waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:51

Jennifer schreef:
Whiz: heb al even een moddie gewaarschuwd. Lekkere binnenkomst op bokt met je reactie...

Pff je waarschuwt maar lekker een eind weg..

Het is toch zeker de waarheid? En die mag gezegd worden. Er staat geen enkel woord in mijn verhaal wat door de dikke van dalen wordt gezien als een scheldwoord. En als jij het er niet mee eens bent dan kom je maar met argumenten.

daanielle

Re: waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:56

Jus_dOrange schreef:
loveprince schreef:
hallo ik zou willen weten of iemand mij een adres kan geven waar slachthuizen zijn waar ik eventueel een pony kan kopen (redden)
iemand?

Sorry maar ik moet even wijsneuzerig gaan doen.

Waarom wil je een pony van de slacht "redden", het gemiddelde paard gaat niet zomaar naar de slacht. En je kan de reden niet altijd aan de buitenkant zien, het paard kan geestelijk of lichamelijk niet in orde zijn. Je neemt een enorm groot risico door een pony bij de slacht te kopen, waarom niet gewoon een leuk gezond paardje?

Ik vind dat ze die paarden gewoon moet redden en het zijn niet altijd ongezonde paarden het zijn ook wel is paarden die het niet meer goed doen volgens hun baasje dus ze willen hun oaard gewoon weg ik weet geen slacht huis sorry maar succes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:33

Gewoon in de telefoongids zoeken, staan er genoeg hoor. Of in de Hippos Vademecum dacht ik ook.

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:53

Ze slachten ook gezonde paarden. voor het vlees. maar de pony die ik ken gaat na de slacht omdat die mensen aanvalt enzo.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:25

Tuurlijk staan er ook gezonde paarden bij de slacht, maar dat kan je niet altijd van de buitenkant zien.

Whiz schreef:
Jennifer schreef:
Whiz: heb al even een moddie gewaarschuwd. Lekkere binnenkomst op bokt met je reactie...

Pff je waarschuwt maar lekker een eind weg..

Het is toch zeker de waarheid? En die mag gezegd worden. Er staat geen enkel woord in mijn verhaal wat door de dikke van dalen wordt gezien als een scheldwoord. En als jij het er niet mee eens bent dan kom je maar met argumenten.

De waarheid? Weet je wel dat er paarden zijn die tegen de spuitjes van de dierenarts gaan vechten, dat er soms zoveel in gespoten moet worden dat je er 3 belgen mee plat kunt krijgen om 1 enkel paard plat te krijgen! Als je paard er tegen in gaat is dat heel sneu om te zien, en ook niet de meest prettige manier om te gaan, sommige mensen kiezen er bewust voor omdat ze niet willen dat hun paard vechtend ten onder gaat. En dat gebeurd vaak zat, omdat het in de aard van het beestje zit om te overleven, zie een jong paard maar eens tegen de vlakte te krijgen zonder problemen.

De slacht is snel, pijnloos en dat ze het 'ruiken' is gewoonweg bullshit, en denk maar niet dat je jezelf rijk kan noemen als je een paard naar de slacht brengt, want zoveel krijg je helemaal niet.

En denk ook maar niet dat mensen die hun paard naar de slacht brengen geen verdriet hebben, of niet van hun paard hielden. Veel mensen brengen hun paard naar de slacht omdat ze ervan houden, want er zijn echt paarden die vrediger zijn gegaan bij de slacht dan als ze thuis door de dierenarts ingeslapen werden.

Sorry maar ik vond jouw reactie hartstikke bot en kort door de bocht.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:33

[/quote]

De waarheid? Weet je wel dat er paarden zijn die tegen de spuitjes van de dierenarts gaan vechten, dat er soms zoveel in gespoten moet worden dat je er 3 belgen mee plat kunt krijgen om 1 enkel paard plat te krijgen! Als je paard er tegen in gaat is dat heel sneu om te zien, en ook niet de meest prettige manier om te gaan, sommige mensen kiezen er bewust voor omdat ze niet willen dat hun paard vechtend ten onder gaat. En dat gebeurd vaak zat, omdat het in de aard van het beestje zit om te overleven, zie een jong paard maar eens tegen de vlakte te krijgen zonder problemen.

