HIT aktiefstallen..wat is jullie mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: HIT aktiefstallen..wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:02

Erg jammer dat die roosters zo duur zijn. Ik had ze graag in mijn rijbak op het wegendoek gelegd. Gravende paarden richten zo minder schade aan. Maar ja 800 x 8 euro is toch een heleboel geld voor die roosters. Dan ben ik goedkoper uit als ik het doek na zoveel jaar vervang. De HIT-softbedden bevallen ons trouwens wel erg goed.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:53

Interessant dat veel mensen de zelfde ideeën hebben over de aktiefstal. Toch wel prettig dat ik niet de enige ben die niet de toegevoede waarde ziet van dit boven een weide/paddock en schuilstal/inloopstal.
En er kwam nog iets in mij op. Zo ver ik het kan over zien is het voersysteem ook niet zo geschikt voor merries met veulen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dit omdat de voerautomaten maar aan een paard plaats bieden. Omdat ik zelf heb gezien dat de paarden vrij lang hooi staan te eten, lijkt het me in zo'n situatie niet gaan.

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 07:41

Jol1 schreef:
De HIT-softbedden bevallen ons trouwens wel erg goed.

Dat vroeg ik me inderdaad af...of de paarden daar echt op gaan liggen?

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 07:44

WenK schreef:
Ik vind dit een hele interessante discussie. Ik denk zeker dat die hitstallen voor sommige paarden een verbetering kunnen zijn, maar vraag me af of je niet hetzelfde effect bereikt wanneer je je paarden in een groep op een landje met schuilstal houd. Ja daar is modder, maar ze spelen dan echt wel. Mijn paardje staat zo, op het land. Als ik dan kom om te voeren (in de winter voer ik 2 keer per dag bij) staan ze vaak te spelen of er modder ligt of niet.

Ik vind ook dat ze zo heerlijk staan...ik denk dat het opzich wel heel erg op een lijn loopt. Voor de "gewone niet rijke paarde mens..like myself vind ik dat ook een perfecte oplossing.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:13

Ik vind het alleen zelf niet fijn als mijn paard in de drek staat, geen droge plek heeft om te staan, spelen en lopen. Hij wordt erg vies en er is meer kans op mok en hoefproblemen. Als je wei dus niet groot genoeg is en/of te nat, dan is een droge paddock toch wel erg fijn...
Zeker als je paard dag en nacht het hele jaar buiten moet staan...

Ik ga dus wel voor de roosters met drainage. Alleen de oppervlakte die ik laat maken is een beetje afhankelijk van mijn financiën
Een hele bak is een beetje prijzig, dus als dat niet lukt, dan in elk geval een paddock die gedeeltelijk bestraat, een deel met roosters en zand en eventueel nog een deel alleen met zand is.

Op die manier kan ik mijn (toekomstige) wei sparen zodat hij langer kan genieten van het gras, maar toch lekker spelen, rollen en eten en slapen op een schone en droge ondergrond...