Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_1982

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:03

EUR 140 per maand inclusief stro, hooi, biks, muesli, wortels, wormenspuiten, medicijnkastje gebruik (betadine acederm etc).
20x40 buitenbak en heel veel eigen weiland wat we nooit in zijn geheel gebruiken omdat het daar te groot voor is.
Verder 3x3 box, zadelkamer, spuitplaats etc. `s Ochtends wordt gevoerd, middag en avond doen we zelf om de beurt, binnen en buiten zetten dus ook. Wel zelf uitmesten en stalcomplex onderhouden wat we met veel plezier doen en dat 10 minuten fietsen vanuit Amsterdam.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:38

Leuk te lezen hoe de prijzen verschillen afhankelijk van de locatie of wat je er voor krijgt. Wat zouden jullie voorover hebben om op onderstaande pension te staan :

- Ruime verlichte binnenboxen
- Wasplaats met warm/koud water
- Solarium
- Eigen kast
- Dagelijks weidegang (hele jaar rond)
- Buitenrijbak met verlichting
- Longeerring met verlichting
- Gelegen aan bosrijk gebied
- Overdekte rijhal op loopafstand
- Vol pension ( box met: bedding, hooi, brok, water, incl. uitmesten buitenzetten etc).

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:58

ik betaal nu voor willem 200 excl voer, wordt dan zo'n 250 p maand(rhoon)
voor merel betalen we 220 inclusief voer. (katwijk)
we moeten beide zelf mesten

per 1 mei staan merel en willem weer samen in zwartewaal en ga ik 135 per maand excl voer, stro en hooi betalen maar wel met eigen paddock en groot stuk land waar ze in en uit kunnen lopen.
alles wat gemaakt moet worden e.d wordt dan door ons en de 2 andere verdeeld in prijs. maakt nlniet uit of ik er 1 of 2 paarden zet. ik betaal voor het stuk grond en de 2 stallen. dus vandaar dat merel nu ook weer hier komt staan, financieel veel voordeliger en ook hiero kan ze naar het strand

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:59

ik betaal niks, Ik huur een weiland voor 80 pm. heb alle draad en palen zelf moeten zetten en staat klein schuilstalletje en hooiopslag op. Ik verhuur de wei aan 2 pony`s voor 60,- ( in winter met extra hooi moeten ze extra hooi meebetalen) en hebben ze brok en worteltjes erbij. Ik heb zelf een E en kwpner erbij lopen. Hindernissen en zo heb ik in 1 weiland staan dat we als rijwei gebruiken en omdat ik op manege gewerkt heb kan ik sòchtens gratis in de binnebak.
Ik rijd elke dag 2 keer naar weiland ( 10 min) en voer ze en rijd mijn 2 beestjes. Om de beurt maken we de wei schoon en verder hoeven ze niks te doen. Ik zou stallen krijgen maar bouwvergunning gaat niet door, balen!!
kwpn staat onder warm dekentje en de E heeft dik vachtje. Stallen zouden wel fijn zijn, maar zo gaat het ook. Kan overal buiten rijden en buitanbak komt deze zomer ook nog erbij.
Mijn paardjes heb ik nu gratis op wei, voer en hoefsmid, alleen om beetje werk te hebben aan de wei. Houd nog geld over en dat besteeds ik aan de benzine en zo speel ik quitte

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:14

Wij betalen 300€.Er zijn werken aan de gang op de manège dus ik zal het eindresultaat even opschrijven,de prijs blijft hetzelfde.

2grote binnenpistes en 1kleine binnenpiste
2gedraineerde buitenpistes MET verlichting
12 paddocks(als ik niet mistel),veel grote
2x per dag wordt er gevoerd,rond 7u en rond 18u
Paarden gaan na hun ontbijt naar buiten en komen rond 17u-17u30 binnen(afhankelijk van de seizoenen en het weer)
Stallen worden elke dag opgeschoond(mest eruit halen en een nieuwe kruiwagen vlas erbij)
Onbeperkt hooi,je mag zelfs extra krachtvoer nemen
Stallen zijn vooral 3,5m x 4m,pony's hebben kleiner stallen
Er is een douche beschikbaar
Privé-en groepslessen,elke vakantie paardenkamp.
Je krijgt les in verschillende disciplines: HorseBall,Dressuur,Caroussel,Springen,...

Bovendien ligt de manège aan een uitgestrekt veldengebied en nabij het Zoniënwoud.Ze ligt ook bij grote scholen

adnil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:49

Ik betaal 220 euro per maand. Dit is inclusief 2 x per dag voeren, 1 x per week mesten, ongeveer elke dag opstrooien en 2 gratis lessen in de week. Uiteraard ook gratis gebruik van binnen- en buitenbak en longeerring. De zomerwei kost per jaar 80 euro voor april t/m oktober. De paarden worden dan elke morgen buitengezet. Binnenzetten moet je wel zelf regelen, maar dat kun je onderling doen. De winterwei kost 30 euro per jaar, voor november t/m maart, dan moet je je paard wel zelf buiten en binnen zetten!