De slacht is snel, pijnloos en dat ze het 'ruiken' is gewoonweg bullshit, en denk maar niet dat je jezelf rijk kan noemen als je een paard naar de slacht brengt, want zoveel krijg je helemaal niet.

En denk ook maar niet dat mensen die hun paard naar de slacht brengen geen verdriet hebben, of niet van hun paard hielden. Veel mensen brengen hun paard naar de slacht omdat ze ervan houden, want er zijn echt paarden die vrediger zijn gegaan bij de slacht dan als ze thuis door de dierenarts ingeslapen werden.

Sorry maar ik vond jouw reactie hartstikke bot en kort door de bocht.
[/quote]

Kijk wat jij doet is gewoon een kromme banaan recht praten. Probeer je zelf maar wijs te maken dat het humaner is om het beest naar de slacht te brengen.

Ik heb het nagevraagd en het komt maar heel zelden voor dat het beest niet een zwaar genoege spuit krijgt.

Hoe weet jij dat de slacht pijnloos is? Ben je het wel eens ondergaan? Denk je dat het fijn is als je keel doorgesneden wordt?

Ik denk helemaal niet dat iemand zich rijk noemt als ze het beest naar de slacht brengen.. Ik weet wel .. dat ze geld toe krijgen i.p.v. te betalen. Want een spuitje bij de dierenarts daar moet je voor betalen. Dat is wel ff een heel groot verschil.[/quote]

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:48

@whiz,
Kijk iedereen heeft hier zijn mening. Ook over slachten of in laten slapen.
Ik ben geen voorstander van slachten en zou het zelf ook niet laten doen. Maar er zijn mensen die dat wel doen, ik kan me hun argumenten helemaal indenken.
En als zij dat liever zo doen dan doen ze dat.
Maar om die mensen nou gelijk hypocriete armoedzaaiers te gaan noemen gaat mij te ver.
Zeker als je hier net nieuw bent zou ik me een beetje gedeisd houden.Tuurlijk mag jij je mening zeggen maar op een normale respectvolle manier graag.

Ontopic:
Ik raad het je net als de rest af om 1 van de slacht te redden. Maar ik vind je reden wel heel goed en ik ben blij dat je een paardje een leuke oude dag wilt bieden.
Kijk idd op marktplaats daar staan vaak gezelschapspaarden aangeboden,
Veel succes met je zoektocht!!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:52

findira schreef:
@whiz,
Kijk iedereen heeft hier zijn mening. Ook over slachten of in laten slapen.
Ik ben geen voorstander van slachten en zou het zelf ook niet laten doen. Maar er zijn mensen die dat wel doen, ik kan me hun argumenten helemaal indenken.
En als zij dat liever zo doen dan doen ze dat.
Maar om die mensen nou gelijk hypocriete armoedzaaiers te gaan noemen gaat mij te ver.
Zeker als je hier net nieuw bent zou ik me een beetje gedeisd houden.Tuurlijk mag jij je mening zeggen maar op een normale respectvolle manier graag.

Ontopic:
Ik raad het je net als de rest af om 1 van de slacht te redden. Maar ik vind je reden wel heel goed en ik ben blij dat je een paardje een leuke oude dag wilt bieden.
Kijk idd op marktplaats daar staan vaak gezelschapspaarden aangeboden,
Veel succes met je zoektocht!!

Hoezo voelde jij je aangesproken door de opmerking dan?/? En me gedeist houden?? Ik mag mijn mening geven op welke manier dan ook. Iedereen mag zijn eigen mening profileren net zoals ik. Ik ben nou eenmaal tegen slacht.. En dat is mij goed recht. En zoals ik al eerder zij, geen van de woorden die ik geschreven heb, worden in de dikke van dalen beschreven als scheldwoord.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:57

Whiz schreef:
Kijk wat jij doet is gewoon een kromme banaan recht praten. Probeer je zelf maar wijs te maken dat het humaner is om het beest naar de slacht te brengen.

Ik heb het nagevraagd en het komt maar heel zelden voor dat het beest niet een zwaar genoege spuit krijgt.

Hoe weet jij dat de slacht pijnloos is? Ben je het wel eens ondergaan? Denk je dat het fijn is als je keel doorgesneden wordt?

