Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annet_

Re: Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:25

Ik heb weleens in een weiland gereden met m'n verzorgshetje. Het heeft geen enkele zin, ze sprint er vandoor en ik val er bijna af. Dat doe ik dus nooit meer.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:26

Omdat onze bak aan een grondige renovatie toe is heb ik vanmiddag een bak uitgezet in het weiland.
De meeste buitenwedstrijden worden op gras verreden bij ons dus het is meteen een goede oefening..
Wel kalkoenen draaien jammer genoeg..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:02

Ik zou het niet erg vinden, op gras moet je paard veel meer een balans ontwikkelen, en kan hij zich niet vastklampen aan de hoefslag.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:06

ik heb een bak tot mijn beschikking, maar met dit droge weer (lees stoffige bak) dan rijdt ik wel in de wei! Das makkelijker, hoef ik de bak niet eerst te sproeien. en ik vind het ook wel prettig hoor, om eens op gras te trainen.

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:11

We willen mischien wel een bak laten maken. Maar wel bij iemand die niet zo duur is.
Hebben jullie dr nog tips voor?

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:01

als onse bak te zwaar is rijd ik ook in het land hoor

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:05

Hey

Ik rijd ook het liefst in de bak,
omdat als ik in het weiland ga rijden mijn pony's dan denken dat ze lekker vrij zijn en niet meer de aandacht bij mij hebben.

Heb het vorige zomer wel weer geprobeerd maar het gras was gewoon wel intressanter. Nee, dan rijd ik liever buitenritten of in de bak maar niet in het weiland.

maar als je een paard/pony hebt die er verder niet zo veel problemen mee heeft, dan zou ik gewoon rustig in het weiland blijfen/gaan rijden
(tenminste als het niet te glad is en droog)

Sanne_Kool

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:08

Ik rij meestal ook in de wei met mijn verzorgpony maar de bazen willen mischien voor mij en mijn vriendinnetje een bak laten maken want ze hebben best veel plek

saden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:44

Ik ben nu hard aan het sparen voor een goede bak bij huis. Op mijn vorige stal hadden we een manege op vijf minuten zitten. maar nu zijn we verhuisd en rijd ik altijd op de weide. Nu loopt mijn paard elke keer niet helemaal lekker. Dus niet te veel weide voor mijn paard. Het land is dan ook best ongelijk met heuveltjes er in. Kortom waardeloos rijden hier op de wei!

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:05

Eigelijk rijd ik altijd in de bak. Als het in de zomer heel droog is rijd ik in de wei. Dan gaat het ook heel goed.
Toch ben ik altijd bang dat ze uitglijden in een gekke bui, al is daar toch weinig kans op. Als de wei nat is doe ik het liver niet.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:08

heb 2 keer een paard zien struikelen in een wei, en de bereiders waren flink geblesseerd. Dus voor mij geen wei

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:52

marleen_usar schreef:
heb 2 keer een paard zien struikelen in een wei, en de bereiders waren flink geblesseerd. Dus voor mij geen wei

Naar mijn idee kunnen paarden net zo goed struikelen in de bak...dat kan je nou eenmaal niet voorkomen.

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:00

Ik rijd in de winter vaker in de wei, dan is de bak vaak niet begaanbaar.
In de zomer rijd ik zelden in de wei, omdat ze de hele dag in de wei staan zijn de weides al erg schraal en als je dan rijd (met ijzers) wordt het grasland binnen de kortste keren kapot getrapt....

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:03

bij mijn verzorgpaardje hebben ze alleen maar een wei om in te rijden, (of buiten).
maar die is wel heel ongelijk op stukken dus je moet heel goed oppassen.

Ik vind als je een wei hebt waar niet veel kuilen en hobbels en andere ongemakken inliggen, waarom zou je dan niet in een wei rijden?

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:50

ik rij altijd in de weide omdat we geen bak hebben, ze zijn nog nooit gevallen (als het nat is rij ik dan ook niet, dan ga ik een frisse buitenwandeling doen) dus ik blijf lekker de wei slopen

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:56

wji hebben gewoon een bak, er mag bij ons ook niet in de wei gereden worden, je sloopt alles, vooral als het een beetje drassig is hou je geen land over. als je er alleen in huppelt kan het nog wel, maar bij ons rijden we met zn 3e dus als iedereen lekker in de wei gaat rijden houden we niks over, we hebben namelijk ook niet erg veel land...... en ik vind rijden in het land ook niet zo lekker rijden..

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:01

ik rij al 3 jaar op ons weiland,s' morgens hoor je de vogels fluiten en vliegt er is een fazant weg,dus dat leert je paard allemaal kennen,het nadeel is,dat je s'winters niet veel kunt rijden ...,maar wij rijden nooit op de winterweide ,die is drassig en dan sloop je ales ,we hebben gwn een "rijweide" !maar als het regend of drassig is zeker niet doen je paard kan uitgleiden,en je sloopt de hele weide,maar somers is het echt heel leuk en ontspannen.
Maar we zijn nu een bak mezt zand aan het bouwen,en dat is swinters een groot voordeel !

groetjes

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:04

Ik rijd met mijn verzorghaf ook alleen maar in de wei.
Maar de wei moet wel heel goed droog zijn.

Is een prima oplossing als je geen bak hebt vind ik, mits de wei vrij vlak is

In deze wei staan overigens geen paarden. Ze staan op andere weilanden.
Laatst bijgewerkt door Nicky_ op 14-05-06 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:05

Wij hebben geen bak maar ik rij ook maar zelden in het weiland. Waarom? Omdat ik het niet eerlijk vind tegenover mijn paard om van haar rustplek een werkplek te maken. Een paard wat op de wei staat gaat zijn eigen gang. Het voelt voor hem als een inbreuk.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:10

ik vind zelf in de bak rijden veel fijner, misschien is jou paard in 't weiland wel minder geconcentreerd omdat er gras ligt, en gras is voor hem om te eten en dus wordt hij afgeleid, maar als ik geen bak zou hebben zou ik ook gewoon in 't weiland rijden, maar in de bak vind ik zelf VEEL fijner!!!!

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:11

Ik vind rijden in een weiland niets mis mee, het is alleen zo jammer dat het weer niet altijd mee werkt!! het is dan vaak heel glad op gras (A) alles is een bak wel fijner vind ik

kiimxvinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:19

wij hebben wel een bak maar die is heel klein,, en de bodem is heel zwaar om in te lopen. ik rijd als het kan en als de wei niet te modderig is gewoon in de wei. en anders ga ik of in de kleine bak rijden of ik ga naar een manege die 15 minuutjes rijden is

estherL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:24

Ik doe altijd een weekje voor de wedstrijd ofzo een keer op gras rijden zodat ze een beetje kunnen wennen..

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:20

fjordnina schreef:
Wij hebben geen bak maar ik rij ook maar zelden in het weiland. Waarom? Omdat ik het niet eerlijk vind tegenover mijn paard om van haar rustplek een werkplek te maken. Een paard wat op de wei staat gaat zijn eigen gang. Het voelt voor hem als een inbreuk.

precies, helemaal mee eens!! het is ook zoiets als je paard opzadelen in de stal, dan ziet het paard niet meer de stal als rustplaats!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:39

Met Andrew rijd ik vaak liever op de wei dan in de bak omdat het snel te zwaar loopt voor hem.

Als hij straks bij huis staat wil ik wel een bak, voor de natte periodes, maar als het droog is zet ik met bordjes gewoon een bak uit op een stukje weiland.