Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Mest de stallen uit (6 stallen) en mag daarvoor 1 paard rijden zoveel ze wil maar ze mag kiezen wanneer ze komt dus als ze komt is het 6stallen (of minder) tegen 1 paardje rijden!
.
Ze stelde gelijk zelf voor om haar rijlessen zelf te betalen. Dit vond ik een goed idee, zo stoor ik mij er niet aan als ze 1x niet kan. Het is totslot van rekening haar eigen geld. maickell0ver schreef:Ik heb hier al eerder gereageerd en toen gezegd dat ik geen geld betaalde dat is nu nog steeds zo maar word binnenkort waarschijnlijk betaald om te komen. Dit ivm afwezigheid van 7 maand ongeveer van de eigenaresse.
Urielle schreef:De vraag is wel of de verzorgster uberhaupt om dit paard zit te springen. Als ze ergens anders ook kan gaan rijden voor niks, geef ik je veel kans dat je ineens zonder verzorgster zit
Ik zou zelf opstappen
)lindsey schreef:Mijn vorige verzorgpaard dat ik ruim een jaar verzorgd heb en door verschillende omstandigheden niet meer verzorg was helemaal gratis. Met dat paard nam ik bijna elke week een half uur privéles. Nam ook altijd wat lekkers mee voor dat paard als ik kwam.
Voelde mij ook echt verantwoordelijk voor dat paard.
Voor mijn huidige verzorgpaard betaal ik geheel tegen mijn principes in wel een bijdrage. Dat omdat de bijrijdpaarden niet voor het opscheppen liggen in mijn omgeving. Op dit paard neem ik dus nooit een priveles en ik neem ook nooit wat voor het paard mee. Is verder al duur genoeg. Aan dit paard ben ik ook minder gehecht dan aan mijn vorige verzorgpaard omdat ik altijd in mijn achterhoofd hou dat ik ga stoppen als ik een gratis paard vind of het niet meer kan betalen. Zit er zo wie so hard over na te denken om met dit paard te stoppen. Het paard heeft op vrij hoog niveau gelopen en het is wel heel fijn om op zo'n paard te rijden maar als je daar verder geen les meer kan bijbetalen leer je daar ook eigenlijk niet zo veel van. Heb je ook geen doel om aan te werken voor de volgende les.Merk dat ik het ook moeilijk vind om altijd maar voor mij zelf te rijden. Kortom de lol is er een beetje af.
Zie vaak voorbij komen dat eigenaren betalende bijrijders gemotiveerder vinden maar ik raak er eerder gedemotiveerder van.
Met deze eigenaar kan ik het ook minder goed vinden dan met de vorige eigenaar. Gaat in mijn ogen bij hem toch meer om het geld dan om het welzijn van het paard.
En het is ook afhankelijk van hoeveel je moet betalen, bij een groot bedrag kan ik me je reactie beter voorstellen dan bij een kleine bijdrage.
Citaat:nou dan zal ik wel als een raar mens overkomen... maar ik vind dat een bijrijder behoort te betalen. maar wel onder bepaalde omstandigheden. Moet er bijvoorbeeld veel gedaan worden in de stal, dus mesten (of zoals 1 al omschreef in het land) opruimen, voeren endergelijke, dan vind ik het niet. Dan werk je ook echt voor je recht om paard te rijden...
Citaat:Nu heb ik een stal waar alles gedaan wordt, je hoeft dus alleen maar het paard te poetsen en op te stappen... Ik vind dat je dan wel een bijdrage mag vragen, je leent ten eerste je paard uit, dat is toch een bepaald risico wat je neemt.
jacco_h schreef:wat ik van de verzorgers/bijrijders begrijp is dat ze dus gewoon een dure hobby gratis willen uitoefenen.
Mijn paard staat ergens volpension gestald, hoeft verder niet uitgemest te worden of gevoerd, dat wordt allemaal gedaan.
Een verzorger/bijrijder hoeft dus alleen het paard overdag uit de wei te halen, te poetsen, rijden en dan weer terug op de wei te zetten.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daarvoor betaald. Ga ergens een paard huren, lessen nemen, of op een manege rijden en je bent vaak veel duurder uit en je hebt niet de vrijheid die je bij een verzorgpaard wel hebt.
iemand die daar geen kleine bijdrage voor over heeft mag van mij gewoon op de manege blijven rijden.
Ik zou wel het geld wat ik ervoor krijg terug in het paard stoppen. (DA, harnachement, hoefsmid, e.d.)
Citaat:Volgens mij zoeken eigenaars een verzorgster omdat ze zelf geen tijd hebben om vaak te rijden. Ik geloof niet echt dat eigenaars speciaal een verzorgster gaan zoeken om die verzorgster een plezier te doen, of wel?
) betaald ze het zelf.Kimmie_Paard schreef:als je iemand nodig hebt omdat je zelf te weinig tijd heb vind ik dat je blij mag zijn dat iemand je pony wil doen;)