Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
verootjoo schreef:Ik ben heel makkelijk: paard lief = ik lief, paard niet lief = ik niet lief.
En ja, hij heeft wel eens een tik gehad. Maar ik heb liever een gehoorzaam paard, dan een beest van 600kg wat over mij heen walst
verootjoo schreef:Ik ben heel makkelijk: paard lief = ik lief, paard niet lief = ik niet lief.
En ja, hij heeft wel eens een tik gehad. Maar ik heb liever een gehoorzaam paard, dan een beest van 600kg wat over mij heen walst
Jus_dOrange schreef:Pattypaard schreef:Als een paard jou dus trapt, ga jij hem niet tege zun hoofd aan slaan?
Tegen zijn...
Nee inderdaad, ik ga een paard niet tegen z'n hoofd slaan, er zijn heus wel andere plekken waar ik kan slaan, bij mij is het trouwens nog nooit gebeurd dat ik alleen bij het hoofd kan, en ik maak genoeg situaties mee waarin ik een paard moet straffen.
Maar ik heb liever een gehoorzaam paard, dan een beest van 600kg wat over mij heen walst
Citaat:En vaak heb ik ook de indruk dat, als ik een paard straf, tja en dan een schop in de dij of klap op de neus, ik ze niet eens 'pijn' doe. Dat ze niet eens snappen waarom, dat het een soort spelletje is. En als je niet van de gevoelig typejes gewend ben (wat wij dus ook niet hebben (gehad) ) is dat volgens mij ook vaak het geval.
Ik ken wel paarden waarbij als de eigenaren ze een schop in de buik wou geven (voor de duidelijheid, daar ben ik
NIET voor!) dat het paard al kreunde voor ze hem raakte.
Tja ik weet niet, ik denk dat het per paard anders is, maar geen enkel paard mag mij bijten,trappen wegduwen etc, dat is voor mij standaard. Maar de mate waarin je straft, is denk ik verschillend.
Ik denk dat ik nu heel bokt over me heen krijg....
Onassa schreef:He....zit net ene heel verhaal te tiken, vliegt de verbinding eruit!![]()
Maar goed, waar het op neer kwam was dat ik bij mijn paarden als ze een tik negeren ,ik ze dan echt wel een schop onder de buik verkoop.
En dan komt de boodschap wel duidelijk over.
en of dat sieliggg is....nee hoor, onderling in de wei krijgen ze hardere klappen ,in die paarden benen zit meer kracht dan in mijn pootje ,dus indien nodig, schroom ik echt niet een schop uit te delen.
Ik berijk er dan wel mee wat ik wil....respect voor mij!
Skitter schreef:
Vroeger dacht ik precies hetzelfde over, maar ik schop ze niet meer in de buik.
Eigenlijk is dat erg gevaarlijk, en als je een paard in elkaar zie zakken, door een schop in de buik...
maaitjuh schreef:Een ander die ik weleens rijd behandel ik veel voorzichtiger, als die een keer over me heenloopt duw ik hem wel duidelijk terug maar ik sla hem niet, dat werkt averechts bij dat paard.
JustBepr0ud schreef:Ja, maar als dat meisje nu echt flink gebete was, (heb het meegemaakt met iemand anders) voor wie vind je het dan zielig, ga je dan naar dat paard toe van, ja je was zeker geschrokken, zodra die weet dat het ongestraft mag, blijft hij het doen
is het zelfde als je een paard elke dag snoepjes geeft, en op een dag geen.. dan word die happerig..
ik wil echt niet zeggen dat ik een paard direct sla ik geef eerst een waarschuwing met mijn vinger omhoog, en dan zeg ik "Uh, doet ie het nog eens dan krijg tie een tik
ik moest donderdag een paard rijden, en toen ik hem de deken af wilde doen plette die me zeg maar, en wou die schoppen, daar ben ik nu niet van gedient, en dan krijgt ie zeker een tik.. schoppen doe ik eigelijk nooit, ik weet niet maar dat vind ik een beetje onhandig zeg maar..
schoppen en slaan is nooit goed, maar het paard moet zijn plaats wete