Wie ook Liever een luxe stal / goed paard dan eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:52

ik heb een jaar bij een hoefsmid gestaan met mijn paard, dat was 3x per week een uur en en uur terug fietsen (door regen en windd ja ) en dat vond ik helemaal niet erg, ik was dan ook altijd 3 uur met mijn paard bezig, en ze stond in de winter overdag in de wei, en 's zomers dag en nacht. We hadden ook alleen een buitenbak. Niet altijd ideaal, maar wel goed te doen. Ik mestte dus niet de stal uit en hoefde niet zelf te voeren (2 uur fietsen om te voeren is namelijk ook wat overdreven ). Nu sta ik bij een stal met ong. 30 paarden die ong. evenlang (in vaste 'kuddes') in de wei staan als bij die andere plek. Hier is wel een binnenbak (wel 20 bij 30 meter, dus niet ideaal) waar je als het buiten erg vies weer is kunt rijden, en de stallen worden ook uitgemest etc. Nu moet ik een klein halfuurtje fietsen. Dat vind ik het waard. Ik ga nu 5 keer per week naar mijn paard toe en ben er super gelukkig mee. Het is geen superduur paard, maar ze is nog hartstikke jong, en ik geloof best dat ze best ooit in de M komt. Ik denk niet dat ik zo blij zou kunnen zijn met het rijden van iemand anders dure sportpaard (die miss ook nog een rotkarakter heeft op stal oid) in een of andere luxe stal.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:26

Ik denk dat ik als tiener of twen ook voor de modderbak was gegaan, inmiddels ben ik veertiger, en heb net als de TS toch wat eisen aan locatie en accomodatie. Het niet hoeven voeren en mesten impliceert niet automatisch dat ik niet bij mijn paard wil zijn, de luxe stal impliceert ook niet automatisch dat mijn paard in de zomer niet dagelijks lekker naar buiten mag en er af en toe niet uitziet als ze weer eens lekker in de diepste modderpoel heeft liggen rollen. Ook voor mij staat het lekker bezig zijn met mijn paard boven het rijden. Ook op een luxe stal kan een paard gewoon paard zijn.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:29

je klinkt mij ook een beetje verwend in de oren, en het lijkt me heel verstandig om het bij een verzorgpaard te houden voor jou

Ik zelf ga voor luxe voor mijn paard, dus goed gevoerd, goede weidegang en mooie uitrijmogelijkheden. Dan maar geen solarium en binnenbak, als dat er wel is mooi meegenomen, maar absoluut geen vereiste. Ik heb heel mijn leven paarden voor anderen gereden, en kan niet wachten tot ik volgend jaar gewoon zelf zeggenschap heb over mijn paardje, zelf kan beslissen wat ik wil en het belangrijkste: niet van de een op de andere dag afgedankt kan worden... Dan maar vieze handen

Cassidy

Re: Wie ook Liever een luxe stal / goed paard dan eigen paa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:44

Yetse schreef:
@ Cassidy: Mijn huis is te koop, hoor! DE mogelijkheid om 3 paarden aan huis te houden!
En een buitenbak en een spuitplaats en een poetsplaats en een zadelkamer......wat wenst een mens zich nog meer???? Ha,ha!!

Wat ik wens is ook nog een beetje gezelligheid en mensen om me heen, de sociale contacten op een stal, niet dat gehobby in je eentje. Begeleiding 7 dagen in de week, als het nodig is iemand die meteen op mijn paard springt als ik een probleem heb en het voor me kan oplossen.

Overigens heb ik twee paarden, maar daar gaat behalve naar mijn auto die ik nodig heb voor woon-werkverkeer en om op stal te kunnen komen, toch echt mijn hele salaris naartoe. Denk zomaar dat ik de hypotheek niet kan ophoesten...

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:48

Ik ben het op ongeveer alle fronten niet met je eens. Maar je lijkt me niet het persoon dat een normale discussie aankan. Bovendien heb ik daar geen zin in.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:53

met de goede hulpen kan je een eigen paard ook goed maken. al die luxe (solarium, binnenbak etc) hoeft van mij allemaal niet . als ik maar kan berijken wat mijn doel is. ookal doe ik er dan wat langer over, als ik het maar haal. daarvoor hoef ik niet een paard te hebben waar alle knopjes al op zitten en waarmee je zo WP´s in het Z hebt. ik ben veel blijer als ik een groen paard heb wat ik zelf op heb kunnen leiden tot M niveau

