Zelfgemaakte PAARDEN-SPEELGOED (stal en weiland)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:08

Het enige dat ik kan zeggen is dat de kanlblauwe van divoza dikker en beter zijn als de andere die ik tot nu toe overal ben tegengekomen, maar of dat nu nog zo is???
Even een aanvulling, die van divoza zijn ook goed als "tas" te dragen daar zijn ze flexibel genoeg voor.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:42

Dus jij neemt deze hippe "tas" altijd mee naar de discotheek

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:49

ja makkelijk om mijn bix en hooi in mee te nemen.
ik bedoel als ik er 2 tegelijk moet dragen kan je ze makkelijk dichtvouwen. Mijn paarden staan erop dat ze tegelijk te eten krijgen anders vallen er gewonden

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:50

Deze waren ook een tijd lang bij de Action te koop, ik heb gehoord dat die ook erg sterk zijn, misschien hebben ze ze nu nog..

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:57

Er is ook een bepaalde houtsoort waar paarden aan kunnen knagen en geen splinters van krijgen. Mijn vriendin gooit regelmatig stammen en takjes in de stal of paddock. Soms hangt ze ook een stam op in de stal. Weet even niet meer welke houtsoort het is, mocht je dat willen weten, dan ga ik even achter de naam aan.

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:28

Een colafles (Of een andere stevige frisdrankfles) op zijn kop hangen, aan de onderkant van de fles maak je 2 gaatjes waar een touwtje doorheen kan om hem aan op te hangen. Dop eraf, snoepjes erin en ze zijn wel even zoet!
Moet je hem alleen niet in een hoek hangen. Slimme paarden hebben hem dan snel leeg

Het is goedkoop en sloperige paarden houden hem ook nog lang speelbaar

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:32

wilgentakken vinden mijn pony's en het paard van mijn zus erg lekker om aan te knabbellen.. het is mooi goedkoop, en ze worden er niet dik van... het is ons erg goed bevallen...

merrieveulen

Re: Zelfgemaakte PAARDEN-SPEELGOED (stal en weiland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:19

Downhill schreef:
merrieveulen schreef:

ik speel er alleen samen met haar mee, ze doet hem tussen haar voortanden en kauwt er dan op, en soms schiet ie weg en .....

HIJ/ZIJ is gelukkig nog niet getroffen door een tennisbal. Maar het "wegschieten" maak ik mij al zorgen over...... Je hebt geluk dat hij steeds naar buiten schiet......... Er kan een dag komen dat hij naar BINNEN schiet......
[/quote]
[/quote]

nee, zo ver krijgt ze hem niet in haar mond. ze kan hem amper fatsoenlijk oppakken. en erdoor getroffen worden? zó hard gaat het niet, en hij gaat altijd schuin naar beneden/ naar voren. ze houdt hem nl nooit onhoog, dat vindt ze niet leuk.
maar goed, bij een groter paard is het wel een punt om rekening mee te houden, het naar binnen schieten...

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:50

wat een leuke ideeen ik ga er denk ik ok maar een paar proberen

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:47

Een simpele handdoek kan ook werken. Vinden die van mij vooral enig als ik ze met warm weer kom wassen. Leg ik de spons/handdoek neer en dan gaat de andere er mee vandoor om er mee rond te gaan zwaaien en vervolgens baas nat te spetteren

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:48

Dat met die zuurkoolton heb ik ook vinden ze erg leuk .
Je kunt ook een kapotte voetbal (of hele natuurlijk, zal alleen niet lang heel blijven ) in de stal leggen.
Een liksteen ophangen (ipv neerleggen) kunnen ze zich denk ik ook wel mee vermaken denk ik!

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:55

een lege cola fles vullen met steentjes een panty met tennisballen erin (wel knoop erin) een jerrycan ophangen in de stal

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:04

Die manden/tassen/flexibele emmers verkopen ze nog bij de action. Ze zijn ongeveer 3,75 euro en in de kleuren roze, lime en blauw. Iemand bij stal heeft ze voor haar hooi, ik ga er ook 1 aanschaffen. Die bal in een hooinet is ook een leuk idee, net als die cola fles met snoepjes. Je kunt ook zo een melk-jerry cannetje aan een touw hangen als je zo een jollybal te duur vind of geen bal in hooinet wilt. Je kunt er dan snoep in doen en een gaatje maken of gewoon iets in doen wat een leuk geluidje maakt.

