dag en nacht buiten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

4_LIFE

Re: dag en nacht buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:13

Lekker buiten laten staan...

bluebeauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:38

Mijn paard staat nu ook dag en nacht buiten. In de winter staan ze alleen 's nachts binnen

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:44

Amo en Amica staan altijd dag en nacht buiten. In de winter op de uitloop met schuilstal, in de zomer op de wei.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:16

Nou hier is het s'nachts echt hondeweer.
Vannacht heeft het keihard geregend, gewaaid en geonweert!
Ik voelde me zo ontzettend schuldig...
Ik zit enorm in twijfel of ik ze binnen zal halen.
Er staat namelijk een groepje van 3 dag en nacht buiten, wel met regendek.
Volgens mij vinden die paarden dit geen reet aan s'nachts...

Het waait nu ook keihard, en ik zie nu in de vooruitzichten dat het vannacht alleen maar gaat regenen samen met windkracht 8.
Nou ik haal ze binnen hoor, het kan te gek ook

Nebbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:55

nou ik heb ze ook lekker 's nachts binnen staan. Overdag gaan ze wel lekker naar buiten, maar als ik ze dan binnen kom zetten dan skomen ze meteen naar het hek toe. Dus dan geven ze zelf ook wel aan dat ze met dit weer wel weer naar binnen willen. Zomers is dat niet zo, dan rent mn paard geregeld voor me weg.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:39

Wij hebben er twee buiten staan, maar dat zijn een Shet en een jong paard. De twee "ouderen", waarvan een er heel intensief gereden wordt, staan 's nachts meestal wel binnen, zodat ze overdag wat beter te pas zijn en wat frisser.

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:49

Die van mij staan ook gewoon buiten. Haflingermerrie, met veulen. Al was ik eerst wel bang dat het veulen het een beetje te koud zou hebben. Maar ze hebben ook een schuilstal en volgens mij vinden ze het buiten veel te lekker!

Lodinn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:14

Kan ze gewoon buiten laten. Een paard kan egt wel wat hebben hoor. En als je denkt dat je paard het koud heeft kan je hem nog altijd naar binnen halen .

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:06

Ik ben iemand in dit topic een sorry verschuldigd, diegene weet wel wie ik bedoel. Maar we zijn er nog niet helemaal uit, geloof ik, maar dat zullen we waarschijnlijk wel nooit worden, mensen verschillen nou eenmaal. Deze persoon gaat anders met haar paarden om dan ik en dat moet ze ook zelf weten. Ik wil alleen nog wel even laten weten dat ik zelf mijn diploma paardenhouderij niveau 4 MBO gehaald heb met goede cijfers en op vele zeer goede bedrijven stage heb gelopen, dus dat ik wel degelijk weet hoe ik een paard moet verzorgen. Ik heb een pensionstal en dan heb je altijd wel eens onenigheden met een klant, soms loopt dat goed af, maar dit kan er ook wel eens toe leiden dat een klant weggaat. In het geval van X vond ik de reden die ze mij gaven in mijn ogen raar, X moest namelijk op de wei, en mocht niet op het pad lopen. Dit is maar een paar keer gebeurd, maar goed het wordt altijd een beetje opgeblazen... Als paarden op harde ondergrond lopen is dit juist goed voor de bloedsomloop, maar ik wil er verder niet op ingaan. En wat dat op stal zetten betreft: Ik heb haar herhaaldelijk verteld dat X stond te bibberen en ze hem een regendeken op moest doen, moest ontwormen en vitaminekuurtje moest geven, omdat hij in mijn ogen niet lekker was. Dat is na aandringen gebeurd, maar ik vind het niet goed dat in zo'n geval, wat zij makkelijker vond, een paard uit de kudde wordt gehaald en op stal wordt gezet. Ik wil haar niet aanvallen, we hebben geen ruzie en dit wil ik ook zo houden. Ik wil alleen geen verkeerde verhalen in de wereld. Want dit hebben al meerdere mensen mij geflikt en hier kan ik heel kwaad om worden, want ik wil alleen het beste voor de paarden en dit weten andere mensen ook. Er zijn er altijd een paar die het voor de rest willen verpesten. Ik wil hier boven staan en daarmee sluiten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-06 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:43

Okay, je mag gerust zeggen dat je mij en mijn stalgenoten een "sorry" verschuldigd bent voor je nogal overdreven en vooral overtrokken reactie over onze stal want dat lijkt me nu wel duidelijk voor de andere forumgangers.
Een opleiding heeft er verder niks mee te maken, maar goed.