Ik denk helemaal niet dat iemand zich rijk noemt als ze het beest naar de slacht brengen.. Ik weet wel .. dat ze geld toe krijgen i.p.v. te betalen. Want een spuitje bij de dierenarts daar moet je voor betalen. Dat is wel ff een heel groot verschil.

Aan wie heb je het dan nagevraagd? Aan de dierenartsen? Aan de mensen die het zijn overkomen? Of heb je via een foto met die paarden gepraat ofzo? Een dierenarts zou niet gauw toegeven dat hij een paard niet plat krijgt, en het gebeurd vaker dan je denkt, alleen maar omdat die verdoving wat geld kost wordt er door de da wat ruwer geschat wat het gewicht van het paard is.

Hoe denk jij dat het voelt als je lichaam langzaam doodgaat? Hoe denk jij dat het voelt als je bijna niet meer kunt staan? Het zit in de natuur van een paard om daar tegen te vechten, sommigen kunnen dat niet meer, en geven op maar er zijn paarden zat die er tegen gaan vechten. En ik hoef jou vast niet te vertellen dat dat niet leuk is om te zien.

Hoe weet jij dat het zo prettig is voor het paard als hij langzaam doodgaat? Weet je wat de slacht inhoudt? Het paard krijgt een pin door z'n hoofd geschoten, daarna is hij dood, en dáárna snijden ze de halsslagader door. Ik weet niet of jij ooit dood bent geweest maar over het algemeen schijnt het zo te zijn dat je niks meer voelt als je dood bent, maar daar heb ik zelf uiteraard geen ervaring mee.

Waarom is het zo slecht om geld toe te krijgen omdat je wilt dat je paard snel en pijnloos sterft, zonder gevecht. Je kan er bij de meeste slachthuizen voor kiezen om je paard niet tot vlees te laten verwerken, dan wordt de halsslagader niet doorgesneden en dan krijg je dus ook geen geld, zijn dat ook zulke slechte mensen ofzo?

Wat jij doet is slacht/spuitje vanuit 1 oogpunt bekijken; als geldkwestie. Jouw conclusie daaruit is slacht = geld krijgen = slecht, spuitje = geld betalen = goed. Nou lekkere conclusie dan, ik zou het persoonlijk per paard bekijken, omdat er paarden zijn die niet zo vredig/rustig doodgaan met een spuitje.

Een paard is trouwens een dier, en geen beest.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:02

Jus_dOrange schreef:
Whiz schreef:

Ik denk helemaal niet dat iemand zich rijk noemt als ze het beest naar de slacht brengen.. Ik weet wel .. dat ze geld toe krijgen i.p.v. te betalen. Want een spuitje bij de dierenarts daar moet je voor betalen. Dat is wel ff een heel groot verschil.

Aan wie heb je het dan nagevraagd? Aan de dierenartsen? Aan de mensen die het zijn overkomen? Of heb je via een foto met die paarden gepraat ofzo? Een dierenarts zou niet gauw toegeven dat hij een paard niet plat krijgt, en het gebeurd vaker dan je denkt, alleen maar omdat die verdoving wat geld kost wordt er door de da wat ruwer geschat wat het gewicht van het paard is.

Hoe denk jij dat het voelt als je lichaam langzaam doodgaat? Hoe denk jij dat het voelt als je bijna niet meer kunt staan? Het zit in de natuur van een paard om daar tegen te vechten, sommigen kunnen dat niet meer, en geven op maar er zijn paarden zat die er tegen gaan vechten. En ik hoef jou vast niet te vertellen dat dat niet leuk is om te zien.

Hoe weet jij dat het zo prettig is voor het paard als hij langzaam doodgaat? Weet je wat de slacht inhoudt? Het paard krijgt een pin door z'n hoofd geschoten, daarna is hij dood, en dáárna snijden ze de halsslagader door. Ik weet niet of jij ooit dood bent geweest maar over het algemeen schijnt het zo te zijn dat je niks meer voelt als je dood bent, maar daar heb ik zelf uiteraard geen ervaring mee.

Waarom is het zo slecht om geld toe te krijgen omdat je wilt dat je paard snel en pijnloos sterft, zonder gevecht. Je kan er bij de meeste slachthuizen voor kiezen om je paard niet tot vlees te laten verwerken, dan wordt de halsslagader niet doorgesneden en dan krijg je dus ook geen geld, zijn dat ook zulke slechte mensen ofzo?