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:10

nonixjuh schreef:
U neemt:

1 Bouwvakkers zak. ( zoon zak waar ze ook zand in doen zeg maar, met lussen aan de 1 kanten )
1 Schaar
1 touw
1 blauw zeiltje
1 iemand die KNETTER hard kan rennen

Stap 1. U knipt met de schaar, 3 lussen kapot. ( zodat ze er niet in gaan staan ) LET GOED OP! laat 1 lus heel!

Stap 2.

Doe door de 4e lus ( die heel is ) het touw, zodat je het kan vast maken.

Stap 3.

Maak het zijltje vast. ( door die 4e lus bijv. )

Stap 4.
Maak 'het mens' ren klaar. Doe een paar oefeningen. ( ren een paar rondje voor )

Stap5. Het resultaat:

Afbeelding

( nutcase @ bokt )

je kan ook alle lussen kapot maken, en gewoon in de wei leggen. is ook wel leuk om zelf mee te slepen!!

die is goed verzonnen!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:17

echt leuk allemaal ! die met dat zeiltje leuk zeg ! ik heb zelf bij mijn vz shet een jaar geleden een flesje met brokjes opgehangen vond ze helemaal geweldig . Nu is ze er wel een beetje op uitgekeken en vind ze het leuker om de staldeur open te maken een vele doek ophangen is ook heeeeel " spannend " zie je ze er echt heensluipen , erg grappig om te zien

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:19

die van mij is erg zoet met zn jolly ball in zn box. hang m elke keer op maar meneer vind het leuker als ie in zn box ligt. kom ik de volgende ochtend ligt ie weer in het stro.
Het is wel 1 keer de aanschaf maar heb die bal nu 4 jaar en hij nog steeds heel.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:53

Ik had voor mijn ruintje een bal in de stal, vond hij leuk Daarmee ging hij voetballen.
Voor mijn bonte had ik een emmer met gat in de stal hangen, zat wel voer in, maar ze had wat te doen! (alleen haalde mijn stalgenoot, zus, dat ding uit de stal.. ze vond het een irritant ding).
Verder heb ik voor haal een voerbal en ze heeft een pion in haar stal gehad.
Poeh zou het zo even niet meer weten Maar ik houd dit topic in de gaten

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:26

Die flexemmers heb ik ook, van de Action. Die zijn echt superfijn en hartstikke stevig.

Ik heb in beide stallen een voetbal aan een touwtje hangen. Dat was eerst erg interessant, maar nu zijn ze er op uitgekeken.
Ik heb in de wei een pion staan, en Viva vind dat ding geweldig. Ze gooit 'em om, gaat er tegen duwen, tegen schoppen, neemt dat ding in haar mond en dan staat ze daar een paar minuten appelig bij te kijken (heel mooi gezicht).

Ik ga toch binnenkort voor een skippybal in de wei, maar ik kom alleen maar skippyballen tegen met één handvat (zo'n boog) en die vind ik te gevaarlijk, daar kunnen ze in gaan staan en dus zo vast komen te zitten.Ik ben nog steeds op zoek naar een skippybal met twee van die losse handvatten.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:43

mijn paard vind leuk om op de deken te staan en schrapen
het is ook een perfecte oplossing om verveling tegen te gaan Verder vind me paard alles eng

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:01

Tja het idee van Yalenka Kya vind ik ook een goeie. MELK-JERRY-CANNETJE......
En inderdaad een gewone jerrycan is ook leuk idee. Je kunt er van alles instoppen.....
GOED IDEE! en niet duur......

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:24

Wilgentakken voldoen hier errug goed hoor, ze pakt ze in hara mond en gaat ermee rondlopen enzo

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:43

vorige zomer was er een parasol in de paddock gerold, di eheb ik s avonds teruggevonden met allemaal hoefjes op langs de binnenkant (holle kant) blijkbaar vond meneer het heel leuk om rondjes te lopen op die parasol (is wel een shetlander)

ik heb hem toch maar weggehaald omdat hij een beetje kapot ging en dat nogal gevaarlijk werd met die ijzeren staafjes...

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 07:10

Hahaha! Pomelo; jouw shetje moet bij het cabaret.....
Hij heeft gewoon rondjes ""gedanst"" OP die parasol en een liedje erbij gezongen...... "I'm singing in the rain...."

jomaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 07:32

Leuk idee al dat speelgoed. Mijn paard loopt veel in de wei en ik durf daar eigenlijk niet iets neer te leggen het kan dan ook naar de wei van de buren kan rollen.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:26

heb altijd al geweten dat er iets los zat in zn bovenkamer