Zelf gemaakt anti-klit spray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:43

Ik heb hier ook een topic over gehad. Daar had iemand in gezegd, water, wasverzachter en babyolie mengen. Ten eerste mengt het niet, dus je moet wel steeds goed schudde voor je gaat sprayen. En ten tweede vond ik de staart er alleen maar vet van worden en werkte het helemaal niet als anti-klit!

diewertje

Re: Zelf gemaakt anti-klit spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:31

even off-topic maar wil even doorgeven dat de cockpitt spray in de aanbieding is bij de Lidl

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:37

wat ik gebruik is een deel wasverzachter, een deel afgekoeld water en 1/4e babylotion.
dat werkt ook goed, en ze blijven ook goed zacht en is makkelijk doorkam

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:29

Ik vind die zelfbrouwsels van Antiklit betreft dus 3x niks, koop liever voor meer geld een goede antiklitspray zoals die van Leovet. Mijn paard schuurt al gauw bij dat soort dingen, wat natuurlijk een rol speelt.
Maar ieder z'n ding

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:34

Mijn antiklit begint al aardig op te raken dus ik hep maar zo'n soort brouwesel gemaakt. En het werkt bij mij goed warmwater en antiklit mengen had er zelf ook nog een beetje vloeibare antiklit spray van mezelf bij gedaan en ik ben er wel tevreden over

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:32

Babyolie erin vind ik echt troep.
Wordt heel vet, en alles blijft erin plakken.

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:36

OrissE_GipsY schreef:
gewoon creme spoeling of creme voeding verdunnen met gekookt water. je kan er somers ook wat tea tree olie doorheen doen, of citonella olie, tegen de vliegen enzo.... ( vind het niet egt supergoed werken ofzo) die uit de winkel werken nog het beste haha !

ik maak het trouwens nooit zelf hoor, dit heb ik van iemand gehoord die maakte hel weleens.... maar werken doet het gloof ik niet echt

antiklit is zo gemaakt dat het niet gaat iriteren als het op de huis komt.. creme spoeling is gemaakt voor mensen haar en dat is heel ander haar dan paardenhaar, en cremespoeling is gemaakt om in te laten trekken en weer uit te spoele (jaja ik ben kapster haha)
dus ik denk dat dat best kan gaan iriteren (met alle gevolgen vandien) als je dat in de manen spuit en er in laat ditten........

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:39

sorry van de spelfouten........

Talleke150

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:59

Ik maak 'm niet zelf maar gebruik NAF D-tangler daar ben ik echt heeeeel tevreden over.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:29

staan de ingrediënten niet gewoon op het flesje van de ECHTE paardenantiklitspray? en wat is die site van dabo dan?

xXLiekeXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:25

Hollybolly schreef:
staan de ingrediënten niet gewoon op het flesje van de ECHTE paardenantiklitspray? en wat is die site van dabo dan?

Staat eerder vermeld en in het onderschrift va dabo zelf..

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:17

Wie weet hier nou echt een goede tip dan?

Arlette1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:20

ik gebruik antiklit van harrys horse werkt heel goed!!!
en equishine werkt ook heel goed.
lijkt me trouwens heel slegt om zelf spray te maken ik doe het niet want die van mij gaat dan schuren!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:59

arlette_love schreef:
ik gebruik antiklit van harrys horse werkt heel goed!!!
en equishine werkt ook heel goed.
lijkt me trouwens heel slegt om zelf spray te maken ik doe het niet want die van mij gaat dan schuren!!!

ben ik het mee eens. het haar wordt er alleen maar vettiger van volgens mij

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:10

moet je creme voeding gebruiken. daar kunnen mensen tegen paarden lijtk me dan ook en hoef je niet uit te spoelen

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:12

Flieka_lOver schreef:
ik gebruik dit recepje wel eens bij mijn verzorg shet...

-creme spoeling pakken niet heel veel maar ongeveer evenveel als je zelf gebruikt en dat aanmaken met lauw warm water, goed roeren en dan in de staart smeren. dan ga je met je vingers door de manen/staart.. als je niet meer veel klitten hebt kan je eventuweel nog wat met de manenkam doen maar liever niet in de staart .. dan gewoon met water uitspoelen.

ik zou het er wel uitspoelen.. erin laten lijkt me niet echt lekker ik denk dat het dan ook vettig wordt ofzo.. maar dat weet ik dus niet ik spoel het er altijd uit

ik kan je niet zeggen dat het super werkt , die je koopt werkt toch beter. maar het valt altijd wel eens te proberen . bij mijn palomino verzorg shetje is het soms echt een wondermiddeltje maar dat is dus soms ..

Groetjes Sophie

haha, das bijna gewoon simpel gezegt; de staart wassen

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:44

Handig topic dit...
Ik ga die met die wasverzachter en water eens proberen...
Mijn Fries heeft zulke lange manen en zo`n dikke staart, er gaat in 1x wel 1/4 fles Equishine door als ik het goed wil hebben!

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:02

jaah ik ook