Ribben niet meer kunnen voelen is vet zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:34

helemaal mee eens! tsja in het haflingertopic geloofden ze niet dat je de ribben nog moest kunnen voelen. ik heb het even opgezocht. en in zowel de paardenencyclopedie als in het boek paarden voor dummies (ofzo) staat dat je de ribben moet kunnen voelen als je met je vingertoppen over de buik heen gaat en een beetje drukt.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:37

Komt misschien ook omdat sommigen niet goed lezen.

Ribben voelen is iets anders dan ribben zien..

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:39

ja indd, en ribben heb ik gezien vorig jaar... te erg gewoon, je kon dr onbeperkt hooi geven, maar ze werd gewoon leeggezopen! gelukkig is ze er helemaal overheen!!

Ayasha
Blogger

Re: Ribben niet meer kunnen voelen is vet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:43

nielsd schreef:
Sorry maar dit klinkt wel heel arrogant. En wat is een huis tuin en lkeuken knol nou weer

Dat jij nou houdt van die paarden zonder enige uitsraling dat moet jij weten maar ik vind het erg vreem dat andere paarden een htk knollen zijn.

Wij hebben 5 paarden we zijn particulier, en daarvan 3 koudbloed, (haf, tink en shet) 1 ezel. en 1 bs. Wij hebben deze paarden gekozen omdat wij ze mooi vinden, koudbloeden hebben ten minste een uitstraling en zijn eigenlijk nooit hetzelfde.

Dus leg me me maar met argumenten wat htk knollen zijn en waarvoor je ze zo noemt.

Ze hebben mij altijd verteld dat je de ribben MOCHT voelen maar dat je ze liefst niet mocht zien liggen. zo doe ik het bij mijn pony ook en die is (volgens de DA) erg mooi op gewicht.

En dit is niet arrogant?
Ieder zijn smaak, als zij hafjes niet leuk vind (koudbloeden) haar smaak, vind jij sportpony's niet leuk, jou probleem. Maar elk paard heeft een uitstraling!!
Het is alleen de vraag of jij die uitstraling graag ziet! Jezus wat is dat toch maar met de mensen van tegenwoordig

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:17

edit: ik had het veranderd maar nu staat het er niet, mij hebben ze geleerd dat je de ribben MOCHT voelen maar liefst niet mocht zien en dan zou het paard 'goed' zijn.
Ik heb dit altijd toegepast en volgens mijn dierenarts is Explosion mooi op gewicht.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:26

Tozalin schreef:
helemaal mee eens! tsja in het haflingertopic geloofden ze niet dat je de ribben nog moest kunnen voelen. ik heb het even opgezocht. en in zowel de paardenencyclopedie als in het boek paarden voor dummies (ofzo) staat dat je de ribben moet kunnen voelen als je met je vingertoppen over de buik heen gaat en een beetje drukt.

Alinda, ik heb duidelijk gezegd dat je de ribben echt wel mag voelen...

Ik vind de pony van Tozalin heel erg veel verbeterd, niet alleen in 'gewicht' maar ook heel erg in uitstraling, en eerst (vorig jaar) was ze echt te dun, wat denk ik ook niet raar is met een veulen van 7 mnd wat er bij staat.

Alinda, kun je anders eens een foto van haar maken zonder zadel en alles? Van hoe ze nu is?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:45

Ik ben het met de stelling eens: een paard is precies goed wanneer je op stal de ribben niet kunt zien, maar wel kunt voelen. De mijne krijg ik helaas net niet rond genoeg, je blijft de ribben zien, ook niet leuk.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 17:45

pharagirlke schreef:
edit: ik had het veranderd maar nu staat het er niet, mij hebben ze geleerd dat je de ribben MOCHT voelen maar liefst niet mocht zien en dan zou het paard 'goed' zijn.
Ik heb dit altijd toegepast en volgens mijn dierenarts is Explosion mooi op gewicht.

Hier ben ik het mee eens!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:04

Abalaydi, ik wil een paard in sportconditie, dat heeft niets met graat mager te maken. Die frontale foto van de haf is erg moeilijk te beoordelen, maar lijkt te zwaar.

Paar voorbeelden
Pablo, net zadelmak, geen spieren, ook wat schraal
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... o%20_1.jpg

Pablo in sportconditie, mag wat spieren op zijn kont hebben
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... /pablo.JPG

Ik heb geen recente foto's maar na 3 maanden weinig werk is hij 50 kg zwaarder en dat kan hij nog wel hebben, maar meer niet. Zal van de week een foto maken.