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:21

Ik heb een eigen paard die op een luxe stal woont... Dat is nóg beter. Je betaalt er wel een hoop voor, maar dan heb je ook wat! }>

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:35

jeetje hoezo verwend...
ik ben echt verbaasd over je verhaal. Je hebt toch geen paard om alleen maar te rijden en minimaal Z te worden? En dat alles voor je gedaan wordt en je hoeft/wil dus alleen maar af en toe te rijden. Ik vraag me af of jij een paard wel als een dier ziet, of dat het voor jou alleen maar een middel is om prestaties mee te leveren en aanzien te krijgen ofzo.
zo denk ik er dus niet over, mijn paard staat op een stal waar het niet super luxe is en mijn paard heeft het ook niet in zich om erg hoog in de sport te lopen, maar dat hoeft ook niet voor mij! Zolang ik en mijn paard maar plezier hebben.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:51

ellenlouise schreef:
Solide schreef:
Ik heb meer het idee dat mevrouw heel graag alle luxe heeft en echt mega prestatiegericht is dan dat ze echt lol met haar paard kan hebben. Heel erg verwend klinkt dat allemaal.

Misschien wel. Daarom is het ook maar goed dat ze geen eigen paard heeft. Voor mij staat mijn paard centraal, en niet het hele gebeuren er omheen.

denk je dat je je paard een plezier doet met door de modder banjeren in weer en wind en hagel? En over hobbelige bevroren grond rijden? Denk je dat het je paard uitmaakt of hij een dag alleen naar buiten in de paddock of het land gaat in plaats van moet/mogen rijden met iemand op zijn rug? Die van mij niet...

Goede faciliteiten zijn er niet alleen voor jezelf, maar ook voor het behoud van je paard. En dan bedoel ik niet zo'n chique stal waar nog geen strootje in het gangpad mag liggen en de paarden nooit los mogen of kunnen en weidegang al helemaal taboe is, maar gewoon paardvriendelijke stalling met voldoende vrije uitloop en beweging, met goede weidegang en als ze al op stal staan ruime, schone, lichte en frisse boxen.
Met een goede veerkrachtige, niet te harde of zware, bodem in de rijbanen ( binnen en/of buiten). Je kunt je paarden "kapot" rijden op een slechte bodem...

En denk je dat het je paard uitmaakt als het zijn voer van iemand anders krijgt en iemand anders de stal uitmest? Als het maar gebeurd!

Tjonge, het lijkt wel alsof hier niemand eens een dag overslaat omdat hij/zij te moe is, het te druk heeft, of niet lekker... Anders dan ik in de praktijk mee maak...

En nog even ter aanvulling:
Ik heb ook de leeftijd gehad dat ik met plezier door weer en wind naar de pony's toe fietste om in de modder te ploegen om te kunnen rijden.
Ik heb nu liever ook geen soppige bak meer en modder voeten. En wacht liever even of de bui over waait dan in een plens- of hagelbui te gaan rijden. Een kou heb je zomaar te pakken.

Maar ik heb wel met mijn pony een stal met binnenbak verruild voor een stal met dag en nacht weidegang, zelf uitmesten en vaak te natte of zware bak, omdat de stal met binnenbak mij de controle over mijn pony uit handen nam en ik hem met een rotgevoel achterliet omdat zijn stal niet zo schoon werd gehouden als ik wilde, hij niet buiten kwam zoals afgesproken en wat wel het dierenarts-advies was en hij in mijn ogen onvoldoende ruwvoer kreeg, en ik niet de vrijheid kreeg om dan zelf het een en ander aan te pakken.

Ik zou dolgraag met hem en de andere paarden die ik rijd op een luxe stal staan, met goede faciliteiten als binnen poetsplaats en wasplaats met warm en koud water. Solarium, binnenbak en all-weather buitenbak, paddocks en veel weiland en weidegang. En het erf mooi bestraat zodat je niet door de modder hoeft. En natuurlijk zeggenschap over de stal en het voeren.
En als ze dan ook nog mooie schuilstallen met uitlooppaddocks en aangrenzend weidegang hebben in groepjes. Dan zou het ideaal zijn.

Helaas ben ik zo'n stal in onze regio nog niet tegen gekomen.
Wie weet kan ik ooit zelf zoiets beginnen...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 26-03-06 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DianneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:08

joyce B schreef:
En denk je dat het je paard uitmaakt als het zijn voer van iemand anders krijgt en iemand anders de stal uitmest? Als het maar gebeurd!

