Wat kost het buiten en binnen zetten bij jullie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:42

Ik vind het vrij logisch dat binnen en buiten zetten extra geld kost.
Zeker als je personeel dat moet doen.
Het personeel moet tenslotte ook betaald worden...

Vroeger deden wij het ook gratis doordeweeks en in het weekend moesten de eigenaren het zelf doen.
En dan zijn ze er te lui voor, want het paard heeft het toch goed in stal

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:02

Het binnen en buiten zetten zit bij ons bij de pensionprijs in, elke dag van het jaar.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:20

Bij ons is het gebruik van de stapmolen E 16/maand, dat is incl 30 min stapmolen van ma t/m do behalve feest en zondagen. vrij za zondag zelf of onderling regelen. je betaalt dit het hele jaar, maar dan gaan ze nu dus ook ca 3/4 uur de weide op en later in het jaar de hele dag, wel zelf binnen halen als ze de hele dag staan. gebruik stapmolen is verder onbeperkt. er zijn er vrijwel geen die geen stapmolen erbij hebben volgens mij, hoewel sommige het altijd zelf doen

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:25

voeren uitmesten dekens eventueel om en af doen naar het land naar binnen enz. enz. we wordern zelfs gebeld als laila iets heeft ofzo in de winter kost het bij stal de haar:A pony 55
B pony 65
C pony 75 euro
D pony 85 euro
E pony 95 euro
Paard 105 euro
Veulen eerst 15 euro en later meer maar dat weet ik niet precies zo is het ongeveer maar hoe minder aandacht je pony nodig is(qua eten enzo.)hoe minder het kost.

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:26

owh ja in het buiten zeisoen kosten ze allemaal 50 euro.

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:32

Wij doen het wel voor onze pensionklanten ( inde Paddock zetten), ook het in de molen zetten. Vragen hier niets extra's voor. Maar ik vind het heel normaal dat hiervoor betaald moet worden.

Vol pension is namelijk alleen stalling + voeding + uitmesten +gebruik maken van de faciliteiten (vergelijk het maar eens met een hotel)
Als je wil dat ze wat extra's voor je doen is het toch niet meer dan normaal dat je ervoor betaald?

Tevens vind ik dat als je een paard hebt je hier zelf voor moet zorgen daar hoort ook in de weide en uit de weide halen. Excuses als ik betaal zo'n hoog pension geld vind ik echt onzin, dan zet je hem toch lekker ergens anders neer.

Wij blijven dit wel gewoon voor onze pensionklanten doen en ook voor niets, maar ik kan dus heel goed begrijpen dat hier extra voor moet betalen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:04

Tremona schreef:
Excuses als ik betaal zo'n hoog pension geld vind ik echt onzin, dan zet je hem toch lekker ergens anders neer.

Met dit stukje ben ik het niet helemaal eens
Ik betaal 385 (!!!) Euro in de maand (full option) JUIST omdat ik de service wil hebben dat het geen probleem is als ik een dag niet kan komen of ziek ben en ik heb geen vervanger. Voor een stal waar niet alles zo tot in de puntjes geregeld is als op mijn huidige stal zou ik dat nooit over hebben. Bij ons zit het binnen- en buitenzetten er dus bij in, maar nooit van zijn leven dat ik zo'n bedrag betaal voor een stal waar ik uiteindelijk nog van alles zelf moet doen.

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:21

Je betaald er dus voor? Dus ik snap niet dat je het er niet mee eens bent. Bij ons betalen ze er niet voor, maar we doen het wel, als ze een dag niet kunnen of zo.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:40

Ik betaal een heel hoog stalgeld omdat er dus alles gedaan wordt en we heel veel facaliteiten hebben op stal. Binnen- en buitenzetten kost niet apart geld in de zin dat het gespecificeerd is, de mensen die zelf buiten komen zetten betalen hetzelfde. Als ik dit stalgeld moest betalen en verplicht zelf binnen- en buitenzetten zou ik dat niet doen omdat ik dat te duur vind dan.
Ik wil dus maar aangeven dat ik vind dat je voor een bepaalde hoogte van stalgeld best een bepaalde service mag verwachten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:57

ikke schreef:
Ludora schreef:
Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat op zondag en feestdagen de paarden niet buiten gezet worden en dat je dat dan zelf doet. Onze stalhouder doet het overigens wel, altijd en iedere dag.