verona20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:59

betaal 300 euro dit is incl weidegang hun zetten binnen en buiten is maar uurtje per dag
*incl 3 keer per dag brok en hooi
*binnenbak met zeer goede bodem
*buitenbak met goede bodem
*longeercirkel
*2 paddocks
*zeer mooie poetsplaatsen
Ga vanaf 1 mei ergens anders naar toe ga dan 175 euro betalen heb dan een goede buitenbak weindegang hele dag mooie stallen uitmesten zit er ook bij!!!
een heel verschil voor mij en mn lieverd mag met vakantie dus dan is 175 leuker als 300

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:34

Pellie schreef:
merrieveulen schreef:
ik betaal voor mijn E-pony 68 Euro, en voor mijn kruising shet 22. bij elkaar 90 Euro per maand, ik heb dan de keuze uit verschillende stukken land en stallen (paddock met uitloopstal/ weide met uitloopstal zijn favoriet), een buitenbak, goede uitrijmogelijkheden, een zadelkamer, hooi, stro, houtkrullen, elektra en water.

voor de rest doe ik alles aan klussen zelf, uitmesten e.d. ik help de eigenaar ook met het onderhoud van zijn paarden, en met het repareren van stallen en hekken enzo...

wow bijna ongelovelijk! de stalhouder verdiend dus helemaal niks en schiet er ook nog bij in qua water en electrisch!!
maar hij heeft wel een klusser aan je dus

inderdaad, de eigenaren zijn nu allebei 81, en sommige dingen kunnen ze gewoon niet meer. het water en hooi brengen doe ik vaak, en verzorging verder ook, al staan hun paarden meestal op een gunstig stuk land, waardoor er verder weinig onderhoud aan is. hoeven bekappen doe ik, en het overzetten van het ene weiland naar het andere, dat soort dingen. in de zomer betaalde ik nog minder voor ik Flicka had, omdat Faram dan op het land liep. nu staan ze voonamelijk is een loopstal, dus dat kost iets meer. maar ach, ik vind de prijs super zo, zo'n stal vind ik nooit meer!

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:47

Ik betaal 184.50 per maand daarvoor heb ik,

-Voer
-6x per week uitgemest
-buitenbak
-weidegang zomer en winter- paarden worden binnen en buiten gezet
-longeerbinnenbak
-Wasplaats warm en koud water
-Eigen zadelkast
-Paddock waar je evt kunt losgooien
-Mooie uitrijmogelijkheden en zijn er op loopafstand 2 maneges waar de je de binnenbak kunt afhuren

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:23

ik betaal 100 euro per maand, dit is voor een kale stal, weidegang( elke dag zomer en winter) en een rijbak.
gemiddeld kom ik op zo'n 200 euro uit met mn voer, hooi etc erbij.
deze zomer gaan we een schuilstal bouwen/plaatsen, dus kan ze zomer en winter 24 uur buiten blijven.
verder zijn er leuke uirijmogelijkheden in de buurt

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:25

ik betaal 120 per maand, all incl. (dus met: zoutlbok, wormenkuren, voer hooi)
Wat daar niet bij zit: vlas (ik ben de enige op vlas, dus wat men normaal voor stro betaald (zit ik in het stalgeld) wordt er bij mij afgetrokken en kan ik daarvan balen vlas betalen.)
Ik kom zo per maand rond de 140 euro per maand (ik doe erg lang met vlas ).

Het is een ontzettende fijne kleinschalige en goedkope stal (zeker voor hier in de regio) met redelijk buitenrij mogelijkheden voor amsterdam/amstelveen.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:26

Voor mijn paard € 205.00 per maand, inclusief biks 3x per dag, 2 x per dag hooi, 4 baaltjes stro. Kwam vorige maand op € 230.00 uit incl het extra stro.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:14

100 incl hooi/stro elke dag weidegang (word binnen en buiten gezet) Goede buitenbak, zeer goede uitrijmogelijkheden, spuitplaats, poetsplaats.

Zomers 50.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:07

Ik betaal voor mijn veulens ieder 100 euro. Voor mijn volwassen paard betaal ik 125 euro. Dit is incl. (voor allemaal)

Stro (veulens, volwassen staat op beton)
onbeperkt hooi
2x per dag biks
kuilgras
6x per week uitmesten
3x per week geheel nieuw stro
Binnen en buiten zetten (in de winter)
Grote mooie buitenbak, all weather begaanbaar.
Spuitplaats (wel koud water)
Eigen zadelkast
kleine kantine, met koffie, warme chocomelk, thee, cappuchino enzo.
WC (errugggg belangrijk met een dochter die vaak moet )
Magnetron, koelkast.

Nu staan de paarden op het land, 24/7, ik betaal dan wel hetzelfde want dat compenseert het van de winter. Er zijn nog geen paddocks, maar deze komen deze zomer. Verder let de staleigenaresse en haar man erg goed op de paardjes. Max was een keer ziek en dan gaat zij er nog 's nachts uit om hem te tempen en hem zijn med van de DA te geven.

Dus ben zeeeeeeer tevreden...