Tjonge, het lijkt wel alsof hier niemand eens een dag overslaat omdat hij/zij te moe is, het te druk heeft, of niet lekker... Anders dan ik in de praktijk mee maak...

Ik ben lang niet altijd tevreden over het uitmesten bij volpension hoor, vaak mesten ze maar 2 keer per week uit en de rest van de week strooien ze op. Terwijl ik zelf graag elke dag op zijn minst de natte plekken eruit wil hebben en de hoop stront achterin haar stal. Het is maar een halve kleine kruiwagen per dag, maar ik wil het er gewoon uit hebben. Er gaat om de dag 1 plakje stro in en ik haal haar bijna nooit helemaal leeg en houd nog veel stro over..

Ik kan het te druk hebben, moe zijn en me niet lekker voelen, maar IK kies voor MIJN paard. Hoe ziek, zwak en misselijk ik me ook voel, ik ben er voor haar en kom altijd weer beter in mijn vel van haar thuis. Ik sla hooguit 1 dag in de zomer over als ze 24 uur per dag buiten staat en ze voldoende drinkwater tot haar beschikking heeft en iemand anders haar kan verzorgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:11

Als ik alle dagen in de modder had moeten prutsen dan was ik 10 jaar geleden al gestopt. Ik haal het grootste deel van de voldoening in mijn hobby uit het gerichte trainen, en daar hoort een accommodatie bij waarin je dat ook kunt doen.

En zoals eerder al gezegd: het kan dat paard echt niet schelen wie hem zijn eten brengt of zijn hok afmest. (al mest ik liever zelf want ik ben daar dan weer een gruwelijke zeikerd mee)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:11

Citaat:

ik durf bijna niet mijn hand op te steken

Tuurlijk is een goede bodem, weidegang en ruime lichte frisse stallen belangrijk en ook in behoud van je paard. MAAR...daarvoor hoef je niet op een 5 sterren stal te staan...

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:23

Dat heeft met de kwaliteit en de keuze van je stal te maken, niet met dat het door de eigenaar of een ander wordt gedaan.
Ik zelf ben erg precies met uitmesten maar ken genoeg eigenaren die hun paarden in een flink vieze stal laten staan, ookal hebben ze de paarden "aan huis" en kost het dus niet veel moeite het elke dag bij te houden (tenzij je er 15 hebt natuurlijk )...
Ook paardeneigenaren besparen soms op stro als ze het zelf moeten betalen in plaats van de grote hoop mogen pakken op een halfpension of doe het zelf stal..

Er zullen genoeg pensionstallen zijn waar wel goed uitgemest wordt. En je kunt altijd zelf nog wat uit de stal scheppen, die ene keer dat je dat niet doet omdat je er niet bent die dag, is dan niet zo'n probleem.
De kunst is een goed stal uitzoeken die je paard zo verzorgen als je zelf zou doen zodat je je er goed bij voelt om hem uit handen te geven.

Als je ziek zwak of misselijk bent, maar je weet je paard goed verzorgt, kun je zonder schuldgevoel thuisblijven. Heb je niet zo'n goede stal, dan kan ik me voorstellen dat je koste wat het kost heen gaat. Dat heb ik ook altijd gedaan.

Teuntje, denk je dat paarden in de opfok elke dag aangehaalde worden en verzorgd worden? Is dat dan ook slecht? Al die mensen die hun paard een heel seizoen in de wei in een kudde laten lopen en er een paar keer even gaan kijken? Die paarden worden ook groot (en zijn daarna vaak ook fijn in de omgang, ondanks het weinige in handen zijn,door hun opvoeding in kudde verband) en hun leven benaderd redelijk de natuurlijke manier van leven...

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:26

De term luxe is relatief, er wordt door de topicstarter geen 5* genoemd volgens mij
Zat stallen met weidegang, goede binnen en buitenbak, goede verzorging en ruime stallen met wasplaats toch?

Wendy, als jij nou die grote loods koopt, en daar naast een binnenbak nog een wasplaats en wat boxen indoet, heb je ook al zo'n stal

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:34

ik vind dat ik nu al zo`n stal heb als het regent, rij ik gewoon in de rijhal even verder op...besparen op strooisel doe ik niet, wel op rijbakverlichting * sorry was een inkoppertje*

Nee ik kan het begrijpen dat je niet investeerd in een eigen paard en vervolgens bij een boertje achteraf gaat staan waar je alleen weiland en een schuilstal hebt terwijl je dressuurmatig goed wil trainen. Maar wie investeerd in een paard, weet (in mijn ogen) ook dat je hoort te investeren in bijkomende kosten. In dit geval dus stalling. Als je je geen goede stal kunt veroorlover, kun je jezelf ook geen paard veroorloven Aan kwaliteit hangt wel een prijskaartje maar de een vind 150euro per maand al duur, de ander zet gerust 6 paarden op een stal a 300euro per maand per paard....

