koker schoon maken ja of nee?En hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:23

Djantje schreef:
Ik ken een vrouw die heeft een hengst en die maakt de koker gewoon schoon met babydoekjes ( heb er zelf geen ervaring mee,, heb zelf een ruin )

Volgens mij heeft een ruin ook een koker hoor, die halen ze toch niet weg

Maar goed als mij mannen hem naar buiten hebben hangen wrijf ik er altijd even over zodat de losse velletje eraf gaan. Verder zien ze er best schoon uit, maar ik zou ze toch wel een keer schoon willen/moeten maken.
Ben alleen bang dat mijn handen niet in de kleine kokertjes passen (shetlanders) dus dat is de reden dat ik het nog niet gedaan heb. Zijn er mensen met kleine pony's die het wel gedaan hebben, ik ben bang dat ik wat beschadig eigenlijk.

Wel haal ik vuil aan de buitenkant en aan het begin vaak weg.
Moet eigenlijk de pony's een keer mee naar huis nemen en met de slang met warm water het zaakje een beetje uitspoelen.

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:30

Uitspoelen met warm water werkt heel goed idd, trek alleen wel je oudste kleren aan want álles loopt via je armen naar binnen

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:14

Ik denk niet dat mijn ruin dat gaat waarderen?
Hoe leer je zoiets ?

hipkippie

Re: koker schoon maken ja of nee?En hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:34

Mijn hengstje ( 1 jaar) heeft ook een best vieze piemel
Dus die moet ik binnenkort ook maar is een keer schoonmaken alleen weet ik nie precies hoe ik dat moet gaan doen, ik heb dit topic wel doorgelezen maar ik moet dus echt mij mijn hand IN de koker??
Uit de slang komt namelijk geen warm water dus moet het gwoon met ene emmer warm water doen,, of is alleen die velletje eraf halen voldoende, of moet ik helemaal nog nix doen omdat die nog jong is?
Ik mag hem wel tussen de benen zitten haha want ik voel wel eens aan zijn ballen of er al wat zit
En dan went die daar meteen aan dat ik op die rare plekjes mag komen als er ooit wondjes ofzo zitten daar.
Maar zijn piemel is wel weer wat anders

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:07

Hahah ja idd.
Mijn paardje vind het niet mega als ik hem daar aan raak ofzo
Mept ie es een keer (heb het hem ook nooit geleerd )

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:23

Cook laat z'n flubbertje er al uit hangen als ik 'm gewoon poets (vind ie lekker )Dus als hij maar een klein beetje vies begint te worden maak ik hem al schoon Vind hij helemaal niet erg, maar na een tijdje vind hij het wel genoeg. Dat binnenste is wel een beetje vies, maar niet echt zo vies dat het heel erg gaat ontsteken ofzo.

leandra_tak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:53

ik doe dit ook altijd bij mijn verzorgpaarden ,

zoals dat al beschreven is, lauw water enz. eerst liet eentje het niet toe, maar ik heb hem toen om zijn achterbenen kluisters gedaan, toen kon hij dus niet meer schoppen, was 2 x nodig nu laat hij het gewoon toe.

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:26

hm ik heb dan geen hengst of ruin, maar wel een merrie die het eerst totaal niet toe liet, als je even de uiers wou schoonmaken.
ben een x echt gericht getrapt en toen was de maat voor mij vol!
heb haar maar eens een schop onder dr kont geven.. ik mag er nou zo bij komen geen probleem meer.

een ruin dat ik reed kon je zo bij komen maar wat een stink werk zeg haha succes er mee
ik ben er voorlopig van af }>