Eilandje schreef:Het is wel héél off topic, maar ik geef in de vakanties wel eens les op pony- en paardenkampen. En daar worden wel eens paarden/pony's van een handelaar voor gebruikt. En je ziet daar vanalles, we hebben bijv al eens een pony van 1,5 jaar gehad die we 2 maanden op de wei laten staan hebben maar die dus mee was als rijpony, er zijn paarden bij die als ze toekomen lelijke wonden hebben of graatmager of platgespoten zijn, enzovoort enzovoort. Een systeem waar ik zelf nogal wat problemen mee heb, maarja...
Sorry, was een gedachtensprong die ik in mijn vorig berichtje maakte...
Dit deden ze ook op de manege waar ik vroeger gelest heb. Gelukkig werden die dieren wel goed gevoerd en werden ze na het kamp verkocht. Ze liepen 4 van de 6 weken mee. 2 weken het land in. Dus wat dat betreft hadden ze enorm veel geluk! Niet dat ik het goed keur dat ze van die broodmagere diertjes gebruiken om per dag een uur of 4 rond te sjouwen met een ruiter op zijn rug...
Paardenvlees eet ik niet. Waarom? Geen idee, we hebben het thuis nooit gegeten. Denk dat het daar aan ligt. Aan de andere kant... Paarden hebben het in derdaad vaak beter dan de vleesproducerende dieren... Maar ik hoorde wel eens dat niet iedereen paardenvlees lekker vind omdat het een typische smaak heeft.