wie zet zijn paard binnen met dit weer,?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:32

mijne staan gewoon allemaal lekker buiten. het zijn geen watjes hoor maar gezonde paarden en die kunnen er heel goed tegen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:34

Ik laat ze lekker buiten staan. (zie onderschrift )

eentje gaat 's nachts wel binnen.
Mijn 2 jarige staat 24 uur buiten.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:40

Mijn 2 sportpaarden gaan om 8 uur naar buiten en om 2 uur naar binnen. Mocht het in dat tijdsbestek gaan regenen, onweren etc dan blijven ze lekker buiten staan. Gaat het sneeuwen, okee dan naar binnen, maar dan moet er echt een heel pak vallen. Ik ben om 2 uur thuis en ga rijden. Rond 7 uur gaan ze nog even naar buiten.

De jonge paarden lopen 24/7 buiten, samen met sommige pensionpaarden, de ezel en de shet.

De overige pensionpaarden lopen van 8 tot 5 buiten. Ze blijven gewoon lekker buiten lopen.

Maandagavond onweerde het hier echt hard en het hele koor bleef rustig buiten staan grazen. Sommige klanten waren bezig hun paarden met spoed binnen te zetten, maar die waren natter dan de paarden.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:44

mijn straalverwende paardje gaat nu 's nachts toch echt naar binnen. om de een of andere reden word ik wakker als t noodweer is en hij staat buiten, en daarbij, de paddock is nu een zwembad en 24 uur op gras wil ik m niet hebben ivm te veel eten. (hij heeft steeds een klein stukje en daar staat dan zeker aan t begin zat op)
als t weer weer wat droger wordt mag ie weer 24/7 buiten.
(en geloof me, hij vind t prima om op stal te gaan, heb m al 2 keer na een onweer bui rillend binnen gehaald en vind dat toch wat sneu)

classeygurl

Re: wie zet zijn paard binnen met dit weer,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:50

mijn (sport) paard gaat met dit weer 's middags een paar uurtjes naar buiten onder een ongevoerde regendeken.

mijn oudere paardje heb ik nu 's nachts op stal staan en verder loopt hij gewoon lekker de hele dag buiten.
Met goed weer staat die gewoon dag en nacht buiten, mijn andere paard heb ik de hele zomer wel 's nachts op stal staan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:16

Ikke niet hoor, wordt ie hard van...

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:33

Bij ons staat alles weer binnen omdat anders het land kapot gelopen wordt en we moeten nog een hele zomer met die weides. Als het land voldoende is opgedroogd mogen ze weer naar buiten, met een beetje mazzel morgen of overmorgen weer. Mijn paard is een mooi weer paard, zodra het koud/nat is staat ze bij het draad te jengelen en wil ze maar 1 ding: naar binnen.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:34

Wij hebben er twee buiten lopen ( op 't moment 3 ) omdat er 1 een shetlander is, 1 een driejarige merrie die daar prima tegen kan. De andere twee zijn al wat ouder en zijn met rijden beter te pas als ze 's nachts naar binnen gaan Overdag staan ze allemaal buiten.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:55

mijn paard gaat, overdag een paar uurtjes in het land, verders word ze elke dag gereden en soms staat ze nog een paar uurtjes in de bak (ivm met haar gulzigheid wil ik haar niet de hele dag in het land hebben) en met dit weer heeft ze een 200 grams waterdichte deken op (zeer dunne vacht)

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:10

Ze gaan overdag ongeveer 6 uur op de wei, niet langer anders worden ze te vet de rest van de tijd staan ze in de paddock maar omdat het van de week net een zwembad was heb ik ze 's avonds maar naar binnen gehaald. Ze kunnen trouwens wel schuilen op een bestraat stuk en daar staan ze dan ook als de paddock te nat is naar hun zin. Die van mij gaan graag op stal, ik denk omdat ik ze daar ook hun hooi geef! En met onweer heb ik ze ook liever binnen ook al geven ze er zelf niets om! Ben zelfs een keer wakker geworden 's nachts van het onweer en er uit gegaan om m'n paardjes binnen te zetten........ik weet het....lijk wel niet goed snik!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:13

ze komen met dit weer niet op het land

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:25

Mijn paard staat gewoon de hele dag buiten met haar regendekentje op

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:26

mijn paarden blijven met dit weer binnen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:33

Overdag gaat hij gewoon de wei op, 's nachts staat hij op stal.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:29

Lester staat binnen, maar dat is meer omdat ze het land niet opmogen omdat ze het dan kapotlopen en dus van de zomer niets meer hebben.
Maar worden ze wel allemaal een aantal uren per dag buiten in de paddock en bak gezet.
Ik hoop ook dat de wei snel weer wat opdroogt zodat ze snel weer naar buiten kunnen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:31

Binnen,of in de paddock. Niet vanwege de paarden, dat kunnen ze wel aan, maar vanwege de wei

Ze hebben maar een klein stukje ivm aanleg om dik te worden, en als dat vertrapt is, is er niks meer. Vandaar.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:40

Ze gaan hier wel allemaal naar buiten overdag.
Ik heb Nimro en Kolando wel allebei een 0-grams waterdicht dekentje op gedaan.
'savonds gaat alles weer op stal.

Ze kunnen er idd wel tegen maar ik heb ook nog wel eens de neiging om ze te verwennen De boerennuchterheid van mijn stalhouder helpt me daar dan weer bij!!

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:18

Echt niet. Het zijn geen mietjes! Ze staan het hele jaar door buiten, zelfs in een sneeuwstorm, dus dit weer zal ze niet deren.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:25

Bij ons staan ze nu ook ff weer binnen. Anders gaat het land kapot.
Ben er wel blij mee want mijn paard krijgt snel last van mok en al die nattigheid is natuurlijk niet bevoordelijk. Zeker niet als het allemaal een grote modderboel wordt.
Hopelijk wordt ons kikkerlandje snel weer zonnig.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:48

hier kwamen net 2 stortbuien aanzetten incl dikke onweer, heb de paarden na de eerste stortbui binnen gezet, gelukkig net op tijd de 2e stortbui 5min later bracht hagel en onweer mee

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:18

De paarden bij ons op stal komen met dit weer wel minder naar buiten. De stalhouders proberen ze wel zo veel mogelijk naar buiten te doen. Maar dat is dus niet zoveel als normaal.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:25

mijne blijven ook lekker buiten hoor.
moet wel zeggen toen het vandaag zo hard ging regenen dat ik even medelijden had en een dekentje wou opdoen. had alleen niet zoveel zin omdat hij al nat was
en inderdaad ze zijn geen mietjes en kunnen er wel tegen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:39

Mijne staan sinds 14 april al 24/7 buiten en ze blijven daar tot het echt te koud wordt 's nachts. Dan gaan ze voortaan 's nachts weer naar binnen. Ik heb mijn paarden het liefst zo veel en lang mogelijk buiten staan.

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:47

Mijn bikkel staat gewoon buiten, pas als de stalbaas beslist dat het echt niet meer kan gaan ze naar binnen. Dat is alleen nog niet gebeurd. Ik vind het niet erg.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:04

mijn paard staat met dunne vacht gewoon lekker buiten 24/7 kan ze teminste lekker schoon spoelen