Het verhaal van de ts kwam op mij een beetje over van, ik wil wel paardrijden en luxe trainen met alle gemakken van dien...maar ik wil me alleen beperken tot het rijden en die luxe en voor minder doe ik het niet

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:40

Natuurlijk wil je luxe,dat wil iedereen natuurlijk.
Maar als je het er niet eens voor over hebt om iedere dag naar je paard te gaan..Natuurlijk kan je wel een dagje overslaan als je paard op zo'n stal staat,maar als je je 'verplicht' voelt om naar je paard te gaan,kan je er beter geen hebben lijk mij.

Mijn paarden staan aan huis.Mooie grote stallen,een leuke paddock waar ze in de winter elke dag in kunnen spelen.Wat verderop een weiland voor in de zomer.Dit noem ik óók luxe !

Maar geen rijbaan,laat staan een binnenrijbaan/solarium of iets dergelijks.Daarvoor kunnen ze evengoed de trailer op en naar de plaatselijke club,wat we ook 4 á 5 keer per week doen.

Het is maar hoe je het woord 'luxe' in de mond neemt.Voor sommigen is dit geen luxe,voor mij de grootste luxe die er is..

Evengoed moet ik mijn paarden elke dag zélf voeren,stallen uitmesten,poetsen,binnen en buiten zetten.Dit vind ik niet meer dan normaal.Ik kan niet begrijpen waarom je anders paarden moet hebben..Om te rijden ?

Voor de rest ga ik mee met de laatste zinnetjes van RW
Maarja,dit is mijn mening en is niet als aanvallend bedoeld

florentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:45

Het verhaal van de ts kwam op mij een beetje over van, ik wil wel paardrijden en luxe trainen met alle gemakken van dien...maar ik wil me alleen beperken tot het rijden en die luxe en voor minder doe ik het niet [/quote]

helemaal mee eens!!!!!! IK vind het luxe om een eigen paard(en) te bezitten en dat alles mogelijk is om het voor de paarden zo aangenaam mogelijk te maken! (en dat is in mijn ogen niet het rijden in een super de luxe binnenbak op een zz zwaar paard! Ook deze paarden willen welleens paard zijn)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:01

RUBYWHITE schreef:
Het verhaal van de ts kwam op mij een beetje over van, ik wil wel paardrijden en luxe trainen met alle gemakken van dien...maar ik wil me alleen beperken tot het rijden en die luxe en voor minder doe ik het niet

Op mij kwam het over van:
Ik moet kiezen... Een eigen paard, maar ik heb niet genoeg geld om het zo te doen dat ik er echt helemaal van kan genieten en ik zal concessies moeten doen wat betreft type paard en stalling
of:
Ik rijd een paard van iemand anders bij, dat wel het type is wat ik graag zou willen hebben/rijden en doe dat op een stal waar ik graag met een eigen paard ook zou willen staan...

(dat niet zelf hoeven uitmesten leek mij een praktische oplossing zodat je verzekerd bent van een altijd verzorgd paard als je zelf onverhoopt verhinderd bent. Het leven bestaat immers uit meer dingen dan hobby en gezin gaat toch voor. Dus als je paard goed verzorgd staat, heb je dat goed afgedekt)

De keuze van de topicstarter is ook steeds mijn overweging...
Ik rijd nu bij een fokker (geen luxe stal) en kan paarden rijden in een prijsklasse waarin ik zelf niet eens zou zoeken omdat het risico mij te groot is dat er wat mee gebeurd... Mijn geld geef ik nu uit aan lessen en wedstrijden, een fijn zadel, een grote auto en een trailer zodat ik verder kom in de sport. (Als er een binnenbak op 5 minuten was, waar ik makkelijk gebruik van zou mogen maken, dan had ik die inderdaad ook niet gemist op stal...)

