een snob ben, maar ik heb de zadelmaker met veel zadels laten komen, en die gene die goed paste en lekker zat is het geworden.
Dat het dan een duurdere is zit ik dan niet mee, en vooral niet met een zadel. Het moet op de 1e plaats goed op mijn paard liggen en dan vind ik het ook nog eens fijn als het lekker zit. Haha!

En zo heb ik dat met alles.
Ik kijk wat fijn is en dat koop ik.
is het iets goedkoops en het zit lekker word het dat ook.
Maar is alleen het dure fijn. koop ik het ook.

En zeker voor dingen als zadels en een trailer ben ik heel precies.
Voor mezelf ben ik minder precies. Maar voor mijn paard moet het 100% goed zijn.

Vergeet verder niet dat jij als scholiere minder te besteden heeft als een fulltime werker, en zodoende iemand die wat royaler zit ook eerder wat duurdere dingen koopt.
Niet omdat ze snob zijn, maar omdat ze het gewoon te besteden hebben.

En iedereen legt zijn prioriteiten ergens anders.
Ik ga niet meer uit, wat een vermogen kost.
Mijn gewone kleren zijn nooit merk kleren, ben absoluut niet mode bewust.
En wij gaan nooit op vakantie.

Mijn vriend heeft als hobby een wegmotor en daar gaat het geld naartoe en ik geef mijn geld graag uit aan dingen voor het paard.
Het is dus ook maar net waar je het aan uit wilt geven.

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:56

soms hebben mensen met goedkopere spullen er meer last van dan dat degene met durdere spullen door hebben dat ze dure kleding aan hebben.

ik moet zeggen dat ik er nooit zo op let. als ik iets mooi vind dan koop ik het en als het erg duur is maar ik heb het geld ervoor over...waarom niet? kijk als het me niet waard is dan koop ik het natuurlijk niet ik ga niet een merkbroek kopen die ik niet mooi vind alleen maar voor het labeltje.

ik heb bijv. rubberij laarzen omdat ik dat 10x fijner vind dan leer maar hiervoor had ik wel weer leren rijlaarsen van f500 piek.

ik vind het belangrijker dat is leuk en mooi is dan het prijskaartje maar misschien is dat ook wel een bevoorrechte positie. ik kan me voorstellen als je het echt niet kan betalen dat het wel steekt als iemand een onwijs dure trailer heeft met een mooie auto ervoor....

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:57

blondiedaan"]
[quote="prakkie schreef:
Ik ben iemand die allemaal dure spullen heeft, een vrachtwagen onder m´n kont etc etc...
<En wat dan nog??
Ik wil graag genieten, want ik werk er hard voor, en ik kies dan voor extra comfort...
Je mag toch zelf weten wat je met je geld doet??

Ik snap het probleem niet zo...
Ik geef bijna al mijn geld uit aan de paarden en dat is ook voor hun comfort...daar is toch nix mee??

ja precies maar ik geef me geld ook andere dingen uit! iemand die ik ken heeft zeker ook dure paardenspullen maar die heeft maar 'minder dure' vrije tijds kleding want die wil perse alleen maar dure paarden spullen!! en tuurlijk die werkt er ook hard voor maar moet alles dan maar naar je paard gaan?
[/quote]

Sorry, maar als ik bijv. &#8364;100,= verdien en dat wil ik allemaal aan mijn paard/paardrijkleren uitgeven, dan moet ik dat toch zelf weten???
Ik zie nog steeds niet hoe jij daar last van kan hebben.
In de paardenwereld gaat ontzettend veel geld om, en als je dat niet bevalt zal je een andere hobby moeten zoeken of het accepteren..

Nog een een voorbeeld:
Mijn hoedje duurder dan heel jouw wedstrijdoutfit bij elkaar, maar dat is toch mijn zaak?? Heb jij er alst van dat ik met zo'n duur hoedje rij?? Of denk je dat ik daarom meer punten krijg ofzo???

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:14

Het is en blijft zo in de paardensport dat er veel afgunst onderling is. Is het niet om de auto/trailer dan is het wel om uitrusting of om het paard!

Vroeger toen ik nog geen eigen paard had viel dat me al op, als manegeklant viel je toch altijd een beetje buiten de boot bij je vriendinnetjes die wel een eigen paard hadden, leren laarzen, mooie rijlkeding......... Gelukkig heb ik er nooit last van gehad en gedraag ik me ook niet zo. (heb toevallig van Debbiedee een heel leuk tweedehands wedstrijdjasje kunnen overnemen waar ik zo blij mee ben........)

