gezocht slachthuis voor een paard uit te zoeken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:23

Nataschagirl ik heb ooit een "gezonde" pony naar de slacht gebracht het beestje was door ieder keuring heen gekomen was lief bij het rijden ALLEEN viel hij mensen aan hij sloeg gericht naar je hoofd beet in je nek of gezicht draaide om en gaf nog een paar trappen na, maar dat deed hij niet als je hem vast had.
deze pony was alleen te houden als je hem kluisterde.
wat ik hiermee wil zeggen is net als de rest dat er heeeeeel weinig gezonde pony's op de slacht te vinden zijn simpelweg omdsat een pony als rijpony veel meer oplevert dan een slacht pony Haha!
dus ga nog even sparen en koop een goede pony

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:44

als je er zeker van wilt zijn dat je paard geslacht word moet je meegaan, want anders als dat beestje er nog redelijk uit ziet gaat ie er voor de deur in en er achter er weer uit om verkocht te worden, is echt al vele malen gebeurd. maar ff ontopic, een shet lijkt me idd beter of een geit ofzo, aan echte slachtpaarden heb je echt niks.

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:51

volgens mij kun je idd beter een sjetje erbij zette in plaats van een paard dat afkomstig is van het slachthuis die paarden hebben dus veel kwalen enzow!
dus zoek een shetlander!(veel beter) en heeft minder onderhoud nodig en minder veeartskosten!
suc6 met zoeken !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:53


Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:42

dat mensen hier nog op reageren *LOL* het is natuurlijk wel humor! *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:16

Ach, bokt heeft natuurlijk ook een educatieve functie...en daar moeten we gebruik van maken....

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:19

gomir schreef:
Misschien een hele stomme opmerking, mar slachtpaarden gaan meestal niet voor niets naar de slager Haha! En volgens mij mogen ze ook niet doorverkocht worden Verward de eigenaar wil ze tenslotte laten slachten en meestal niet voor niets...
Zelf al zou het je lukken om een slachtpaard te krijgen, denk je dan niet dat daar nogal hoge veeartskosten bij komen kijken? Het zijn meestal geen gezonde paarden die daar staan...

Misschien is een shetje een idee?


mag wel..

iemand die ik ken heeft er een veulen vandaan en die loopt nu M2

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 09:34

er gaan tegenwoordig ook veel gezondepaarden naar de slacht,dit zijn vooral jonge paarden zoals jaarlingen en twee jarige,dit zijn voornamelijk wel hengsten omdat je deze moeilijk kwijt kan in de opfok ect.ect.
een kenis van ons gaat regelmatig naar een slager in lith en daar staan alle soorten vee,maar ook paarden.de meeste paarden staan er eerst een dag of 2 in de box.laatst stond er bij de slager een 2 1/2 jarige hengst met pappier(pion x donnerhall)het precieze verhaal erachter dat weet ik ook niet precies,maar als je geld bied voor zo'n paard krijg je hem gewoon mee.dat boeit de slager niets als hij maaar winst heeft.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:23

Koop gewoon een gezonde pony, die niet van de slacht komt.
Een pony die naar de slacht gaat, gaat niet zomaar.
Een pony red je er niet mee om hem van de slacht te halen, je pijnigd hem alleen.

Kan me niet zomaar indenken dat een eigenaar de pony naar de slacht brengt omdat hij te duur in onderhoud is. Dan verkoop je hem gewoon aan een ander baasje.

Als eigenaar is het er hard om je paard naar de slacht te doen, je had er net zo'n goede band mee en alles ging perfect. Maar op den duur ging het steeds slechter. Toen moest er een toch een eind aan komen hij mocht niet meer leiden, trouw gaf je hem een laatste knuffel, en nam afscheid..
Dan kom je hem 3 jaar later tegen, iets wat je nog veel meer verdriet doet dan die ene dag..Die ene dag dat je paard niet verder wilde..Hij mocht gewoon niet meer leiden, maar nog steeds doet hij dat, hij was doorverkocht..


Dat zou niet lekker zitten, denk je niet?
Denk na wat je doet, mischien is het in jou ogen goed om een pony van de slacht af te halen. Maar laat ze gewoon doen, deze pony's staan er niet voor niets.

Nog iets in jullie eigen nadeel, die pony geeft veel rekeningen van de DA.

[/i]

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:46

Oud topic Slapen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:54

Slachtpaarden zijn slachtpaarden die moet je met rust laten en dood laten gaan. Mensen doen niet voor niets een paard naar de slager!!!!!!!! Mijn paarden zijn alleen naar de slager gegaan als er NIETS meer aan te doen was en ze ERNSTIG pijn hadden. Een paard bij de slager weghalen is dierenbeulerij in een zeer ernstige vorm.!!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:09

Jemig dit topic is van 25 mei...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:55

gomir schreef:
Misschien een hele stomme opmerking, mar slachtpaarden gaan meestal niet voor niets naar de slager Haha! En volgens mij mogen ze ook niet doorverkocht worden Verward de eigenaar wil ze tenslotte laten slachten en meestal niet voor niets...
Zelf al zou het je lukken om een slachtpaard te krijgen, denk je dan niet dat daar nogal hoge veeartskosten bij komen kijken? Het zijn meestal geen gezonde paarden die daar staan...

Misschien is een shetje een idee?


je mag paarden wel bij de slager weg kopen, onze oude staleigenaar heeft er 1 nrps pony voor de dood weg gekocht en 2 shetlanders, nou ze rijden nu mee in de lesjes, super pony's!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:58

oeps sorry niet gezien dat et een oud toppic was mijn excussis

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:23

oh ik ook niet sorry Haha!