Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
masja schreef:Enige bescherming die ik kan bedenken is regelmaat.
Als ze elke dag in dezelfde groep op de wei lopen dan is het gemep in no time over. Tegen dat gemep helpt alleen een malienkolder

ingerocksy schreef:ik wil hier ook nog even mijn reactie aan toevoegen.. ik ben het eens met de mensen die hier op gereageert hebben helemala aan het begin..
een paard heeft in het wild ook geen bescherming om.. en daar loopt hij ook wel eens wat op verder staat mijn paard in de wei met 2 anderen die allemaal ook ijzers hebben.. en hij heeft wel eens een keer een wondje oid maar dat is dan jammer..
paarden moeten ook lol kunnen hebben zonder allerlei bescherming want daar kunnen heus wel tegen.
(ok Favorite heeft de shetlander een gebroken been geschopt omdat ze die niet leuk vond
) die die ijzers om hadden... maar ze zijn niet goedgekeurd voor gebruik... Ik leg het een beetje vaag uit, want ik heb geen zin om hier namen te noemen en zo, voor de privacy

maar kan me wel voorstellen als je een renner hebt dat je hem/haar de 1e dag even tijdens het jakken wat omdoet wat je er later weer afhaalt . denk ook dat om laten zitten meer schade kan veroorzaken kreeg mijn merrie dan ook met de witte strepen op haar voorbenen . Wel lopen ze hier tijdens het weidesezoen zonder achterijzers. 
(Ik neem aan dat je ook met peesjes e.d. rijdt.. )
Tsja, een wondje ofzo kan gebeuren.. Ik kneus ook weleens wat.
OemmiejO schreef:Ik ben er echt op tegen dat je paarden met bescherming in de wei gaat zetten. Zo loopt je paard toch nooit meer op zn eigen benen?(Ik neem aan dat je ook met peesjes e.d. rijdt.. )