Eerlijk gezegd vondt ik het in het begin heel genant om zelfs te zeggen wat voor ras Nappie was, elke keer als iemand er naar vroeg draaide ik om de hete brei heen en waarom..............veel mensen die hoorde dat het een Lipizzaner was zeiden daarna niets meer, anderen gaven als antwoord dat ie dan wel heel duur moest zijn geweest en 1 x heb ik te horen gekregen wat moet "jij" nou met een barokpaard? Pure jaloezie.
Bah ik heb daar echt een hekel aan Boos! mensen gunnen elkaar toch zo weinig, ik snap dat niet Verward

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:15

prakkie"]
[quote="blondiedaan"][quote="prakkie schreef:
Ik ben iemand die allemaal dure spullen heeft, een vrachtwagen onder m´n kont etc etc...
<En wat dan nog??
Ik wil graag genieten, want ik werk er hard voor, en ik kies dan voor extra comfort...
Je mag toch zelf weten wat je met je geld doet??

Ik snap het probleem niet zo...
Ik geef bijna al mijn geld uit aan de paarden en dat is ook voor hun comfort...daar is toch nix mee??

ja precies maar ik geef me geld ook andere dingen uit! iemand die ik ken heeft zeker ook dure paardenspullen maar die heeft maar 'minder dure' vrije tijds kleding want die wil perse alleen maar dure paarden spullen!! en tuurlijk die werkt er ook hard voor maar moet alles dan maar naar je paard gaan?
[/quote]

Sorry, maar als ik bijv. &#8364;100,= verdien en dat wil ik allemaal aan mijn paard/paardrijkleren uitgeven, dan moet ik dat toch zelf weten???
Ik zie nog steeds niet hoe jij daar last van kan hebben.
In de paardenwereld gaat ontzettend veel geld om, en als je dat niet bevalt zal je een andere hobby moeten zoeken of het accepteren..

Nog een een voorbeeld:
Mijn hoedje duurder dan heel jouw wedstrijdoutfit bij elkaar, maar dat is toch mijn zaak?? Heb jij er alst van dat ik met zo'n duur hoedje rij?? Of denk je dat ik daarom meer punten krijg ofzo???
[/quote]

ik heb er helemaal geen last van dat jij met een duur hoedje rijd!! integendeel deel zelfs!!
maar je hoeft mij ook niet te vertellen dat jou hoedje duurder is dan heel mijn outfit!! of wou je daar ook overopscheppen??
dat was mijn vraag ook helemaal niet!!! Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:19

Ik geloof niet dat Prakkie daarover wil opscheppen. Het was slechts als voorbeeld bedoeld.

Ik begrijp niet dat jullie je zo druk kunnen maken over de outfit van een ander. Ga nou gewoon lekker rijden. Iemand die toevallig een duurdere outfit heeft bedoelt daar echt niet mee te zeggen die ie dús beter rijdt dan jij ofzo... Het kan mij niet schelen dat iemand een dure trailer of hoedje of wat dan ook heeft. Geld moet rollen, toch Verward Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:20

de meeste mensen met veel geld willen dat ook graag laten zien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:20

napoleon schreef:
Het is en blijft zo in de paardensport dat er veel afgunst onderling is. Is het niet om de auto/trailer dan is het wel om uitrusting of om het paard!

het is niet typisch voor paardenmensen hoor. het is typisch voor nederlanders in het algemeen. Als je hier in een mooie en dure auto rijdt, ben je een vuile kaffer. In duitsland of belgie krijg je respect want daar denken ze "die zal er wel hard voor gewerkt hebben." Nederlanders kunnen er gewoon niet tegen als een ander meer heeft.

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:21

Pava schreef:
Ik geloof niet dat Prakkie daarover wil opscheppen. Het was slechts als voorbeeld bedoeld.

Ik begrijp niet dat jullie je zo druk kunnen maken over de outfit van een ander. Ga nou gewoon lekker rijden. Iemand die toevallig een duurdere outfit heeft bedoelt daar echt niet mee te zeggen die ie dús beter rijdt dan jij ofzo... Het kan mij niet schelen dat iemand een dure trailer of hoedje of wat dan ook heeft. Geld moet rollen, toch Verward Haha!

nee oke maar ik vroeg het alleen maar sommige mensen begrijpen mij niet!!!! Huilen iedereen denkt dat ik nu zo'n dom wijf ben maar dat valt wel mee hoor Haha!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:22

nee lekker boeiend, daar ga ik helemaal niet over opscheppen, maar ik krijg juist het gevoel bij jouw eerste berichtje dat je graag van iedereen prijzen wil weten, omdat je zelf ook neerzet wat je hele outfit kost. Anders had ik ook niet kunnen weten of mijn hoedje duurder was...

