Whiz schreef:Kijk wat jij doet is gewoon een kromme banaan recht praten. Probeer je zelf maar wijs te maken dat het humaner is om het beest naar de slacht te brengen.
Ik heb het nagevraagd en het komt maar heel zelden voor dat het beest niet een zwaar genoege spuit krijgt.
Hoe weet jij dat de slacht pijnloos is? Ben je het wel eens ondergaan? Denk je dat het fijn is als je keel doorgesneden wordt?
Ik denk helemaal niet dat iemand zich rijk noemt als ze het beest naar de slacht brengen.. Ik weet wel .. dat ze geld toe krijgen i.p.v. te betalen. Want een spuitje bij de dierenarts daar moet je voor betalen. Dat is wel ff een heel groot verschil.
Aan wie heb je het dan nagevraagd? Aan de dierenartsen? Aan de mensen die het zijn overkomen? Of heb je via een foto met die paarden gepraat ofzo? Een dierenarts zou niet gauw toegeven dat hij een paard niet plat krijgt, en het gebeurd vaker dan je denkt, alleen maar omdat die verdoving wat geld kost wordt er door de da wat ruwer geschat wat het gewicht van het paard is.
Hoe denk jij dat het voelt als je lichaam langzaam doodgaat? Hoe denk jij dat het voelt als je bijna niet meer kunt staan? Het zit in de natuur van een paard om daar tegen te vechten, sommigen kunnen dat niet meer, en geven op maar er zijn paarden zat die er tegen gaan vechten. En ik hoef jou vast niet te vertellen dat dat niet leuk is om te zien.
Hoe weet jij dat het zo prettig is voor het paard als hij langzaam doodgaat? Weet je wat de slacht inhoudt? Het paard krijgt een pin door z'n hoofd geschoten, daarna is hij dood, en dáárna snijden ze de halsslagader door. Ik weet niet of jij ooit dood bent geweest maar over het algemeen schijnt het zo te zijn dat je niks meer voelt als je dood bent, maar daar heb ik zelf uiteraard geen ervaring mee.
Waarom is het zo slecht om geld toe te krijgen omdat je wilt dat je paard snel en pijnloos sterft, zonder gevecht. Je kan er bij de meeste slachthuizen voor kiezen om je paard niet tot vlees te laten verwerken, dan wordt de halsslagader niet doorgesneden en dan krijg je dus ook geen geld, zijn dat ook zulke slechte mensen ofzo?
Wat jij doet is slacht/spuitje vanuit 1 oogpunt bekijken; als geldkwestie. Jouw conclusie daaruit is slacht = geld krijgen = slecht, spuitje = geld betalen = goed. Nou lekkere conclusie dan, ik zou het persoonlijk per paard bekijken, omdat er paarden zijn die niet zo vredig/rustig doodgaan met een spuitje.
Een paard is trouwens een dier, en geen beest.