KellyenXena schreef:Wat ik me toch afvraag is waar heel die 'natuurlijke manie' vandaag de dag toch vandaan komt.
Beseft men dan niet, dat hoe wij ons best ook zullen doen, onze paarden nu eenmaal niet meer die 'natuurlijke wilde paarden' zijn, die het ooit waren.
Ik zie het nut van natuurlijk bekappen niet in. Paarden worden niet meer natuurlijk gehouden. Wij vragen er onnatuurlijke dingen van. De hoeven slijten anders af, als dat ze in de natuur zouden doen.
Waarom de hoeven bekappen volgens het 'natuurlijke slijtageproces' terwijl dezelfde hoeven nu totaal anders worden belast.
We zijn niet achterlijk hoor
Zoals ik al eerder in dit topic schreef... nee, mijn paard is geen wild paard. Maar hij verschilt ook niet zoveel van de wilde paarden, en dat is denk ik waar de huidige problemen in de paardenhouderij door veroorzaakt worden. Mensen zien de paarden als mensen vanuit hun eigen menselijke perspectief. Het boerenverstand van vroeger is wat dat betreft helemaal zo gek nog niet.
De wilde paarden die onderzocht worden voor het natuurlijk bekappen zijn gewoon ontsnapte gedomesticeerde paarden.
De mensen die bij het natuurlijke uitkomen zijn vaak degenen bij wie de reguliere oplossingen niet voldoende bleken. Blijkbaar is deze rage dus een reactie op de tekortkomingen van de huidige paardenhouderij?