Hulp ---> verwaarlozen shetjes + pony's .. uitgemergeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Re: HULP ---> VERWAARLOSEN SHETJES + PONY'S .. UITGEMERGE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:55

Goed gedaan hoor meis, bij ons in de buurt wordt binnenkort een tweedehandsmarkt gehouden, en daar hebben ze meestal wel goedkope spullen. Als je mij je maximum bedrag vertelt en wat je allemaal nog nodig hebt kan ik evt. wel voor je kijken en de wat goedkopere spullen meenemen. Als je dan die spullen betaalt, stuur ik ze naar je op.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:11

weet je wel dat degene die het meeste betaalt in het onderhoud voor de wet de eigenaar is van de paarden? dus als jullie meer betalen dan die boer, zijn ze officieel van jullie, papieren of geen papieren.

verder zou ik inderdaad de kosten niet de spuigaten uit laten lopen, ivm. misbruik. en toch de dierenbescherming laten kijken, deze man krijgt op zijn minst een proces verbaal, waarna hij de pony's wel mag houden, dus dan heeft hij in ieder geval een officiële waarschuwing, en zit hij in het bestand voor eventuele latere misstappen. lijkt me wel verstandig. verder ben ik ook erg benieuwd naar de foto's! ik heb geen voer voor je, maar ik zal eens kijken of ik nog spullen heb die wegkunnen.

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:00

ik ben nog steeds opzoek naar een toestel, zodra ik dat heb komen de foto's eraan..
een kennis van mijn overbuurvrouw wilt waarschijnlijk de pony's kopen !
ze woont erges in berg en terblijt.. ze heeft daar heel weide en ook zelf al 2 shet's ze wil een kudde beginnen, is dat niet geweldig

de DA was ook al erg aardig .. 10 % korting gekregen !!

wat zijn er toch aardige mensen hier

met de shet's en pony'tjes gaat het al veel beter.. ze kijken iig veel bter uit hun oogjes als eerst !
met de hoeven gaat het ook veel beter , de zure geur is weg en het lijkt wel of het aan het genezen is

hier dus het goede nieuws!
nu ben ik zooooooo blij!!!!
we gaan straks naar de boer en dan leggen we het voor van de koop ..!!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:43

om hoeveel pony's gaat het eigenlijk? bij mij kost het 50 Euro om mijn twee beesten te laten inenten namelijk, dan heeft het je behoorlijk wat geld gekost al.

ik hoop dat het lukt om de pony's te kopen, en dat je ze daar kunt blijven verzorgen. en natuurlijk dat die boer niet weer de fout ingaat!

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:45

Entingen zijn hier €16,75, maar dan lopen de kosten nog erg op idd

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:51

10 shet's en 4 grotere pony'tjes ..

mijn overbuurvrouw heeft het betaald (ik een kwart)

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:55

linda_arnold schreef:
Entingen zijn hier €16,75, maar dan lopen de kosten nog erg op idd

inderdaad! ik betaal 12,50 per enting, maar mijn DA rekent 25 Euro voorrijkosten, hij moet van verder komen (de DA hier uit de stad vind ik SLECHT!!), dus dan is het ook duurder. maar dan nog, het blijft een dure grap hoor! en ook voor allemaal een wormenkuur...

ik zou toch eens navragen hoe dat nou zit in de wet, volgens mij is het namelijk zo dat degene die meer dan 50% van de onderhoudskosten van een paard of pony betaalt de rechtmatige eigenaar is. over hoe lange periode dat gerekend wordt weet ik niet, maar met al deze zaken, wormenkuren en entingen, en hoefsmid, ben je al een heel eind op weg lijkt mij... ik weet alleen niet precies hoe dat zit, ik zou het navragen als ik jou was, kan heel veel gedoe besparen!

ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt, en ik wacht nog steeds met spanning op de foto's!!

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:56

Meis, ik vind het hartstikke lief wat je wil doen voor die pony's, echt waar. En ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal hieperdepiep bent momenteel, dit is toch wel erg spannend allemaal. Maar ik vind ook dat die eigenaar er zo wel heel makkelijk vanaf komt. Da's lekker, hij doet geen bal voor zijn paarden, die beesten lopen blijkbaar met hoefzweren en wat al niet meer rond en hij komt er gewoon mee weg. Beter nog, zijn pony's worden nu lekker volledig voor hem verzorgd en hij hoeft er helemaal nada noppes niets voor te doen. Het is lief wat je doet voor die pony's, maar eigenlijk hou je wat die man doet in stand op deze manier. Het had naar mijn idee beter geweest als deze man eens flink op zijn fl*kker had gekregen van de dierenbescherming / GD / politie of wie dan ook. Straks verkoopt ie die beesten inderdaad, over een poosje staan er ineens weer een paar pony's en dan begint de hele ellende weer van voren af aan...

Ik weet dat het erg hard klinkt, maar het is niet persoonlijk tegen jou gericht. Jij probeert alleen maar iets goed te doen, alle lof voor die instelling. Denk alleen even heel erg goed na bij wat je aan het doen bent.

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:58

merrieveulen schreef:

ik zou toch eens navragen hoe dat nou zit in de wet, volgens mij is het namelijk zo dat degene die meer dan 50% van de onderhoudskosten van een paard of pony betaalt de rechtmatige eigenaar is. over hoe lange periode dat gerekend wordt weet ik niet, maar met al deze zaken, wormenkuren en entingen, en hoefsmid, ben je al een heel eind op weg lijkt mij... ik weet alleen niet precies hoe dat zit, ik zou het navragen als ik jou was, kan heel veel gedoe besparen!

