Hoeveel keer zijn jullie van een paard afgevallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:08

*ik ben afgelopen donderdag nog van loulou afgevallen. dat was al bijna 3 jaar geleden!! (van loulou dan he) er stonden 5 in-uitjes achter elkaar, en je moet altijd blijven sturen tussen de hindernissen. dat deed ik dus niet dus naar de eerst hindernis vloog loulou naar links langs de 2e, ik wou der naar rechts trekken maar loulou ging toch naar links en ik ging toch naar rechts Haha!
de andere keer op loulou weet ik nie hoe het kwam, ik stapte gewoon aan de lange teugel en opeens ontplofte ze en ik lag ernaast
*verder 4 keer op de manege
*6 keer van nolka (mijn verzorgpony die ik 1 jaar heb gereden) waarvan 2x met nolka en al, 2x omdat het zadel niet goed was aangesingeld en ik opzij schoof (stom he), 1x door een sliding stop (dat deed ze in het begin minstens 4 x per keer dat ik aan het rijden was) en die andere keer weet ik niet meer
*ik ben 1 x van arie afgeketst (haflinger van haffie hier op bokt)
*1x van usha, daar ging ik ff zonder zadel op gewoon stilstaand en gerard hield hem vast, maar die liet los. Usha ging galloperen en na ongeveer 15 rondjes stopte hij in de hoek draaide om en gallpeerde weer aan en ik geleed eraf.
*3x van odie, die ging vaak rodeo rijden en ik wilde hem dat wel afleren (is trouwens gelukt Haha! )
de andere keer op odie ging ik springen hij weigerde en ging naar rechts en ik ging rechtdoor
*van lucy 1x echt (de andere keren gleed ik er gewoon af dus die tel ik niet mee) ik galopeerde aan bok, bok boem! het is een shettie dus daar blijf je dan heel moeilijk opzitten Haha!

dus in totaal 18 x dat ik me kan herinneren, maar het kan best meer zijn

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:23

ik ben er echt al heel veel afgevallen
maar durf wel op alle pony's(niet op alle paarden,op het moment zijn er nog geen paarden op de manege,ze zijn pas vanaf 1 mei begonnen,maar echt supergoed).ben gisteren nog gevallen,heel hard,isabelle was heel de tijd verschrikkelijk stout(is al een goei week da ze ineens terug echt erg doet,veel steigeren,niet vooruit willen enz.)ze was echt niet te doen. dan galoppeerde ze eindelijk,maakte overgang draf,beloonde haar en ineens struikelde ze verschrikkelijk hard,viel op haar knieën(dit gebeurt in enkele sec)en kroop voort op haar knieën om recht proberen te geraken. zat een beetje naar voren in draf,omdat ik haar aan het belonen was, en daardoor viel ik er zo snel af.ben heel hard op mijn rug gevallen
ben juist naast een plas gevallen,maar dus wel recht in de modder Frusty
reed daarna gewoon voort,ook gesprongen(met veel moeite)
kstapte uit en toen kreeg ik de pijn,begon ineens te huilen... komt echt nie veel voor bij mij,zo huilen...nu is de pijn al een geluk over...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:51

4 Keer in de tijd dat ik actief op paarden zit/zat (ben tussendoor een paar jaar (14 Knipoog )met rijden gestopt).

Plinge eerste keer: was van een Fjord van een klasgenootje van me; ze kwam heel hard aangaloppern, steigerde en draaide zich tegelijkertijd.
Heb geen moment aan zien komen dat ze wat van plan was Clown !
Plinge tweede keer: vorig jaar, tijdens de springles voor het ruiterbewijs; Dikke springt, ik kom een beetje voor het zadel terecht, wil hem nog in z´n manen grijpen om me weer terug te werken, grijp ik in de martingaal Frusty , ik roetschte er zo af Pling !
Plinge derde keer was absoluut de pijnlijkste: Ik had een vriendin uit Ned. op bezoek en die wilde ook graag (samen met haar dochter) een keer gaan buiten rijden. Haar dochter kreeg Beer, zij Dikke en ik nam Helania (van mijn vriendin). Helania heeft één rare gewoonte : ze is een beetje bang van "witte vlekken" (van een straal zonlicht die op een plekje schijnt, tot een bosje gedroogd gras Scheve mond , enz. enz.). We draafde en ik wilde net aangalopperen... boink, daar lag ik (auwww). "Witte vlekken.... Boos! !!" Heel maf... trekkers en andere "mumsels" maken d´r niets uit, maar dat.... erg maf!!!!
Plinge vierde keer was eigenlijk wel humor: Bij ons op stal wordt altijd aangekruisd wie er van z´n paard afgevlogen is. Met kerst moet dan degene die het meest gevallen is, een fles sekt meebrengen Lachen ! Afgelopen jaar, waren er 2 die van Beer waren afgevlogen. Ik liep nog grapjes te maken: " *LOL* hoe kan je nou van Beer afvliegen, Beer bokt niet, Beer is nergens bang voor..." .
´S avonds tijdens de kerstviering, toen het zo gesneeuwd had, zijn we een nachtrit door de sneeuw gaan maken. IK weet nu inmiddels ook hoe je van Beer af kan vliegen Knipoog !!! (Omdat het zo´n super relaxed sfeertje was en wij allemaal kerstliedjes zaten te zingen Clown , was ik niet zo erg oplettend. Opeens glijd Beer met een van z´n achterbenen weg in de sneeuw en woops... daar lag ik *LOL* ! Ik had verdorie wel een natte kont: er was allemaal sneeuw in m´n rijbroek terecht gekomen *LOL* )