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:55

ik betaal per jaar 165 euro aan weidegeld aan onze 2 weides, onze andere 2 weides mogen we gratis gebruiken ook mag ik steeds een mooie dressuurpiste gebruiken (gratis)

maar 1 van die 2 gratis weides is in 4 delen omdat ze nogal groot is en daar mogen we ook nog eens een renpiste bij gebruiken.

het hooi in de winter (voor 3 paarden dus ongeveer 300 balen per winter) dat kost ook nog ongeveer 500 euro per jaar dus in totaal per jaar ongeveer 665 euro of ongeveer 55 euro per maand voor 3 paarden, goedkoop he?:p

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:15

Mensen van mn vz pony betalen 190 euro in de maand en daarvoor hebben we:
(slechte) rij bak
losgooibakje
stallen 3x3.
kraantje
er word s'ochtends gevoerd
elke week 2 balen stro + 2 balen hooi.
zadelkast

Zelf moeten we nog doen/kopen:
Voer
hoefsmid
kuilgras (ze lust geen hooi)
s'middags, s'avonds en rond 10 uur nog zelf voeren.
zelf paarden buiten zetten
uitmesten

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:17

100 euro voor 2 pony's

alles erbij behvale hoefsmid..

maarja wij hebben dan ook geen superstallen..

en geen overdekte bak..

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:29

RUBYWHITE schreef:
Leuk te lezen hoe de prijzen verschillen afhankelijk van de locatie of wat je er voor krijgt. Wat zouden jullie voorover hebben om op onderstaande pension te staan :

- Ruime verlichte binnenboxen
- Wasplaats met warm/koud water
- Solarium
- Eigen kast
- Dagelijks weidegang (hele jaar rond)
- Buitenrijbak met verlichting
- Longeerring met verlichting
- Gelegen aan bosrijk gebied
- Overdekte rijhal op loopafstand
- Vol pension ( box met: bedding, hooi, brok, water, incl. uitmesten buitenzetten etc).

Hier betaal ik 220 voor per maand, voor een E-pony

Maar dan wel zonder solarium

Vigolove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:03

Ik sta momenteel bij een boer, best gezellig daar alleen zoek ik zelf eigenlijk wat anders

incl:
buitenrijbak (38 x 15 )
weiland
hooi
en de stal
klein afspuitplaatsje ook..

excl:
bix
stro (betalen per baal)
uitmesten en alle andere luxe

de eigenaar betaalt nu ong. 140 incl bix en alles dr bij zelf berekend

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:39

145 euro. (In Noord-Holland )
- Box +paddock in de winter (incl buiten zetten)
-Paddock +weiland in de zomer (ook incl buiten zetten)
- Strooisel (koolzaadstro)en kuil/hooi inbegrepen, eventueel ander voer zelf kopen. Ontwormen etc ook zelf betalen.
-Zelf uitmesten.
-Longeercirkel
-(slechte) buitenbak
-Goeie buitenrij mogelijkheden. (in polder, geen verkeer)

Vrij duur voor wat je krijgt als ik het zo vergelijk..Maarja Er is wel goed toezicht en goeie verzorging, ze kan veel naar buiten en ik kan er goed buitenrijden en dat vind ik het belangrijkst.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:40

ik betaal helemaal niks heb mijn paardje lekker aan huis staan.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:01

Wat een verschillen in prijs zeg!
Ik betaal 110 euro per maand.
Een keer per week uitgemest, dagelijks opgestrooid met flink pak stro
hooi/kuil/graan/evt brok
dagelijks weidegang ('s zomers 24/7)
buitenbak

Des staat er met een ander koppel paarden, wordt helemaal verzorgd, heb er verder geen omkijken aan. Volop weide, waardoor ze over de dag heel wat meters maken.
Vorig jaar moest ik de brokken zelf betalen,. dit jaar niet, aangezien de pensionhouder voor zijn oude merrie ook brok heeft aangeschaft, en die van mij daarvan mee eet.

sandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:09

Winter 190:
Twee keer per dag gevoerd
Elke dag uitgemest
Iedere dag binnen en buiten gezet
Staan de hele dag buiten
Rijbak 20*40 met verlichting en een longeerbak

Zomer 150:
24/7 op het land

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:30

250€ per maand, inclusief:
* binnenstal van 3mx3m
* onbeperkt voordrooghooi
* 2x krachtvoer/wortels/bietenpulp per dag
* grote verlichte buitenpiste
* winter en zomer weidegang
* wasplaats
* grote zadelkamer
* veel uitrijmogelijkheden

Voor mn tweede paard betaald ik 50€ per maand, op voorwaarde dat hij 1x per week gebruikt mag worden voor lessen.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:40

€150 in de winter en €75 in de zomer voor een pony.

Gebruik buitenbak+verlichting.
Overdag weidegang (in de zomer dag en nacht).
Uitmesten min 2x per dag.
Hooi/stro/zaagsel.
2x per dag gevoerd.
Paarden worden binnen en buiten gezet.
Wasplaats met warm+ koud water.
Zadelkast.

Er komt dus alleen nog de biks+ maismeel overheen