Bewijs het maar eens... Ik heb het idee dat dat niet bepaald makkelijk zal zijn.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:06

JoT schreef:
merrieveulen schreef:

Bewijs het maar eens... Ik heb het idee dat dat niet bepaald makkelijk zal zijn.

dat denk ik ook. ik weet ook niet 100% zeker hoe deze regel werkt, daarom ook mijn advies om het uit te zoeken. het zal in ieder geval niet zo zijn dat de pony's ineens aan iemand anders worden toegewezen, dat is logisch.

ik las net jouw bovenstaande post eens door, zo had ik er nog niet over nagedacht inderdaad. op deze manier is het voor die man alleen maar fijn, terwijl hij juist op zijn donder zou moeten krijgen. op deze manier wordt het probleem inderdaad misschien in stand gehouden, en dat is natuurlijk verre van de bedoeling.

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 13:13

Goed nieuws : de pony's mogen voor heel weinig naar de vrouw in berg en terblijt..

ze blijven hier nog 4 dagen.. om nog even verder op te knappen.. en dan worden ze opgehaald...

we hebben ook tegen de boer ( die inmiddels Henk heet ) gezegt dat als hij nog een x pony's zo zal behandelen dat we de politie/dieren bescherming erbij halen.. hij werd helemaal bleek toen .. HA! eigen schuld!!!!!!!

het is dus zo ver als mogelijk opgelost..
gelukkig mag ik elk uur naar helene toe .. ( de vrouw die ze koopt) zodat k deze lieve schatjes niet zal missen ..

oja .. hij vroeg voor de pony's 100 euro.. helene heeft gelijk ja gezegt.. straks brengt hij ze nog naar de slacht

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:23

Wat een verhaal..... Wat een mensen om jou heen, wat is iedereen behulpzaam zeg !!! Echt toppie.

Gelukkig kunnen ze daar weg, je hebt goed gehandeld !!! En dikke pluim voor jou !!! En je overbuurvrouw !!!!

Mag je ze blijven verzorgen als ze verhuizen ??

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 13:27

Jah ik mag ze blijven verzorgen..!! gelukkig maar , ik kan ze nu al niet meer missen!!!!

zelf ben ik ook wel een beetje trots om mezelf

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:28

Dat mag ook best !!!

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:36

Nou, is het toch nog goed afgelopen. Hartstikke fijn dat het zo geregeld is nu.

zappa_Pat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:38

zo wat een verhaal!
wel goed van je dat je de zorg van deze shetjes op je neemt.
en 100 euro voor alle pony's, dat is niet veel!
maar nog veel succes met het verzorgen van de shets en pony's

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:50

geweldig gewoon zeg!.....je heb echt een vette pluim verdient!!!!..en je mag jezelf idd op je schouders kloppen hoor....

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 13:51

Bedankt allemaal!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:40

JoT schreef:
merrieveulen schreef:

Toch nog even hierop reageren..
Waar komt dit vandaan? Wettelijk opgenomen ofzo? Is natuurlijk een wet van lik me vestje, moeilijk toepasbaar bedoel ik daarmee te zeggen.
Zodra je dit inbrengt, hoeft deze boer alleen maar te zeggen dat hij van niets wist of geen toestemming heeft gegeven om DA en alles bij zijn eigendommen te roepen en ga maar door..

Maar gelukkig is het allemaal nu prima opgelost..

dreamer1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:12

OO super cool voor jou. Het is wel goed van je om op die man af te stappen, jij (en de pony's) hebt wel veel geluk gehad erna zeg... hahaha naja heel veel plezier er nog mee en ikben benieuwd naar de foto's

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:18

gelukkig dat je ze mag blijven verzorgen maar ikbegrijp dat jehet halster dus niet wilt naja dan niet maakt niet uit verkoop hem dan wel aan me buurmeisje

maare je hebt een dikke 10+ verdient egt tof dat je dit voor die beestjes hebt gedaan

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:20

van mais worden ze ook dikker van.
en natuurlijk van ruwvoer.
Maar geef er niet te veel van ineens, dat kunnen ze niet goed hebben.
Dus rustig opbouwen en dan komt het allemaal wel goed
Goed van je dat je die pony's hebt gered van die man!
Succes ermee!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:18

Miep, miep, dat heb je snel geregeld met die boer , maar goed dat je er op af gestapt bent.

Fijn dat je ze evengoed nog kan verzorgen, zo te horen gaat het helemaal goed komen met de pony's

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:38

Bienotje schreef:
Toch nog even hierop reageren..
Waar komt dit vandaan? Wettelijk opgenomen ofzo? Is natuurlijk een wet van lik me vestje, moeilijk toepasbaar bedoel ik daarmee te zeggen.
Zodra je dit inbrengt, hoeft deze boer alleen maar te zeggen dat hij van niets wist of geen toestemming heeft gegeven om DA en alles bij zijn eigendommen te roepen en ga maar door..

Maar gelukkig is het allemaal nu prima opgelost..

dat begrijp ik inderdaad ook niet, ik heb het ooit gehoord, en op zich vind ik het logisch, maar inderdaad niet toepasbaar. ik zal eens proberen uit te zoeken waar het vandaan komt, en in hoeverre het waar is...

100 Euro, dat is niks! 14 pony's, dat is dus nog geen 10 Euro per pony. gelukkig gaan ze daar weg, en krijgen ze een fijne plek!
[/quote]