Had ik naast Andrew een tweede paard gekocht, dan had ik misschien een budget van 3000 euro gehad, en dan moet je goed zoeken om echt een leuk sportpaardje te vinden wat ook nog lief, betrouwbaar is en klikt. Dan had ik minimaal 130 euro stallingsgeld gehad per maand (voor een niet luxe, maar wel paardvriendelijke stal, waar je afhankelijk bent van het weer hoe serieus je kunt trainen) en daarnaast nog bijkomende kosten als hoefsmid, veearts, wormenkuren en entingen etc. En vervolgens had ik mijn privélessen en wedstrijdrijden wel op mijn buik kunnen schrijven omdat ik daar geen geld meer voor zou hebben...

Ben ik dan ook egoïstisch dat ik voor de mogelijkheden ga in plaats van die speciale band met een (extra) eigen paard? Alles heeft zijn voor en nadelen... De topicstarter vroeg zich af waar anderen voor zouden kiezen als je voor die keuze stond....

Blijkbaar kiezen veel bokkers dan voor toch een eigen paard of zelfs Shet en nemen dan genoegen met minder om het betaalbaar te houden

florentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:06

[/quote]..

Ben ik dan ook egoïstisch dat ik voor de mogelijkheden ga in plaats van die speciale band met een (extra) eigen paard? Alles heeft zijn voor en nadelen... De topicstarter vroeg zich af waar anderen voor zouden kiezen als je voor die keuze stond....

Blijkbaar kiezen veel bokkers dan voor toch een eigen paard of zelfs Shet en nemen dan genoegen met minder om het betaalbaar te houden [/quote]

nee hoor moet je allemaal zelf weten toch! Alleen vind ik die zin met zelfs een Shet iet wat neerbuigend (ookal staat er een smiley achter), sorry (zelf eigenaar van 1 paard en een shet)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:14

het zal wel aan mij liggen maar ik blijf het een kromme beredenering vinden.

florentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:25

RUBYWHITE schreef:

nou waarschijnljk aan ons dan, ik snap hem ook niet!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:41

ik sta op een stal waar ik 200 euro per maand betaal. het is niet luxe maar ik ben dik tevreden en mis niks. er zijn twee buitenbakken (een goede, andere minder), twee paddocks, longeercirkel en spuitplaats met koud water. moet zelf mesten en de weg ernaartoe is vaak blubberig maar kom niet bij mijn paard om mooi te zijn of te blijven dus dat maakt me niks uit. mesten vind ik ook helemaal niet erg. doe het zelfs liever zelf dan dat ik het iemand anders laat doen.

de eigenaar heeft grootse plannen: de oude stallen worden afgebroken en op die plek komt een binnenbak, daarnaast mooie nieuwe stallen met brandbeveiliging, camerabeveiliging en toegangscontrole. verder komt er een stapmolen, solarium en nieuwe spuitplaats. heel mooi allemaal hoor maar wat moet ik met een binnenbak? ik rij meestal toch lekker buiten en voor die 10 keer per jaar dat het maar blijft regenen hoef ik geen binnebak, als ie er niet is wacht ik wel even tot het droog is. en wat moet ik met een solarium? daar heb je toch zweetdekens voor? heb zelf ook geen zonnenbank thuis, waarom mijn paard dan wel? en waarom een stapmolen, dan gooi ik mijn paard wel los of ga lekker wandelen. de rest van de dingen heb ik ook niet nodig... als het allemaal gratis was, leuk dat het er is, maar de stalling zal iets van 50 euro omhoog gaan en daar heb ik niet zo'n zin in. nu is ie goedkoper maar minder luxe dan de rest, dan is ie net zo duur en luxe als de rest. ik heb geen paard om in de luxe te zitten.

en mijn pony is niet geweldig duur en mooi en getalenteerd, maar ik rij toch lekker recreatief met haar dus hoef helemaal geen duur paard. zonde van alle 'opties' die ik niet gebruik . haha net als bij een auto

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:13

Ik kan me wel vinden in het verhaal van de TS! Ik vind het eigenlijk heel eerlijk van je dat je geen paard neemt.. Het is maar net wat je met je paard wilt doen en als je lekker dressuurmatig wilt trainen waarom zou je dan een paard kopen en ermee op een stal gaan staan waar dat niet mogelijk is zodat je dan iig een paard hebt.. Je bent er toch een hoop geld aan kwijt elke maand (en als ie een keer ziek wordt) dan is een verzorgpaard toch harstikke leuk!

Als het je niet ligt kan je wel een paard gaan kopen om hem vervolgens een jaar later weer te verkopen, maar daar schiet je ook niets mee op.