Trammelant (heeeel oude foto, ik ben daar een jaar of 10), te mager, wel redelijk bespierd
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... ght_85.jpg

Raimaer in sportconditie
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... /raim4.jpg

Chestnut (pony die ik vroeger reed) in te rijke conditie
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... _stand.jpg

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:07

Lielle: wat jij zegt te rijke conditie, vind ik juist een mooie, perfecte pony?!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:09

ik vind hem iets te vol, maar dat komt ook omdat ik weet hoe het IRL was.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:11

Ja, dat vind ik idd ook missmiekie, niets mis mee in mijn ogen?

Raimaer ziet er ook helemaal top uit, maar daar doe je SGW mee toch?
Geen idee welke klasse, maar daar mag een paard wel in goede conditie zijn lijkt mij!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 18:16

missmiekie schreef:
Lielle: wat jij zegt te rijke conditie, vind ik juist een mooie, perfecte pony?!

Ik ook.

Lielle: onthoud dat deze pony een redelijk stevige haflinger is.
Een sportpony is luxer.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:18

tosca is helemaal geen stevige haflinger, ze is juist heel luxe! maar ze is nog niet zo gespierd! mn vorige haf dat was wel een stevige haflinger, maar die is dekhengst geweest, en was super gespierd!

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:29

hier had ik haar net, ze was net 3 en 2 maanden drachtig
ze was hier lekker rond maar echt niet breed gebouwd hoor!
Afbeelding

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:58

en dat ziet er fijn uit.

Missmiekie, abalaydi, kijk eens naar die hals. Dit is een zeg maar NRPS type (Afrikaanse sportpony ) en hij was echt te zwaar daar.

Ik cross idd, zowel Pablo als Raimaer zijn dus behoorlijk fit, maar Raimaer zal altijd iets zwaarder zijn dan Pablo.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:05

Lielle schreef:

Missmiekie, abalaydi, kijk eens naar die hals. Dit is een zeg maar NRPS type (Afrikaanse sportpony ) en hij was echt te zwaar daar.

Dat is in jou ogen, ik houd wel van een beetje spek, ik denk dat het onder het zadel een erg mooie pony was/is?! Ik vind het(aan de hand van die foto) gewoon prima in orde, zoals ik een pony graag zie.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:07

Chestnut was (ben ik bang) een toppony, maar dan ga we echt off topic

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:09

Lielle schreef:
Chestnut was (ben ik bang) een toppony, maar dan ga we echt off topic

valt wel mee, want een toppony kan niet in ''te dikke'' staat verkeren, dus dat is nog steeds on-topic

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:10

ik denk dus dat een toppony (en alle pony's) trouwens wel degelijk te dik kunnen zijn Ik heb zelf geen foto's van te dikke paarden (mijn paarden zijn meestal in sportconditie) maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:16

wat zeggen jullie hier dan wel niet van...

2 jaar geleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LFCGVQZK

Nu
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EXSF7YEN

+- half jaar hebben we haar laten wegen:
ze woog 599 kilo. Haar stokmaat is 154.5 hoog..
Als lichaamscijfer (of hoe zeg je dat ) kreeg ze een 6+ met als melding genoeg vetreserves te hebben

Houd er rekenign mee dat ze nu 23 is, en dan vind ik dat een beetje mollig best mag

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:26

ja ze is niet zo jong meer, dan kan dat ook best, je ziet oudere pony's nog wel snel vermageren! ze ziet er verder wel goed uit!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:31

Lielle schreef:
ik denk dus dat een toppony (en alle pony's) trouwens wel degelijk te dik kunnen zijn Ik heb zelf geen foto's van te dikke paarden (mijn paarden zijn meestal in sportconditie) maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

ik ben benieuwd

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:33

ze ziet er niet slecht uit, maar ook een oud paard mag niet te zwaar zijn. Wat reserve - zeker voor de winter - is wel goed, maar ook niet overdrijven.

Ik vind haar er yrouwens lang niet zo zwaar uit zien als die 599 kg die je aangeeft.

Trammelant, op 29 jarige leeftijd (vergelijk eens met de foto van hierboven)
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... _jan06.JPG

overigens wel een dikke wintervacht.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:34

Lielle schreef:
ze ziet er niet slecht uit, maar ook een oud paard mag niet te zwaar zijn. Wat reserve - zeker voor de winter - is wel goed, maar ook niet overdrijven.

Ik vind haar er yrouwens lang niet zo zwaar uit zien als die 599 kg die je aangeeft.

Trammelant, op 29 jarige leeftijd (vergelijk eens met de foto van hierboven)
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... _jan06.JPG

overigens wel een dikke wintervacht.

JA HALLO, dat is vals spelen.(of is die foto niet richting mij bedoelt)
Dan is het goed Ik wacht nog steeds op een dik paard die loopt in de topsport
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 19-06-06 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt