eten jullie paardenvlees?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:19

Ik vind t ook altijd heel erg oneerlijk dat mensen wel koeien, varkens, kippen e.d. eten maar geen paard omdat dat hun lievelingsdier (?) is..!?!?!? Verward Frusty Ik eet gewoon paardenvlees, en 1 van mn vorige pony's is zelfs naar de slacht gegaan, en toch eet ik paardenvlees. Ik vind t gewoon lekker, wel alleen rookvlees maar toch, ik eet paard omdat ik het lekker vind. En ik vind t echt niet zieliger voor een paard dan voor een koe.. Ze hebben allebei geleefd en een paard alleen maar beter. Het paard zelf merkt er ook niks van dus waarom zou ik koe wel eten en paard niet..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:33

ik ben het helemaal met Stef, Nathalie enz. eens, het is niet eerlijk als je andere dieren wel eet en paarden niet.

maar... ik eet geen paardenvlees, niet omdat ik dat zieliger vind dan voor andere dieren maar omdat ik ontzettend misselijk wordt als ik aan het idee denk.. misschien komt dat doordat ik meerdere lievelingspony's naar de slacht heb zien gaan en ik was er zoo boos over dat andere mensen haar nou lekker op zaten te eten terwijl ik hardstikke veel van haar hield en haar zo miste. Ik heb wel eens geprobeert paardenvlees te eten maar ik krijg het gewoon niet weg. ik hou zowiezo niet van vlees eigenlijk, ook omdat ik het niet lekker vind.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:37

Lijkt me ook niet echt een prettig idee als je je pony naar de slacht heb gebracht en daarna ga je vrolijk paardevlees eten! Misselijk Dalijk eet je je eigen pony op!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:50

Tja is het niet zielig dan als je de pony van iemand anders op eet? Het is misschien ff niet zo prettig als je denkt dat je je eigen pony op aan t eten bent (dat dat mogelijk is iig..), het is ook niet prettig als je denkt dat je de pony van een andere paardengek hebt opgegeten, maar is het wel prettig als je weet dat je de koe van de boer tegenover je opgegeten hebt?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:51

Maar als je echt heel veel van die pony heb gehouden is dat dus echt wel wat anders dan een koe van een boer.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:01

Ineke2 schreef:
Daarbij komt nog bij dat de
meeste
paarden die geslacht zijn een goed leven hebben gehad, omdat paarden niet speciaal voor de slacht worden gefokt. Hoe anders is dat met koeien, varkens en kippen?

Daar sluit ik me volledig bij aan. Ik eet ook gewoon paardenvlees, eigenlijk vooral paardenrookvlees (lekker om een stukje jonge kaas, of op brood met pindakaas....), maar idd paardenvlees is eigenlijk het verantwoordste vlees wat je kunt eten. Een paard wordt (nog) niet gefokt voor zijn vlees en koeien, schapen, kippen etc dus wel.....

stokpeerd

paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 23:08

Tja, bewust kiezen voor een stukje paardenbief doe ik niet. Maar de vleessalade van de Aldi is erg lekker en het vlees is... ja paardenvlees.
Maar goed, als je gaat bedenken wat er in snackvlees zit dan denk ik dat je ook uitkomt bij o.a. paardenvlees...

Goed misschien tikkie hypocriet, maar ik eet ook koeien, varkens, schapen en kippenvlees.

Skip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 00:37

Hmmm, ik eet graag paardevlees. Dat zullen jullie wel niet leuk vinden.Boos!

Maar ik hou wel van paarden, vreemd he? Frusty

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 06:31

Dribbel schreef:
Ik vind als je geen paard eet, eet dan ook geen ander vlees. Ik eet zelf geen vlees (vegetarier) omdat ik het idee om een paard te eten erg vind, maar voor een koe, varken, kip enz enz enz ook...

Helemaal mee eens. Ik ben ook vegetarier. Scheve mond

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 09:40

Ik eet sowieso geen vlees, ben vegetarier. Maar ik vindt het onzin om als je wel vlees eet, geen paardenvlees te eten. Een koe of een varken is toch even goed een dier. Ik snap het wel, maar toch het slaat nergens op als je er over na gaat denken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:03

Ik eet ook paardenvlees. Ik vind het raar als mensen dat zielig vinden. Een paard heeft over het algemeen een beter leven dan een koe of een varken.
En de kans dat je een paard eet dat je gekent hebt, is erg klein, omdat het meeste paardenvlees dat wij hier eten uit het Oostblok komt.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:11

Melanie5 schreef:
Ik eet ook paardenvlees. Ik vind het raar als mensen dat zielig vinden. Een paard heeft over het algemeen een beter leven dan een koe of een varken.
En de kans dat je een paard eet dat je gekent hebt, is erg klein, omdat het meeste paardenvlees dat wij hier eten uit het Oostblok komt.

En hier wordt gezegd dat een paard wel een goed leven heeft gehad???? Als ze uit het Oostblok komen, dan worden ze dus WEL voor de slacht gefokt!!!

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:25

Eilandje schreef:
Het is wel héél off topic, maar ik geef in de vakanties wel eens les op pony- en paardenkampen. En daar worden wel eens paarden/pony's van een handelaar voor gebruikt. En je ziet daar vanalles, we hebben bijv al eens een pony van 1,5 jaar gehad die we 2 maanden op de wei laten staan hebben maar die dus mee was als rijpony, er zijn paarden bij die als ze toekomen lelijke wonden hebben of graatmager of platgespoten zijn, enzovoort enzovoort. Een systeem waar ik zelf nogal wat problemen mee heb, maarja...

Sorry, was een gedachtensprong die ik in mijn vorig berichtje maakte...

Dit deden ze ook op de manege waar ik vroeger gelest heb. Gelukkig werden die dieren wel goed gevoerd en werden ze na het kamp verkocht. Ze liepen 4 van de 6 weken mee. 2 weken het land in. Dus wat dat betreft hadden ze enorm veel geluk! Niet dat ik het goed keur dat ze van die broodmagere diertjes gebruiken om per dag een uur of 4 rond te sjouwen met een ruiter op zijn rug...

Paardenvlees eet ik niet. Waarom? Geen idee, we hebben het thuis nooit gegeten. Denk dat het daar aan ligt. Aan de andere kant... Paarden hebben het in derdaad vaak beter dan de vleesproducerende dieren... Maar ik hoorde wel eens dat niet iedereen paardenvlees lekker vind omdat het een typische smaak heeft.

noeska_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:27

ik eet helemaal geen vlees
ik vind het gwoon sneu voor de dieren

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 20:53

Toen ik Laiser kocht was het eerste wat mijn vriend zei:"Zo ik zal eens ruimte gaan maken voor hem in de diepvries". Schijnheilig Want een heerlijke biefstuk Vork ...
Sommige mensen kunnen hier de humor niet van in zien, maar ik lach er altijd maar om. (Blaffende honden bijten niet Knipoog Tong uitsteken )

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:27

New-Forest schreef:
Nee, ik eet geen paardenvlees. Ik weet niet maar ik kan het gewoon niet. Dat je dan gewoon je lievelingsdier op zit te eten. Ik hou eigenlijk helemaal niet veel van vlees...

helemaal mee eens!!! zeker als je al een keer je pony weggebracht hebt omdat ze ongeneeslijk ziek was Huilen Huilen Huilen

Linda Lachen

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:31

Nee,ik eet geen paardenvlees.Ben ik nu vreemd? Ik eet wel koeien en kippenvlees,en natuurlijk vis.Maar ik zou dus echt nooit paardenvlees eten.Waarom? Het zijn toch dieren waar je een supersterke en dichte band mee hebt...raar?? of niet???