Wat ik alleen een beetje jammer vind is dat je de dingen die ik via pb met je wou uitspreken hier in het topic gooit want de rest vindt het echt niet interessant hoor! Vooral namen hoef je echt niet te noemen en opnieuw beschuldigingen rondstrooien is ook niet handig, moet je straks weer sorry zeggen.

En over verkeerde berichten de wereld inhelpen: waar ben je nu dan weer mee bezig? Kan je niet gewoon via pb reageren?

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:41

mijn paar dstaat n u nog alleen over dag maar per 1 juni gaan ze dag en nacht en in de winter staan ze binenn

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:09

Andrew staat het hele jaar dag en nacht buiten. Denk dat het voor paarden niet zo heel veel uitmaakt of het dag of nacht is kwa verveling. Ze slapen/liggen nooit langer dan een paar uurtjes achter elkaar en gaan dan weer eten/grazen, knuffelen of waken bij de andere paarden.
Ik kom Andrew juist vaak slapend tegen rond een uurtje of 10 's ochtends of begin van de middag. Dan liggen er 3 of 4 te slapen, soms heel diep en er staan er 2 of 3 bij te waken, op rust...
Denk dat ze door het licht beter de omgeving in de gaten kunnen houden en daardoor van verre vijanden aan kunnen zien komen.
Doordat ze in een weiland staan en niet op een drukke stal, kunnen ze de mogelijke waakzaamheid van de nacht overdag weer bijslapen. denk dat paarden op drukke pensionstallen en maneges het meer moeten hebben van de nachten, wanneer er niemand meer op stal is.
Temperatuursverschillen tussen dag en nacht zijn in de natuur heel normaal. Ook voor paarden. Ook van de ene op de andere dag kan het heel erg schelen. Ik denk dat paarden daar beter op berekend zijn dan wij. Paarden hebben immers nooit huizen kunnen bouwen. Hoogstens kunnen schuilen tegen regen en wind bij rotsen of struiken of bosjes e.d.

Denk ook dat wij een beetje watjes van ze maken als ze van veulen af aan "beschermd" opgroeien in geïsoleerde stallen met dekentjes e.d.

Wij hebben straks ook de mogelijkheid paarden bij huis te hebben. Ik wil dan wel graag een schuilstal erbij, zodat ze wel de mogelijkheid hebben om te schuilen tegen regen of wind. De wei heeft tegenwoordig vaak geen natuurlijke schutplaatsen meer. En het paard kan er niet naar op zoek gaan omdat hij opgesloten zit...

Ben erg benieuwd of ze hem gaan gebruiken...

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:16

Bij ons gaan ze dit weer naar binnen, ze hebben helemaal geen schuilstal ofniks.. en volgens mijn vinden ze het ook niet erg, ze hechten zich niet zo aan de kudde, ze staan altijd met zijn tweeen. zolang ze met zijn tweeen zijn gaat alles goed.

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:58

Gewoon lekker buiten laten staan.

valanta

Re: wij zijn de vorige eigenaar van Miss Bleu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:25

bluebeauty schreef:
Mijn paard staat nu ook dag en nacht buiten. In de winter staan ze alleen 's nachts binnen

Hoi

We hebben meerdere malen geprobeerd om contact met je te krijgen we hebben je ook een Email gestuurd in het begin en ik heb ook sms gestuurd maar helaas geen reaktie terug
Sabrina miste haar in het begin héél erg en nu nog, ze ging altijd bleu vergelijken met de andere paarden mijn blue was beter en kan dat veel beter en zus en zo....
Ik heb haar ( Bleu ) sinds gisteren voor het eerst weer gezien via bokt.nl van men vriendin, ik wist niet dat dit site ook bestond enzo ben ik erachter gekomen dat je Bleu nog steeds heeft en we zijn best nieuwsgierig hoe het met haar gaat en heb je ook verder met wedstrijden met haar gereden zoals sabrina..
Zij is met rijden gestopt na tien jaar ... Zeer jammer maar ja wat kun je eraan doen hé, jongens komen in het oog
Ik hoop dat ik nog iets van je hoor

MVG : Jack en Reina

PS : ben ook direct lid van geworden best wel interesante site

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:40

Oud topic, hier een slotje.

valanta: je kunt bluebeauty beter een PM sturen Knipoog