Je begint zelf over concrete prijzen etc...

Nogmaals ik heb het erbij gezet als voorbeeld....niet om over op te scheppen, dat deed ik toen ik 12 was, nu niet meer...

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:24

napoleon schreef:

Vroeger toen ik nog geen eigen paard had viel dat me al op, als manegeklant viel je toch altijd een beetje buiten de boot bij je vriendinnetjes die wel een eigen paard hadden, leren laarzen, mooie rijlkeding......... Gelukkig heb ik er nooit last van gehad en gedraag ik me ook niet zo. (heb toevallig van Debbiedee een heel leuk tweedehands wedstrijdjasje kunnen overnemen waar ik zo blij mee ben........)

Eerlijk gezegd vondt ik het in het begin heel genant om zelfs te zeggen wat voor ras Nappie was, elke keer als iemand er naar vroeg draaide ik om de hete brei heen en waarom..............veel mensen die hoorde dat het een Lipizzaner was zeiden daarna niets meer, anderen gaven als antwoord dat ie dan wel heel duur moest zijn geweest en 1 x heb ik te horen gekregen wat moet "jij" nou met een barokpaard? Pure jaloezie.
Bah ik heb daar echt een hekel aan Boos! mensen gunnen elkaar toch zo weinig, ik snap dat niet Verward

ik heb zelf ook altijd op een manege haflinger gereden ik reed erook npc wedsrijden mee, en ja als er iemand van buiten af kwam met zo'n mooie pony die reden mij er vaak uit, maar als dat geval niet zo was was ik heeeeel erg blij!!! dan vond ik toch dat ik goed gepresteerd had!!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:24

Hoi, hoi

Ik wil ook even reageren. mij maakt het niet uit wat iedereen koop, voor zijn paard of voor zichzelf.

Ik koop dingen omdat die goed zijn en omdat ik het lekker vind zitten. En ook waar ik geld voor heb.
Ik snap best haar mening, want je heb ook bepaalde mensen er tussen zitten. Ik val niemand van hier aan. Die bijv anky broeken kopen voor de show om er dus bij te horen.
OOk heb je natuurlijk mensen die het gewoon lekker vinden zitten. en die gewoon goede dingen willen hebben, want ze zeggen ook vaak goedkoop is duurkoop en het klopt ook wel.

Maar het mindere is altijd dat je ook mensen heb met veel dure spullen en ook een kapsones waar je u tegen zegt en dat vind ik altijd minder. Ik zeg altijd doe maar gewoon dan ben je gek genoeg.

maar ik snap niet dat mensen zich hier aangevallen voelen. Dit is gewoon haar mening erover en ze vraagt andere wat zij hier van vinden. Niet alles is gelijk kritiek en tegen een beetje moet je ook kunnen.

groetjes
franny

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:27

Ik vind het niet terecht dat mensen die van mooie spullen houden en ze kunnen betalen (en wie weet zich andere dingen moeten ontzeggen om dit te kunnen doen) beschuldigd worden dat ze "dat graag willen showen". Ik heb prioriteiten, ik heb 2 paarden, niet de mooiste rijkleding en niet de mooiste trailer. Maar als ik alles kon betalen, liep ik er ook vele luxer bij. en ik weet zeker dat degenen die hier klagen over "dure show mensen" dat zelf ook deden als ze dat konden betalen. ik lees gewoon afgunst.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:30

Desiree schreef:
Ik vind het niet terecht dat mensen die van mooie spullen houden en ze kunnen betalen (en wie weet zich andere dingen moeten ontzeggen om dit te kunnen doen) beschuldigd worden dat ze "dat graag willen showen". .... ik lees gewoon afgunst.

