Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

silvana schreef:Ik zit nog maar 30 jaar tussen de paarden .
Zal ik altijd de verkeerde mensen in de sport zijn tegen gekomen en mijn dierenarts zal er ook niks van weten ondanks dat hij alleen nog paarden doet en er ferm zijn brood mee verdiend.
Ik heb zelf een knie blesure,bij zware belasting draag ik op aanraden van de artsen ook een steunverband.Die zeggen ook wel je moet hem niet altijd dragen omdat het continu dragen je pezen verzwakt.

Ze zijn een stuk veiliger als bandages en ze bieden idd meer bescherming als bandages.. en ik doe zowieso altijd peesjes om, ook met dresuur! Mijn pony tikt nl aan dus kan geen bandages aan de voorbenen doen.

Skitter schreef:silvana schreef:Ik zit nog maar 30 jaar tussen de paarden .
Zal ik altijd de verkeerde mensen in de sport zijn tegen gekomen en mijn dierenarts zal er ook niks van weten ondanks dat hij alleen nog paarden doet en er ferm zijn brood mee verdiend.
Ik heb zelf een knie blesure,bij zware belasting draag ik op aanraden van de artsen ook een steunverband.Die zeggen ook wel je moet hem niet altijd dragen omdat het continu dragen je pezen verzwakt.
Dit is alleen helaas niet mee te vergelijken. Er lopen namelijk geen spieren bij een paard, op de plek waar de bandage komt. Alleen pezen.
Maar ik vraag me af of er pezen in onze knieen zitten
Dan is dus helemaal nergens mee te vergelijken, een mensen steunbandage om de knie en fleece bandages bij een paard om de pezen..

wennie schreef:hey,
Ik dacht altijd dat peesbeschermers en strijkklappen voor de bescherming waren, en juist bandage's voor de ondersteuning.
Ik kan het fout hebben.