joyce B schreef:Maar ik heb wel met mijn pony een stal met binnenbak verruild voor een stal met dag en nacht weidegang, zelf uitmesten en vaak te natte of zware bak, omdat de stal met binnenbak mij de controle over mijn pony uit handen nam en ik hem met een rotgevoel achterliet omdat zijn stal niet zo schoon werd gehouden als ik wilde, hij niet buiten kwam zoals afgesproken en wat wel het dierenarts-advies was en hij in mijn ogen onvoldoende ruwvoer kreeg, en ik niet de vrijheid kreeg om dan zelf het een en ander aan te pakken.
Hier herken ik mezelf echt onwijs in 
Mijn paarden staan nu op een stal met een goede rijbak, een stapmolen maar een slechte longeerring/paddock. De stallen worden opgestrooid en op zaterdag uitgemest en ze krijgen brok en kuil gevoerd. Je moet er wel zelf voor zorgen dat je paard buiten komt.
Per a.s. dinsdag gaan mijn paarden naar een stal met ook een goede rijbak, een super longeerring/paddock en geen molen. Hier moet ik zelf uitmesten, zelf brok halen en klaarzetten en ze worden buitengezet.
De voordelen van de eerste stal (niet zelf voer inkopen en klaarzetten, niet meer uitmesten, stapmolen, verwarmde kantine) zijn voor mij nu nadelen. De redenen waarom ik naar die andere stal verhuis zijn o.a. dat ze worden buitengezet, dat ik zelf bepaal wat ze te eten krijgen (hooi, want mijn pony heeft eiwitallergie en mijn paard krijgt dikke benen van kuil), dat ik zelf uitmest, dat er geen kantine meer is (hol van de leeuw wat betreft roddelen), er is een kleinere groep mensen, dus meer rust op stal en de uitrijmogelijkheden zijn súper.
Veel mensen zouden voor hun gevoel dus het idee hebben dat ik erop achteruit zou gaan, maar ik vind het heerlijk wanneer ik zelf weer mag mesten en zelf mag bepalen wat en hoeveel ze te eten krijgen. Het worden weer mijn paarden. En raad eens wat: ik ga nog meer betalen ook