Vroeger stond ik ook op een stal met mijn shetlander, waar je alleen houtsnippers had en een schuilstal waarvoor ik een half uur moest fietsen en ik deed het met veel plezier. Elke dag door weer en wind, toen was ik een jaar of 11 en later ben ik naar een iets luxere stal verhuisd waar je een bak had en waar hij op stal stond. De bak was eigenlijk nooit echt goed te rijden en toen ik later daar een paard ging rijden kwam ik er achter hoe vervelend het is als je helemaal niet een beetje serieus kan trainen.. Het hoeft niet elke dag, maar een paar keer in de week zou wel leuk zijn! Daarna ben ik naar een best luxe manege verhuisd en kreeg ik een andere pony die die dressuurmatig eigenlijk niet zo goed was en na 2 jaar is ze verkocht naar iemand die gewoon lekker af en toe een bosritje maakt.

De reden dat ze verkocht is was gewoon, omdat ik het leuk vind om lekker dressuur te rijden paar dagen in de week en verder af en toe een sprongetje en een buitenritje. Ik heb haar ook gekregen, omdat ik haar eerst verzorgde en dus ook niet zelf uitgezocht.. Ik betaal het allemaal zelf en als je dan hard werkt voor iets waar je eigenlijk niet helemaal tevreden mee bent, schiet het voor baas en paard niet op..

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuw paard en die moet gewoon aan al mijn eisen voldoen, omdat ik die gewoon voor de rest van het dier zijn leven bij me wil houden!
En ik ga ook echt op een stal staan waar op z'n minst een goede buitenbak is.

Iedereen heeft gewoon andere doelen met zijn/haar paard, ik ben 10 jaar recreatieruiter geweest en stond alleen maar op stallen zonder bak, maar toen ik wat ouder werd vond ik het toch leuker om wat meer doelgerichter te gaan rijden.. Dat wil niet zeggen dat ik de top wil bereiken ofzo, maar het is gewoon leuk om steeds een stapje verder te komen (in training of misschien wedstrijden)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:18

florentijn schreef:
RUBYWHITE schreef:

nou waarschijnljk aan ons dan, ik snap hem ook niet!

Gelukkig, ben ik niet alleen...hoef ik niet aan mezelf te twijfelen maar kan ik ook aan jou twijfelen

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:31

joyce B schreef:
Maar ik heb wel met mijn pony een stal met binnenbak verruild voor een stal met dag en nacht weidegang, zelf uitmesten en vaak te natte of zware bak, omdat de stal met binnenbak mij de controle over mijn pony uit handen nam en ik hem met een rotgevoel achterliet omdat zijn stal niet zo schoon werd gehouden als ik wilde, hij niet buiten kwam zoals afgesproken en wat wel het dierenarts-advies was en hij in mijn ogen onvoldoende ruwvoer kreeg, en ik niet de vrijheid kreeg om dan zelf het een en ander aan te pakken.

Hier herken ik mezelf echt onwijs in

Mijn paarden staan nu op een stal met een goede rijbak, een stapmolen maar een slechte longeerring/paddock. De stallen worden opgestrooid en op zaterdag uitgemest en ze krijgen brok en kuil gevoerd. Je moet er wel zelf voor zorgen dat je paard buiten komt.

Per a.s. dinsdag gaan mijn paarden naar een stal met ook een goede rijbak, een super longeerring/paddock en geen molen. Hier moet ik zelf uitmesten, zelf brok halen en klaarzetten en ze worden buitengezet.

De voordelen van de eerste stal (niet zelf voer inkopen en klaarzetten, niet meer uitmesten, stapmolen, verwarmde kantine) zijn voor mij nu nadelen. De redenen waarom ik naar die andere stal verhuis zijn o.a. dat ze worden buitengezet, dat ik zelf bepaal wat ze te eten krijgen (hooi, want mijn pony heeft eiwitallergie en mijn paard krijgt dikke benen van kuil), dat ik zelf uitmest, dat er geen kantine meer is (hol van de leeuw wat betreft roddelen), er is een kleinere groep mensen, dus meer rust op stal en de uitrijmogelijkheden zijn súper.

Veel mensen zouden voor hun gevoel dus het idee hebben dat ik erop achteruit zou gaan, maar ik vind het heerlijk wanneer ik zelf weer mag mesten en zelf mag bepalen wat en hoeveel ze te eten krijgen. Het worden weer mijn paarden. En raad eens wat: ik ga nog meer betalen ook