Pony aanschaffen! Dit is mijn lijstje. Wat mis ik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:05

Welshcobfan schreef:
ik mis meervoud dus 2 halsters, 2 halstertouwen, 2 shabrakken.

Wou ik inderdaad ook zeggen
Voor halsters, onderleggers, halstertouwen en dergelijke heb je inderdaad beter een reserve achter de hand.

Een winterdeken heb je niet persé nodig hoor. Als je niet inzit met een bolletje wol om in de winter te rijden, is dat een onnodige kost

Is trouwens iets dat je ook kan uitstellen tot oktober/november

Voor de rest ziet je lijstje er goed uit!

Succes ermee!

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:08

Kan er overheen gelezen hebben, maar een stel emmers is altijd handig voor vanalles en nog wat.

merrieveulen

Re: Pony aanschaffen! Dit is mijn lijstje. Wat mis ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:45

loulou schreef:
ik denk dat je lijstje wel compleet is.

ik zou er niet te veel aan toevoegen. als je de pony eenmaal hebt kom je er vanzelf achter wat nog makkelijk is om aan te schaffen. als je nu al vanalles gaat kopen heb je kans dat je ook dingen koopt die je helemaal niet gaat gebruiken en dat zou zonde zijn van je geld.
alle noodzakelijke dingen heb en de rest komt later wel.

hihi, dat heb ik nou ook altijd. ik zie iets leuks, koop het, en dan blijkt dat je het niet erg vaak gebruikt. maar goed, ik bewaar de meeste dingen wel, later kunnen ze altijd nog van pas komen, en anders kan je er iemand anders misschien blij mee maken denk ik altijd maar!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:52

Ik heb nog steeds niet van TS gelezen waar ze die pony wil gaan stallen en of dat weitje wel te huur is. Het lijkt me dat dat het eerste is wat je moet regelen. Die andere spullen zijn zo gekocht, dat is niet zo'n probleem. Maar als die wei niet te huur is en je moet een pony in pension gaan zetten, dan ziet het kostenplaatje er gelijk heel anders uit.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:03

Jol1 schreef:
Ik heb nog steeds niet van TS gelezen waar ze die pony wil gaan stallen en of dat weitje wel te huur is. Het lijkt me dat dat het eerste is wat je moet regelen. Die andere spullen zijn zo gekocht, dat is niet zo'n probleem. Maar als die wei niet te huur is en je moet een pony in pension gaan zetten, dan ziet het kostenplaatje er gelijk heel anders uit.

mee eens! ik had de stalling al meer dan een jaar van tevoren geregeld, er was een kansje dat ik een pony zou krijgen, dus ik ben meteen gaan rondvragen. die pony kwam toen niet, en daarom duurde het zo lang. maar ik zou er nog liever veel te vroeg bij zijn dan op het laatste moment moeten regelen.

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:41

een extra lange tuinslang is ook altijd makkelijk, om de waterbak mee te vullen en om je paard mee af te spuiten

En ik zou ook alvast opzoek gaan naar een leuke ponyclub bij jouw in de buurt, als er meerdere zijn, ga dan af en toe kijken als er lessen zijn enzo. om te kijken welke jouw het leukste lijkt.
Ookal wil je voornamelijk buitenrijden het is altijd fijn om lid te zijn van een ponyclub (als je een ponyclub hebt met een eigen terrein kun je daar ook altijd de bak gebruiken, dan is je bak probleem al opgelost).

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:49

Misschien een vliegenkap of zo'n vliegenfranjeding voor aan het hoofdstel, een bandage voor om de staart op wedstrijd, elastiekjes, anti vliegenspray, zeker als je veel buitenrijdt, misschien een liksteen of een speeltje, een kruiwagen...

Er valt me verder niets meer in!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:40

volgens mij mis je nog een cap
of heb ik eroverheen gelezen?

mariska12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:21

vliegenspray (ook er handig!!)
en natuurlijk 'DE KLIK' :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:37

een mineraalblok is inderdaad erg belangrijk! zo kan je paard zelf bepalen wat hij evt extra nodig heeft, en hoef je niks op te dringen. ik gebruik ze ook, en mijn paarden gaan er prima mee om. superhandig die dingen!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:40

Longeerbitstukje.
En idd, van sommige dingen is het handig om er 2 te hebben.