Mijn vriendin in een vegetariër,maar ze eet wel vis Verward dat zijn toch ook beesten? B.t.w ze eet alleen geen vlees voor de dieren... Scheve mond

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:33

marieketencate"]
[quote="Melanie5 schreef:

En hier wordt gezegd dat een paard wel een goed leven heeft gehad???? Als ze uit het Oostblok komen, dan worden ze dus WEL voor de slacht gefokt!!!
[/quote]

Denk je dat de paarden uit het OOstblok een goed leven hebben? waar de paarden lekker rond zijn, en een aardig buikje hebben? nou, zover ik weet moeten ze hard werken en krijgen ze bijna geen voer...kijk maar bij Brooke Hospital!!!!!!!!!!

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 14:41

Rianne"]
[quote="marieketencate"][quote="Melanie5 schreef:

[/quote]

Denk je dat de paarden uit het OOstblok een goed leven hebben? waar de paarden lekker rond zijn, en een aardig buikje hebben? nou, zover ik weet moeten ze hard werken en krijgen ze bijna geen voer...kijk maar bij Brooke Hospital!!!!!!!!!!
[/quote]ja vreselijk is dat he?
krijg de tranen in mijn ogen als ik eht zie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:19

marieketencate schreef:
Als ze uit het Oostblok komen, dan worden ze dus WEL voor de slacht gefokt!!!

Even wat genuanceerder zeggen: je kunt een paard wel fokken of houden om later te slachten, maar een paard laat zich niet 'mesten' zoals bijvoorbeeld een kistkalf. Dus het is geen kwestie van een half jaar na geboorte in een kist laten staan en flink voeren, en daarna slachten en tjing tjing, kassa. En dat maakt nou net waarom ik het minder zielig vind om paard te eten dan bijvoorbeeld koe.
Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar scharrelvlees, omdat ik vind dat je als consument ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. Net zoals je scharreleieren koopt, en geen legbatterijeieren, want dat KAN gewoon niet.
Bovendien is de prijs van paardenvlees te laag om er voor te kunnen fokken; brengt 't geld niet op.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:23

Nou ja..je kan er lang of kort over wezen.Wat je eet moet je zelf weten,al eet je hamster.Ieder zijn mening en smaak.Ik vind het nogal wat om iemand hypocriet te noemen omdat zij/hij wel koe/varken/kip eet en geen paard.

marleen92

ja hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:01

Sander mijn paard is deze week naar de SLAGER GEBRACHT hi was: meer dan 35 jaar!
Huilen Huilen Huilen Huilen Lips are sealed

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:39

Sonja"]
[quote="marieketencate schreef:
Als ze uit het Oostblok komen, dan worden ze dus WEL voor de slacht gefokt!!!

Even wat genuanceerder zeggen: je kunt een paard wel fokken of houden om later te slachten, maar een paard laat zich niet 'mesten' zoals bijvoorbeeld een kistkalf. Dus het is geen kwestie van een half jaar na geboorte in een kist laten staan en flink voeren, en daarna slachten en tjing tjing, kassa. En dat maakt nou net waarom ik het minder zielig vind om paard te eten dan bijvoorbeeld koe.
Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar scharrelvlees, omdat ik vind dat je als consument ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. Net zoals je scharreleieren koopt, en geen legbatterijeieren, want dat KAN gewoon niet.
Bovendien is de prijs van paardenvlees te laag om er voor te kunnen fokken; brengt 't geld niet op.
[/quote]

Wat vreemd dan dat er grote "stoeterijen" zijn, waar aan de lopende band veulens gefokt worden...alle hengstjes gaan naar de slager, want veulenvlees schijnt weer extra speciaal te zijn....
Je kunt ze inderdaad niet "mesten" maar ze worden daarom echt niet beter behandeld!

nicolietje

Re: ja hallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 17:09

marleen92 schreef:
Sander mijn paard is deze week naar de SLAGER GEBRACHT hi was: meer dan 35 jaar!
Huilen Huilen Huilen Huilen Lips are sealed
geconcoleerd!huil met je mee Huilen

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:36

Nou ik eet ook geen paardenvlees maar wel ander vlees ik eet bijna nooit vlees maar paardenvlees eet ik nooit ik weet niet waarom maar ik moet er niet aan denken dat mijn moeder me paardenvlees heeft gevoerd want dan heeft ze echte ruzie
Misselijk