Wat jij doet is slacht/spuitje vanuit 1 oogpunt bekijken; als geldkwestie. Jouw conclusie daaruit is slacht = geld krijgen = slecht, spuitje = geld betalen = goed. Nou lekkere conclusie dan, ik zou het persoonlijk per paard bekijken, omdat er paarden zijn die niet zo vredig/rustig doodgaan met een spuitje.

Een paard is trouwens een dier, en geen beest.

Via de dierenart heb ik het gevraagd. Weet je wel dat ze eerst een verdoving krijgen en dan pas een spuitje. Dan weet je natuurlijk ook wel dat als je een verdoving hebt gehad je eigenlijk niks meer voelt. Dus das is onzin dat het paard kan voelen dat het dood gaat. Het zal ongetwijfeld wel eens een keer fout zijn gegaan. Maar dit gebeurt niet in de regel. Ik weet zeker dat het bij het slachthuis.. met het zelfde percentage ook wel eens iets fout gaat.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat het paard langzaam sterft? Ook met een spuitje is het binnen een paar seconden gebeurt.

Jij trekt maar rare conclusie, samenvatten is volgends mij niet je beste vak.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:25

ik zou ook zeker geen beest van de slacht redden omdat je nooit weet wat je koopt!

ik zou dan eerder naar een paardenmarkt gaan of eens bij de dierenbescherming informeren naar verwaardeloosde paarden die nog een goed tehuis zoeken! zoiets vind ik dan velen malen beter en de tips natuurlijk van anderen!
er zijn genoeg paarden die nog een goed huisje zoeken!

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:26

Whiz schreef:
Via de dierenart heb ik het gevraagd. Weet je wel dat ze eerst een verdoving krijgen en dan pas een spuitje. Dan weet je natuurlijk ook wel dat als je een verdoving hebt gehad je eigenlijk niks meer voelt. Dus das is onzin dat het paard kan voelen dat het dood gaat. Het zal ongetwijfeld wel eens een keer fout zijn gegaan. Maar dit gebeurt niet in de regel. Ik weet zeker dat het bij het slachthuis.. met het zelfde percentage ook wel eens iets fout gaat.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat het paard langzaam sterft? Ook met een spuitje is het binnen een paar seconden gebeurt.

Ja ik weet hoe inslapen gaat, en denk je nou werkelijk dat als je een paard een verdoving geeft het dier maar denkt "oh nou dan moet ik maar gaan liggen"? Een gezond jong paard zal nooit zomaar toegeven aan een verdoving, want een paard weet dat als hij daaraan toegeeft dat hij doodgaat (niet "oh dan krijg ik nog een spuitje", maar als een paard in de natuur niet meer kan staan wordt hij opgegeten).

Hoe bedoel je óók met een spuitje? Bij de slacht duurt het nog geen seconde, dan is het paard dood, *pats* dood, klaar. Bij een spuitje krijgt hij eerst de verdoving en daarna het fatale goedje, als het paard er tegen in gaat duurt het langer.

Denk je trouwens dat er da's zijn die zeggen "oh dat ze gaan vechten, ja maak ik daaaagelijks mee"?

Ik zou maar wat oudere topics over slachten gaan zoeken (zoekfunctie doet het nu volgens mij nog niet, maar via google kan het ook), dan kan je een aantal feitjes tegen komen over slachten en in laten slapen. En dat het bij in laten slapen ook vaker fout gaat.

Slachten ís niet fout, en in laten slapen ís ook niet fout, het ligt aan het paard wat het beste is.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:31

Citaat:
Hoezo voelde jij je aangesproken door de opmerking dan?/? En me gedeist houden?? Ik mag mijn mening geven op welke manier dan ook. Iedereen mag zijn eigen mening profileren net zoals ik. Ik ben nou eenmaal tegen slacht.. En dat is mij goed recht. En zoals ik al eerder zij, geen van de woorden die ik geschreven heb, worden in de dikke van dalen beschreven als scheldwoord.

Natuurlijk mag je je mening geven, maar dat kan ook op een normale manier.
En hypocriete armoedzaaiers kan dan wel zogenaamd niet in de dikke van Dale voorkomen. Maar valt bij mij en ongetwijfeld bij meerdere onder uitschelden. En we houden het graag gezellig op bokt. We houden van discussies als het maar op een normale manier gaat.