Precies Lips are sealed

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:31

HALLO MENSEN, IK WOU FF ZEGGEN DAT IK HET ALLEEN MAAR WOU VRAGEN WAAROM ZE IN DURE KLEREN LOPEN EN WOU GEWOON EEN VOORBEELD VAN MEZELF NOEMEN, MEER NIET!!! IK KAN SOMS ALLEEN NIET BEGRIJPEN WAAROM HET ZO DUUR MOET, OKE TUURLIJK HET IS MOOI EN SJIEK EN WEET IK HET!!!
MAAR IK LAAT HEUS IEDEREEN IN Z'N WAARDE EN DAT WIL IK OOK ZO HOUDEN, MAAR DIE KRITIEK DIE IK KRIJG WORDT IK EEN BEETJE MOE VAN Huilen , IK KAN HEUS WEL TEGEN KRITIEK HOOR DAAR NIET VAN. MAAR SOMMIGE VOELDE ZICH HIER EEN BEETJE AANGEVALLEN EN AANGESPROKEN!!
DAT WAS NIET MIJN BEDOELING, IK WIL HET GEWOON GEZELLIG HIER HOUDEN!!!! MEER NIET, JULLIE DENKEN MISSCHIEN NU WEL DAT IK MISSCHIEN ZO'N B*TCH BEN MAAR DAT VALT WEL MEE HOOR!!!
IK HOOP DAT IK NOG NORMALE ANTWOORDEN KRIJG, IK GA MET NIEMAND MEER IN DISCUSSIE!!
IK ANTWOORD ALLEEN NOG MAAR OP NORMALE ANTWOORDEN, DUS OP DIE VRAAG DIE IK WOU WETEN!!

HET SPIJT ME ALS SOMMIGE MENSEN DENKEN DAT IK HET ANDERS BEDOEL

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:33

waarom zou ik een oude trailer die er slecht uit ziet moeten kopen als ik een nieuwe mooie kan betalen?(en dan ook langer meegaat?)Waarom allemaal goedkope spullen die (uit ervaring) veel harder slijten kopen?
alleen maar omdat iemand anders mij een snob vind en last heeft van mijn dure spullen?
jammer dan ik vind het mooi ik ben uiteindelijk goedkoper uit dan wanneer ik elke keer nieuwe spullen moet kopen omdat ze niet langer fijn zitten en ze zitten lekker!
Al koop ik een echt gouden bit met echte zilveren beugels als ik dat leuk vind laat me dan.
Ik doe er niemand kwaad mee en dat mensen zich eraan storen omdat ze het graag zelf willen maar niet kunnen betalen jammer dan.
Ik blijf ook echt niet thuis omdat iemand ander zijn/haar vakantie niet kan betalen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:34

Nou, dan zal ik het je NOG een keer proberen uit te leggen:

Die mensen houden van mooi kwaliteitsspul. Dat spul gaat vaak ook langer mee en is beter afgewerkt. Daar hangt een prijskaartje aan. Zij hebben dat er voor over omdat ze het belangrijk vinden om er netjes bij te lopen. En het is niet bedoeld om jou de ogen uit te steken, dus trek het je niet persoonlijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:40

Omdat ze dat leuk vinden!!!!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:43

ik snap het probleem niet zo.
Ik rijd 4 paarden per dag, nou dan slijten de meeste broeken wel! daarom alleen Anky, pikeur en Kentucky.

Ik vind het belangrijk dat mijn paarden er netjes bij staan en dat ik er ook netjes bij loop. In de sport is dat ook een visite kaatje hoor! In plaats dat je een oud halster met allemaal modder om doet. Maar verder vind ik het niet gek als mensen gewoon merken kopen, doe ik ook, en het zit fijner en staat netjes. Het hangt er ook vanaf hoe vaak je met iets rijd. Als ik gewoon handschoentjes van 6 euro koop, dan kan ik ze na 1 wedstrijd weggoien, omdat ik dan 4 paarden heb gereden en dan zit het niet meer.. Dus het is maar net de keuze die je maakt..

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:43

mensen jullie mogen nu verder onderling discuseren ik bemoei me er niet meer mee!!!

voortaan open ik wel gewoon iets over mezelf!!!! Haha!

groetjes daniella

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:44

blondiedaan schreef:
ik heb zelf ook altijd op een manege haflinger gereden ik reed erook npc wedsrijden mee, en ja als er iemand van buiten af kwam met zo'n mooie pony die reden mij er vaak uit, maar als dat geval niet zo was was ik heeeeel erg blij!!! dan vond ik toch dat ik goed gepresteerd had!!

Nou dat is dan de juiste instelling Knipoog

Btw, ik kan trouwens best begrijpen dat iemand die het misschien niet breed heeft af en toe een zeker gevoel van "jaloezie" of "afgunst" kan hebben, jaloezie is namelijk niet altijd per definitie ongezond. Maar het moet geen ziekelijke jaloezie worden en dat is vaak wat je op het wedstrijdterrein tegen komt, dan wordt het misgunnen.....en dat is geen goede zaak!

