Halster om op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Halster om op stal?

ja
1 (20%)
nee
4 (80%)

Totaal aantal stemmen: 5

Targaryen

Re: Halster om op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:50

Ik doe ze in stal en in de paddock altijd af. Ik weet eigenlijk niet waarom, is een gewoonte van me. In de bak en in de wei staan ze dus weer wel met halster.

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:47

Mijn paardje heb op stal nooit een halster om. Alleen als ze voor korte tijd naar buiten gaat en in de zomer. Dan heeft ze een vliegennetje nodig (al paar keer ontstoken oog door de krengen)..

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:00

Mijn paard staat altijd zonder halster. Wat is het nou voor moeite om even een halster om of af te doen? En zo voorkom je ook nog ongelukken

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:24

Op mij vorige stal had ze het halster altijd om maar dat was voor de boer die de paarden buite zette anders kon hij er niet bij..
En nu me pony bij huis staat heeft ze gewoon lekker haar halter af zelf vind ze het veel fijner en zo voorkom je idd ongelukken.

cindytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:59

Ho0ii
Ik ook niet want strax blijft hij hangen aan iets

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:01

op stal haast nooit of ik moet het vergeten zijn (maar dat gebeurdt echt zelde) alleen als ze gemest worden dan moeten ze ze om, dat is makkelijker om ze te verplaatsen en hoeven ze niet steeds de halsters uit te zoeken bij de paarden.
in de paddock heeft ze der halster wel om want dan is ze makkelijker te pakken. in de wei nu ook nog maar gaat binnenkort af.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:38

Altijd af, ook op het land.
Tenzij ik tijdelijk (voor het dekken of beleren) een pony heb die zich erg moeilijk laat vangen. Ik een weekje heb ik niet de tijd om te leren dat ze zich wel laten vangen en dan kost het me gewoon veel te veel tijd om pony's te vangen.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:49

Mijn paard heeft nooit het halster om.... niet op stal, niet in de wei. Ben als de dood dat ze ergens achter blijft haken waardoor ze zichzelf ophangt oid.

_revanche_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:07

hier staan ze ook altijd zonder halster op stal of buiten. Wij hebben er buiten ook wel eens 1 gehad die was blijven haken aan het halster. Gelukkig waren we buiten toen we ineens een hoop kabaal hoorden, we hebben hem gelukkig nog los kunnen maken, maar moet er niet aan denken wat er was gebeurd als we niet thuis waren

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:10

De een heeft het halster in stal af, de ander om. Deze pony laat niet iedereen bij haar hoofd komen. De ene keer is het geen probleem, maar degene die haar altijd buitenzet en 's avonds weer binnen kan niet altijd bij haar hoofd komen om het halster om te doen, dus houdt ze die om.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:12

Toen ik haar net had moest ze altijd een halster om in de stal en op het land. Ze was extreem kopschuw dus anders was ze heel moeilijk uit haar stal te pakken. Maar dat werd al snel beter.. En nu hoeft het ook op het land niet meer

mara_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:15

Ik doe het halster altijd af, stel je voor dat ze ergens aan blijft hangen...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:51

Ik heb eigenlijk het halster altijd om bij Urs.
Dit moest wel, omdat de boer elke dag drie pony's en één paard tegelijk op wei moest zetten en eraf halen en als ie dan ook nog eens bij allemaal het halster om moest doen, dan zou ie wel een uur bezig zijn .

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:57

sunrice schreef:
Halsters op stal gaan bij mij altijd af.
Vind het veel te gevaarlijk, je paard blijft zo achter iets haken met het halster.

Idd

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:59

urselin schreef:
omdat de boer elke dag drie pony's en één paard tegelijk op wei moest zetten en eraf halen en als ie dan ook nog eens bij allemaal het halster om moest doen, dan zou ie wel een uur bezig zijn .

Achja, 1x eentje hebben die erg hangt & stikt oid.
En hopen dat de boer het dan wel wil doen.
Gemak dient de mens.. en helpt het paard naar de ***

[niet aanvallend bedoeld voor jouw.]