Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
te erg gewoon, je kon dr onbeperkt hooi geven, maar ze werd gewoon leeggezopen! gelukkig is ze er helemaal overheen!! nielsd schreef:Sorry maar dit klinkt wel heel arrogant. En wat is een huis tuin en lkeuken knol nou weer
Dat jij nou houdt van die paarden zonder enige uitsraling dat moet jij weten maar ik vind het erg vreem dat andere paarden een htk knollen zijn.
Wij hebben 5 paarden we zijn particulier, en daarvan 3 koudbloed, (haf, tink en shet) 1 ezel. en 1 bs. Wij hebben deze paarden gekozen omdat wij ze mooi vinden, koudbloeden hebben ten minste een uitstraling en zijn eigenlijk nooit hetzelfde.
Dus leg me me maar met argumenten wat htk knollen zijn en waarvoor je ze zo noemt.
Ze hebben mij altijd verteld dat je de ribben MOCHT voelen maar dat je ze liefst niet mocht zien liggen.zo doe ik het bij mijn pony ook en die is (volgens de DA) erg mooi op gewicht.
Tozalin schreef:helemaal mee eens! tsja in het haflingertopic geloofden ze niet dat je de ribben nog moest kunnen voelen. ik heb het even opgezocht. en in zowel de paardenencyclopedie als in het boek paarden voor dummies (ofzo) staat dat je de ribben moet kunnen voelen als je met je vingertoppen over de buik heen gaat en een beetje drukt.
pharagirlke schreef:edit: ik had het veranderd maar nu staat het er niet, mij hebben ze geleerd dat je de ribben MOCHT voelen maar liefst niet mocht zien en dan zou het paard 'goed' zijn.
Ik heb dit altijd toegepast en volgens mijn dierenarts is Explosion mooi op gewicht.
missmiekie schreef:Lielle: wat jij zegt te rijke conditie, vind ik juist een mooie, perfecte pony?!

) en hij was echt te zwaar daar. Lielle schreef:
Missmiekie, abalaydi, kijk eens naar die hals. Dit is een zeg maar NRPS type (Afrikaanse sportpony) en hij was echt te zwaar daar.
Lielle schreef:Chestnut was (ben ik bang) een toppony, maar dan ga we echt off topic
Ik heb zelf geen foto's van te dikke paarden (mijn paarden zijn meestal in sportconditie) maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden. 
) kreeg ze een 6+ met als melding genoeg vetreserves te hebben
Lielle schreef:ik denk dus dat een toppony (en alle pony's) trouwens wel degelijk te dik kunnen zijnIk heb zelf geen foto's van te dikke paarden (mijn paarden zijn meestal in sportconditie) maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.
Lielle schreef:ze ziet er niet slecht uit, maar ook een oud paard mag niet te zwaar zijn. Wat reserve - zeker voor de winter - is wel goed, maar ook niet overdrijven.
Ik vind haar er yrouwens lang niet zo zwaar uit zien als die 599 kg die je aangeeft.
Trammelant, op 29 jarige leeftijd (vergelijk eens met de foto van hierboven)
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... _jan06.JPG
overigens wel een dikke wintervacht.

Ik wacht nog steeds op een dik paard die loopt in de topsport