Bijrijdster probleem...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:10

Ik zou denk ik aangeven dat je besloten hebt om met haar te stoppen, zou de reden ook aan haar ouders vertellen. ik denk dat je niet van alle 11-jarige meisjes kan verwachten dat ze zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebben om alleen voor een pony te zorgen.
ga je op zoek naar een andere bijrijdster, dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om iemand te nemen de al wat ouder is.

mocht je er toch voor kiezen om haar nog een kans te geven, dan zou ik proberen om haar twee weken lang zelf te begeleiden, dus als zij komt rijden dat je er zelf ook bij bent, dan kan je zien hoe zij met je paardje omgaat en kan je haar misschien tips geven (als ze die dan wel van je aan wil nemen) maar mocht je dan ook zien dat het niet helpt, dan zou ik er echt mee stoppen!

succes ermee!!!!

doniaxxsiske

Re: Bijrijdster probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:18

Ook hier even een reactie van een bijrijder....
Ten eerste vind ik meisjes van 11 erg jong, en kunnen die beter nog wat ervaring op doen bij de manege. Maar dit geld natuurlijk niet voor alle 11 jarige zoals dat ene meisje van 8.
Ik ben zelf 18 en verzorg een tinker, ik kreeg laatst ook te horen dat ik over me heen liet lopen door de tinker ( dus ik was juist te lief voor de pony). Dit heb ik met beide handen aangepakt, en les ondertussen een keer per week met haar prive!!!. Voor de rest oefen ik heel de week wat ik heb geleerd. Dus ik ben nu harder voor haar wat ontzettend goed werkt. Heb mijn eigen poetsspullen en singel enz. alleen zadel en hoofdstel zijn van de eigenaar waar ik wel zuinig mee ben, en als het bit vies is spoel ik dit af. Voor de pony ben ik altijd lief geweest.

Even dit verhaaltje om te laten zien, dat het kan dat je fouten maakt maar dat je er wel iets aan moet doen. En wat die bijrijdster betreft dumpen. En eerst zorgen dat je paardje weer helemaal loopt zoals jij wilt. En dan een bijrijdster zoeken op proeftijd. En ik zou iemand ouders nemen mischien van je eigen leeftijd is nog gezellig ook!!!

Je hebt trouwens wel een lieverd van een paardje zo om te zien!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:42

Meteen stoppen ermee. Meisje is niet bereid om te leren, dan ben jij niet bereid jouw paard aan haar over te laten.

Wel vind ik 11 jaar erg jong. Zelf zou ik er nooit voor kiezen om zo'n jonge verzorger te nemen. Ze zijn psychisch niet in staat om verantwoordelijkheid te nemen en in te zien wat het gevolg van een beslissing kan zijn. Dat komt pas met 15 jaar is bewezen en om dan een pony aan hun zorg over te laten is erg veel verantwoordelijkheid. Zolang het goed gaat is het ok maar het kan altijd fout gaan.

Neem gewoon een oudere verzorgster die echt met paarden bezgi is en die haar verantwoordelijkheid kent.

Anne_Bo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:30

Ik zou ermee stoppen. je hebt haar al heel veel kansen gegeven, ze liegt steeds, ze zegt dat za het zal verbeteren maar dat heeft ze niet gedaan. Ik zou echt een andere bijrijdster gaan zoeken.