Ik vind vlas ideaal.. ben elke dag maar 5-10 min bezig met drollen wippen en het weer netjes recht trekken.
Helemaal mesten kost wel erg veel tijd!! Maar 1x per jaar is te overzien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
was dan meestal nog geen 5 minuten bezig met uitmesten. Op zaagsel was hij wat minder netjes, daar is het moeilijker om een laagje over je drol heen te gooien dus die werden verspreidt door de hele stal, was ongeveer 10 minuten werk (met kletsen veeeeeel langer natuurlijk). Nu staat hij sinds vandaag op vlas dus weet nog niet hoe hij het daar op gaat doen maar ik verwacht dat dat weer wat makkelijker uitmesten is dan zaagsel.. Zal deze keer wel tussen 5 en 10 minuten in zitten
Er wordt bij ons minimaal 2 keer per dag uitgemest dus er ligt nooit zo veel in
Ludora schreef:Mijn ruin is echt schoon, poept op 1 plek en plast op een plek, en plassen doet ie dan altijd zo dicht mogelijk tegen de muur aan, dus hij loopt er zelden doorheen. Ik verbruik op onze stal ook het minste aan zaagsel !!

ze staan op zaagsel en de stallen worden helemaal netjes droog gehouden en dus ook elke dag het plas eruit.

maar nu lekker helemaal niet meer mesten! ze staan eindelijk dag en nacht op de wei
)