Hoezo?? De koeien worden op zondag toch ook gewoon gemolken?? Als je de volledige zorg over dieren hebt, dan heb je dat 7 dagen per week. Dieren hebben schijt aan zondag.....
Het begint me overigens wel op te vallen dat degenen die voor extra's moeten betalen opvallend vaak in het westen van het land wonen. Ik kan me dan niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het een vorm van misbruik van de situatie is. Daar is veel minder serieus keuze in stalling, dus drijft dat niet alleen de prijs op, ook de uitwassen van "extra service"

Ik ga volledig mee met de argumenten van Ikke. Onze stalhouder (rond de vijftig paarden) zet de paarden elke ochtend vroeg buiten en laat ze zo laat mogelijk binnen. Natuurlijk zit dat bij de prijs in (125 incl.).
Alleen wanneer je je paard apart op het land wil zetten zonder medische reden betaal je 10 euro per maand extra. Dit om kampjesvorming met 1 paard te voorkomen. Paarden zijn immers veel gelukkiger in een groep, is zijn gedachte..

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:50

ik betaalde op de pensionstalling 250 euro per paard. daar zat de stapmolen bij van ma tm vr en ook buiten en binnen zetten van ma tm vr. zonder stapmolen was het 225 euro per paard per maand.

Tieme

Re: Wat kost het buiten en binnen zetten bij jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:59

Het binnen en buiten zetten zit bij ons in de stalprijs. Ze hoeven bij ons dan ook niet apart gebracht en gehaald te worden. ze gaan allemaal te gelijk naar buiten. stallen open en gaan. terug precies het zelfde. wei open en ze lopen allemaal naar hun stal toe. dus in princiepe weinig werk. ook als er 1 door ziekte of zo apart gezet moet worden dan doen ze dat gewoon.

Boktpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:44

Urielle schreef:
Ik betaal een heel hoog stalgeld omdat er dus alles gedaan wordt en we heel veel facaliteiten hebben op stal. Binnen- en buitenzetten kost niet apart geld in de zin dat het gespecificeerd is, de mensen die zelf buiten komen zetten betalen hetzelfde. Als ik dit stalgeld moest betalen en verplicht zelf binnen- en buitenzetten zou ik dat niet doen omdat ik dat te duur vind dan.
Ik wil dus maar aangeven dat ik vind dat je voor een bepaalde hoogte van stalgeld best een bepaalde service mag verwachten.

hier ben ik het wel mee eens! als je genoeg pensiongeld betaald verwachten mensen service! en niet dat je nog eens 50 euro voor binnen en buiten zetten moet betalen!
ik heb er trouwens weinig verstand van omdat ik mijn knollies thuis heb staan maar volgens mij is bij ons in de buurt gewoon het stalgeld inclusief weidegang dus ook het binnen en buiten zetten!

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:11

Op mij vorige stal betaalde we veel stalgeld en zat het dus in de stalprijs erbij inbegrepen..
De paarden werden 1 voor 1 naar buiten en binnen gebracht.
en gingen zoveel uur per dag naar buiten.
Als je wilde gaan rijden kon je je pony gewoon pakken en gaan rijden je mocht daarna zelf weten of je hem terug in de wei zette of dat je hem op stal zette.

Jol1

Re: Wat kost het buiten en binnen zetten bij jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:19

Ik heb op een stal gestaan waar je ze zelf buiten en binnen moest zetten. Zelf woonde ik gelukkig dichtbij, dus dat was geen probleem. Alleen is het nadeel dat iedereen dan aan je vraagt of je hun paard ook buiten en binnen wil zetten. Voor een keertje is dat niet erg, maar iedere dag wordt dat wel wat vervelend. Het is veel handiger als de stalhouder er voor zorgt dat ze tegelijk naar buiten en binnen gaan. Al vind ik dat als je veel stalgeld betaalt, dat best wel bij de service mag zitten.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:21

Mijn stalgeld is inclusief het binnen en buiten zetten van de paarden. 's winters in de paddock en 's zomers lekker in het land.. totdat ze 24/7 naar buiten gaan... dan is het niet meer nodig

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:28

Wij betalen (dacht ik) € 13,50 per maand voor buitenzetten 7x per week (binnenhalen moet je zelf doen). Als je minder dagen hebt (ik doe het weekend zelf) dan betaalde je vorig jaar nog naar rato. Bij ons worden de paarden stuk voor stuk of per 2 naar het land gebracht. Zelf heb ik er geen tijd voor ivm werk, dus ik ben allang blij dat ze buiten wordt gezet.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:58

Bij mij zit het in de prijs alleen in het weekend moeten we het zelf doen.