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:44

Ik ben ook zo'n iemand die mooie (vaak dure) spullen koopt voor mijn hobby. Ik stel twee eisen aan mijn spullen:
-kwaliteit moet goed zijn
- het moet mooi zijn

Uiterlijk vertoon is voor mij dus best belangrijk, maar dat doe ik voor MIJZELF en niet om anderen te imponeren. Daar is naar mijn idee niets mis mee.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:46

blondiedaan schreef:
HALLO MENSEN, IK WOU FF ZEGGEN DAT IK HET ALLEEN MAAR WOU VRAGEN WAAROM ZE IN DURE KLEREN LOPEN EN WOU GEWOON EEN VOORBEELD VAN MEZELF NOEMEN, MEER NIET!!! IK KAN SOMS ALLEEN NIET BEGRIJPEN WAAROM HET ZO DUUR MOET, OKE TUURLIJK HET IS MOOI EN SJIEK EN WEET IK HET!!!
MAAR IK LAAT HEUS IEDEREEN IN Z'N WAARDE EN DAT WIL IK OOK ZO HOUDEN, MAAR DIE KRITIEK DIE IK KRIJG WORDT IK EEN BEETJE MOE VAN Huilen , IK KAN HEUS WEL TEGEN KRITIEK HOOR DAAR NIET VAN. MAAR SOMMIGE VOELDE ZICH HIER EEN BEETJE AANGEVALLEN EN AANGESPROKEN!!
DAT WAS NIET MIJN BEDOELING, IK WIL HET GEWOON GEZELLIG HIER HOUDEN!!!! MEER NIET, JULLIE DENKEN MISSCHIEN NU WEL DAT IK MISSCHIEN ZO'N B*TCH BEN MAAR DAT VALT WEL MEE HOOR!!!
IK HOOP DAT IK NOG NORMALE ANTWOORDEN KRIJG, IK GA MET NIEMAND MEER IN DISCUSSIE!!
IK ANTWOORD ALLEEN NOG MAAR OP NORMALE ANTWOORDEN, DUS OP DIE VRAAG DIE IK WOU WETEN!!

HET SPIJT ME ALS SOMMIGE MENSEN DENKEN DAT IK HET ANDERS BEDOEL

Maar waarom zou je willen waarom ze dat doen? Als het al voor de show zou zijn, dan zou diegene dat toch niet zo opschrijven in een topic, toch Verward
En dat er mensen zijn die zich aangevallen voelen, dat had je kunnen verwachten. Zo gaat dat wel vaker hier. Het kan ook zijn dat de bedoeling van je topic anders geïnterpreteerd wordt dan dat jij het bedoeld had.

Op zich heb je best duidelijke antwoorden gehad. Het komt erop neer dat men dat dus doet vanwege de kwaliteit. Ik heb geen moment gedacht dat je 1 of andere bitch bent, maar ik heb me wel afgevraagd waarom je zo'n topic start. Als ik op concours kom en ik zie allemaal mooie trailers en dure auto's, etc. dan ga ik mij echt niet afvragen waarom iemand zoiets koopt. Dat moet jij ook niet doen, je moet gewoon lekker gaan rijden en je niet bezighouden met de outfit van een ander. Zonde van je tijd en je energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:53

idd Pava
Persoonlijk vind ik mijn spullen mooi, niet om te zwetsen.
Maar op concours of hier op bokt zie ik mensen die veel mooiere dingen hebben.
ik vind het fijn voor die mensen dat ze dat kunnen en willen betalen.
Maar ik ben tevreden met wat ik heb.
Iedereen zal toch moeten betalen wat ze hebben, en daar zelf ook voor moeten werken.

Als iedereen daar nu tevreden mee is.
En niemand word in dit topic aangevallen, als iemand het wel zo opneemst is dat die persoon zijn probleem.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:59

Vergeet verder niet dat jij als scholiere minder te besteden heeft als een fulltime werker, en zodoende iemand die wat royaler zit ook eerder wat duurdere dingen koopt.
Niet omdat ze snob zijn, maar omdat ze het gewoon te besteden hebben.

ja al had ik meer te besteden voor mystery dan zou ik dat ook zo doen betere merken kopen enzo niet dat hij het nu slecht heeft hoor hij krijgt alles wat hij nodig heeft Haha!. ik betaal alles zelf voor hem en daar ben ik best trots op (niet om banketstaaf te doen hoor, maar ik ken genoeg vrienden die hun geld aan uitgaan en dure kleren uitgeven) nu heeft hij een twee tweedehands zadels (1 gekregen) maar als hij dus echt helemaal is uitgegroeid dan wil ik best wel een duur merkzadel voor hem kopen, moet ik alleen nog even sparen Haha! .

ik vind het echt dom als mensen jaloers op een ander worde, kijk naar je eigen portomonee en kijk wat je kan uitgeven Knipoog