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 13:54

in de 10 jaar dat ik rijd al honderdduizenden keren, ik zou het bij God niet weten hoe vaak precies. En ik ga binnenkort voor het eerst op Ayla, dus dan ga ik vast nog wel een paar keer!!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 14:40

Nappie heb ik nu 2 jaar en in die tijd ben ik er 1x afgevallen Bloos Dat was dan ook gelijk wel onwijs hard en is hij op mijn kuit gaan staan Huilen
Daarna heeft ie me er niet meer afgekregen Haha! Nu weet ik hoe ik op hem moet blijven zitten Haha!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:28

ik denk dat ik zo`n keer of 8 van mijn paard ben gedonderd, in een periode van 14 jaar.

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:39

ik zou het niet weten... Verward

iets van 5 keer in totaal ofzo?!
laatst ben ik iig voor het eerst van guido afgevallen!!
in de galop gaf ie ineens een bokje en daar was ik totaal niet op berekend want hij bokt nooit Schijnheilig
dus daar lag ik... Boos!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:12

Ik rijd nu bijna twaalf jaar, maar ik zou het preciese aantal keren zandhappen echt niet weten, dat heb ik niet bijgehouden.
Ik ben toen ik voor het eerst mocht galopperen heel netjes in de meest modderige hoek van de bak gedropt door de betreffende manegenpony-Cleidi, geloof ik- nog bedankt he! En met mijn eerste wedstrijdje was ik de bak nog niet eens een keer rondgedraafd en baf, daar had Truusje mij op mijn plek gezet, op de grond dus. En dan toch nog winnen! Met dezelfde manege op ponykamp: Nova had er al een stuk of 3 in het meer gedropt, en toen moest ik erop Verward Gelukkig gingen wij niet naar het meertje, maar ik heb wel drie keer op de grond gelegen.
En op een ander ponykamp hadden we een keer een gewone ls in de buitenbak en Tommie vond het toen ook nodig om mij drie keer te torpederen. Verder heb ik ook nog wel wat eigen strakke acties (not!) gehad, zoals toen ikzelf voorstelde om in dameszit te gaan draven. Ik verloor mijn evenwicht en viel in slow-motion naar achter, over het hek vak de bak en kwam aan de andere kant op de grond terecht. En Mistery maar kijken, wat doet die nou Verward Of toen ik zonder zadel achterstevoren op Jip ging rijden (met een stampvolle kantine) en dacht, kom, laat ik zo eens een stukje draven! Nou, ik gleed er heel mooi vanaf, mijn mijn gezicht in het zand, bah!
En mijn eigen vertrouwde Jippie heeft in zijn jongere jaren ook nog weleens ondeugend gedaan. Hij een bok, ik vlieg eraf en vervolgens had ik mijn arm gebroken en mocht ik 8 weken niet rijden Huilen
Verder ben ik nog vaak genoeg gevallen, maar dat was het normale werk, weet ik niet meer zoveel details van.
Oja, nog eentje. In de springles, de eerste les na de winter weer in de (nog wat natte) buitenbak hadden we zoals gewoonlijk veel publiek. De eerste les zijn de paarden altijd een beetje extra wakker en de kans is dan groot dat er ruiters gaan vliegen en idd! We hadden een plat kruis neergezet, dus op vier staanders. Ik kom met Estor heel vrolijk afgewend op de sprong af, geef been en denk JA, we gaan erover! En op dat moment bedenkt Estor: "Wat is DAT voor gekke sprong? Daar ga ik dus echt NIET overheen!" Gevolg: Ik vlieg in een mooie salto, met gebogen benen door de lucht, over Estor zijn hoofd en net als ik denk, dat ik met een enorme knal met mijn rug op die sprong ga vallen, land ik met mijn kont precies op het midden van het kruis, met de teugels nog in mijn hand! Haha! Vind het nog steeds jammer dat daar geen videobeelden van zijn, dat had ik graag zelf eens terug gezien. Maar goed, ik kreeg wel applaus, iedereen vond het een mooie circusact.
En toen ik weer op Estor zijn rug zat, hebben we die hindernis alsnog gesprongen, met een extra tik met zweepje erbij, zodatie niet weer zou blijven staan.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 07:12

Ik heb het haast is gehad.met een tinker die moest me mij spingen over een slootje.Dus ikke drijven enzo en eindelijk in galop gaat hij opeens vlak voor de sloot stilstaan en doet zijn nek naar beneden.Daar lag ik hoor op zijn nek