Maya schreef:Lint breekt niet eenvoudig, weet niet welk merk lint jij hebt? Maar mijn lint breekt niet, rekt alleen uit. Het gaat juist schuren en branden als je paard daarin verwikkelt raakt, plus nog altijd die stroomstoten, wat je bij prikkeldraad niet hebt.
Bij ons is, zoals jij wel gezien hebt, de buitenkant van de wei afgezet gedeeltelijk met hardhout en gedeeltelijk met witte ijzeren buizen. De stukjes daarbinnen zetten we af met prikpalen en smaller lint. Bewust, omdat dat breekt als er een leip jong dier het op z'n heupen krijgt.
Ik heb liever dat mijn paard wat schokjes krijgt van schrikdraad dan dat hij onder de wonden zit van prikkeldraad. Bovendien is het stroom er snel genoeg vanaf, sneller dan dat je prikkeldraad uit je paard hebt gepeuterd.
Je kan nu wel doen alsof het heel gewoon is om prikkeldraad te gebruiken, maar ik denk dat je toch echt een van de weinigen bent die dat gebruikt...
Ik verschil daarmee van mening, hier is het wel gewoon om prikkeldraad te gebruiken, omdat paarden en koeien in mijn omgeving vaker weides delen. Hier heb je bijv. totaal geen sloten (enkel dat dan) als afrastering, wat hoger in het land weer wel gebruikelijk is. Dat vind ik heel raar, en ik kan niet begrijpen dat een paard niet gewoon over die sloten heen springt of er doorheen banjert. Maar dat betekent niet dat ik afkeur dat een ander die vorm afrastering gebruikt, moet hij zelf weten, mij lijkt het helemaal niks, maar als de ander ermee tevreden is.
Dan moet je glad ijzerdraad hebben. Prikkeldraad is er voor bedoelt om vee erachter te houden en dient in houten palen geslagen te worden. Maar mag niet voorzien van stroom zijn.
die stenen muren vind ik zo geweldig! Heeft ook weer nadelen maar tis wel gaaf 

Dit omdat ze anders de tuin van mijn moeder leegvreten.