mening gevraagt: zouden jullie hier komen / willen staan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:56

pareltje5 schreef:
inderdaad met 320 euro per maand is er veel meer haalbaar maar dan heb je een groep berijders die dat simpelweg niet kunnen betalen.

Dat is waar, maar gezien de facaliteiten die je verder aanbiedt zit je wel bij die groep (meer betalende) ruiters. Ik denk dat je voor jezelf een heel scherpe afbakening moet maken welk type ruiters je wilt aantrekken voor je stal. Een recreatieruiter is minder geinteresseerd in bijv. het solarium, maar de wedstrijdruiters die dat graag willen hebben willen ook hun paard kunnen wassen en kunnen prutsen met dekens ed.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:58

Als ze ook swinters buiten komen en samen met andere paarden staan lijkt het me een hele gezellige stal. Ik zou wel iets goedkopers zoeken. Maar voor wat je krijgt is het wel een goede prijs (de 225)!

pareltje5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 17:57

Nog even over het uitmesten en opstrooien:

Het idee is om dan elke dag de vaste mest en natte plekken te verwijderen en verse stro toe te voegen. en 1 keer per week de hele stal leeghalen.

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:12

Ik zou dit zeer zeker interessant vinden om mijn paard te stallen. Ik vind het een hele service als de stal elke dag zo goed wordt verzorgd en dat er veel in overleg kan. Je kan in principe elke dag rijden met zo'n bodem, je hebt een solarium, helaas geen warm water. Dat zou echt mijn tip zijn, zorg dat je warm water aan te bieden hebt.
Maar voor de rest zou het volgens mij wel een prima stal zijn, goed verzorgd, veel aandacht voor de paarden (van anderen!) en geen poespas.

cooky

Re: mening gevraagt: zouden jullie hier komen / willen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:38

Citaat:
Het idee is om dan elke dag de vaste mest en natte plekken te verwijderen en verse stro toe te voegen. en 1 keer per week de hele stal leeghalen.

dus eigenlijk wordt de stal wel elke dag uitgemest?! in dat geval zou ik er héél graag komen te staan! wat de meerderheid al zegt: voor hetgeen je aanbiedt, vind ik het een heel goede prijs! als ik hier in de omgeving eens rondkijk, zie ik vaak dat je voor (ongeveer) dezelfde prijs een stuk minder faciliteiten aangeboden krijgt. bijvoorbeeld: stalling (en uitmesten uiteraard) + voer + (beperkte) weidegang + binnenbak. dus geen of beperkte afspuitmogelijkheden (ofwel een tuinslang die gewoon ergens buiten aan een kraantje hangt), zeker geen solarium!
mijn ervaring is ook dat je met een hengst helemaal de zak bent: om die weidegang te kunnen geven moet je aarde en hemel verzetten.
hoe zou jij (TS) dat oplossen? ook weidegang voor hengsten? of geen hengsten toegelaten?

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:51

voor mij persoonlijk zou de keus niet hierop vallen. ik vind 1,5 hectare voor 23 paarden erg weinig, het belangrijkste vind ik dat mijn paard zomer en winter en dan het liefst nog dag en nacht de wei op kan, met goed en slecht weer en een bescherming( in de vorm van afdak of schuilstal) heeft voor de zon. verder vind ik de uitrijmogelijkheden van groot belang... een bos of meer of iets in de omgeving is een must. een bak is leuk voor af en toe, maar geen bak vind ik ook prima.
de keus van eigen hoefsmid, tandarts en dierenarts vind ik ook erg belangrijk, net als de keuze van voer

pareltje5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 10:36

Over hengsten hebben we al een klein beetje nagedacht
het idee is om boxen in een aparte schuur te maken voor de hengsten ( een 4 tal boxen ) zodat de stal rustig blijft als de merrie's hengstig zijn. de hengsten zouden dan op een seperaat stuk weide geplaatst kunnen worden. maar helemaal uitgedacht zijn we daar nog niet over.

Marchador

Re: mening gevraagt: zouden jullie hier komen / willen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:10

In mijn oren klinkt het heel erg goed.
Wat voor mij een minpunt is (maar wat voor een ander een pluspunt kan zijn), is dat er wordt gemest en er wordt ontwormt (Bij het laatste kan ik goed inkomen dat jullie als pensionhouders dit liever zelf doen), ik ben iemand die liever zelf mest en ontwormt.
Dit zou voor mij dan ook een reden zijn om niet bij e stal te staan.

Maar nogmaals, het klinkt verder erg goed en ik ben er haast wel zeker van dat er mensen zijn die dit wel fijn vinden
Succes!