Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maya schreef:Dus jullie vinden galopperen op het asfalt slechter dan rijden. Dus je kan beter een half uur gaan draven dan 5 minuten galopperen? Ik denk dat het draven per saldo meer schokken oplevert dan het 5 minuten galopperen. Of jullie moeten het over het vallen hebben, want in galop kan je inderdaad harder vallen dan vanuit draf.
's Winters en bij regen kan ik niet altijd rijden, dan rij ik vaak maar 1 keer per week, en dan laat ik haar vaak even knallen, dus vol in galop want daarna is ze weer normaal en kan ik fatsoenlijk rijden.
Enfin, dit was het.

Maya schreef:Maar goed, laat ook maar, jullie lezen volgens mij niet alles precies, maar hameren alleen maar op het feit dat ik niet moet galopperen op het asfalt, heb ik al heel veel gehoord nu.
grassie"]
[quote="Maya schreef:Maar goed, laat ook maar, jullie lezen volgens mij niet alles precies, maar hameren alleen maar op het feit dat ik niet moet galopperen op het asfalt, heb ik al heel veel gehoord nu.

Citaat:maar als het niet anders kan, dan doe ik het.
Citaat:Er is geen voorschrift, van dit is goed en dat is fout, wat de een goed vindt vindt de ander fout, daarom moet iedereen doen naar eigen goeddunken.
Geen keus? Dat vind ik wel een heel zwak argument. Als je je paard iedere dag rijdt hoef je hem niet te laten 'knallen' als je hem goed opvoed kan je hem beter onder je houden, als je beter kan sturen kan je hem in de berm houden.Citaat:Ik weet dat galopperen op het asfalt niet goed is, maar soms heb ik gewoon geen keus en dan doe ik het.
Citaat:ik ken zat mensen die dingen doen waar ik het niet helemaa mee eens ben, maar dat is hun manier en dat respecteer ik.
Laura schreef:Hoe fout kan je zijn?
Geen goede omstandigheden om een paard te houden, weinig tijd, en vanwege dit alles maar één keer in de week rijden en dan 'knallen' en dat nog wel over het asfalt. Bah
Citaat:maar als het niet anders kan, dan doe ik het.
Als het niet anders kan dan paardonvriendelijk, lijkt het mij een goed idee om ermee te kappen in plaats van voor jouw plezier te rijden.Citaat:Er is geen voorschrift, van dit is goed en dat is fout, wat de een goed vindt vindt de ander fout, daarom moet iedereen doen naar eigen goeddunken.
Dat klopt. Maar het is dus wel zo, dat het BEWEZEN IS dat galoperen op asfalt slecht is. Vraag maar na bij je dierenarts. Vraag maar na bij de mensen die er verstand van hebben. Het is ook een feit dat één keer in de week rijden en dan maar 'laten knallen' ook behoorlijk onverstandig is.Geen keus? Dat vind ik wel een heel zwak argument. Als je je paard iedere dag rijdt hoef je hem niet te laten 'knallen' als je hem goed opvoed kan je hem beter onder je houden, als je beter kan sturen kan je hem in de berm houden.Citaat:Ik weet dat galopperen op het asfalt niet goed is, maar soms heb ik gewoon geen keus en dan doe ik het.
Verdre slaat het 'met een nat paard rijden' wel helemaal nergens op. Als ik iemand door zn kop schiet en ik ga daarover in discussie zeg ik toch ook niet 'maar er zijn ook zoveel mensen die anderen mishandelen?' Slaat dus de plank mis.Citaat:ik ken zat mensen die dingen doen waar ik het niet helemaa mee eens ben, maar dat is hun manier en dat respecteer ik.
Als ik een opmerking krijg over mijn manier van omgaan met paarden, kijk ik of ik daar iets mee kan doen. Als ik mensen dingen zie doen waar ik het niet mee eens ben, probeer ik hun uit te leggen hoe of wat. Als je logisch nadenkt kom je meestal wel op hetzelfde idee uit. Maar je moet er wel voor openstaan natuurlijk. Sta jij open voor de uitspraak 'galoperen op de weg is slecht?' Nee, want dan moet je onder ogen zien dat je andere manieren moet zoeken voor rijden en dat is voor jou nadelig.
Nou nog een goedbedoeld advies: lees dit topic nog eens over en ga diep bij jezelf nadenken of je zo wel goed bezig bent.