En verder heeft jou reactie niks met dit topic te maken, maar is dit weer zo'n eeuwige discussie over slachten of in laten slapen. Daar zijn al diverse topics over geweest en daar is men het nog nooit eens geworden.
Gewoonweg omdat de 1 graag zijn paard laat slachten en de ander zijn paard laat inslapen. Zolang die twee keuzes erzijn zal de ene helft voor het ene kiezen en de ander helft voor het andere.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:55

Jus_dOrange schreef:
Whiz schreef:

Ja ik weet hoe inslapen gaat, en denk je nou werkelijk dat als je een paard een verdoving geeft het dier maar denkt "oh nou dan moet ik maar gaan liggen"? Een gezond jong paard zal nooit zomaar toegeven aan een verdoving, want een paard weet dat als hij daaraan toegeeft dat hij doodgaat (niet "oh dan krijg ik nog een spuitje", maar als een paard in de natuur niet meer kan staan wordt hij opgegeten).

Hoe bedoel je óók met een spuitje? Bij de slacht duurt het nog geen seconde, dan is het paard dood, *pats* dood, klaar. Bij een spuitje krijgt hij eerst de verdoving en daarna het fatale goedje, als het paard er tegen in gaat duurt het langer.

Denk je trouwens dat er da's zijn die zeggen "oh dat ze gaan vechten, ja maak ik daaaagelijks mee"?

Ik zou maar wat oudere topics over slachten gaan zoeken (zoekfunctie doet het nu volgens mij nog niet, maar via google kan het ook), dan kan je een aantal feitjes tegen komen over slachten en in laten slapen. En dat het bij in laten slapen ook vaker fout gaat.

Slachten ís niet fout, en in laten slapen ís ook niet fout, het ligt aan het paard wat het beste is.

Hoe kan het aan het paard liggen wat het beste is??? Kan die kiezen dan?

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 03:11

Whiz schreef:
Jus_dOrange schreef:

Je weet toch hoe je eigen paard in elkaar zit neem ik aan?

Kan je zelf niet bedenken dat er verschillende paarden zijn die verschillend kunnen reageren? Als ik mijn merrie nu in zou laten slapen (is trouwens niet nodig , maar even als voorbeeld) zou ze helemaal gek worden, en die zou echt niet zonder slag of stoot plat gaan. Maar oude zieke paarden zullen eerder toegeven aan het spuitje (dan heb je ook nog de extreme karaktertjes), jonge gezonde paarden met een blessure ofzo krijg je echt niet zomaar plat, omdat paarden nou eenmaal de wil om te overleven hebben (heeft natuurlijk elk dier), en als het dier nog kan vechten, zal het meestal vechten.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:23

Hoi, is inderdaad of topic maar ik wil wel even reageren. Ik vind dat sommigen erg heftig reageren, mensen brengen niet alleen paarden naar de slacht om te verdienen, meestal niet dus.
Stond pony bij mij op de stal die zwaar dampig was en die is ook naar de slacht gebracht. Als je laat inslapen ligt paard nog een tijdje in de stal ( of waar ze het doen) voordat ze opgehaald worden. Lekker om te zien dat je paard daar dood ligt. En dat je het doet voor het geld, ze heeft 400,- gekregen, word je niet echt rijk van he. En dat ze vechten tegen een spuitje heb ik eerder gehoord, zijn paarden die niet binnen een minuur sterven, die vechten en die echt een strijd leveren.
Ik ben ook niet voor de slacht, maar soms kunnen mensen ook niet anders. Spuitje en ophalen kost veel geld, en het gaat er toch om dat paard uit zijn lijdden word verlost, of het nu dmv spuitje is of voor de slacht.

Voor die eigenaresse van de pony was het een zware beslissing maar heeft dus toch voor de slacht gekozen. Als zij erachter kwam dat haar zieken pony doorverkocht is geworden zou ze gek worden!!

Is denk ik heel goed bedoeld, maar zoals hierboven ook al zovaak staat, koop een shet of een geit of zo, of koop een paard dat niet meer bereden kan worden voor weinig geld. Heb je veel meer aan en heb je minder kans op problemen en hoge medische rekeningen ineens.
Groetjes

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:20

Whiz schreef:
Jus_dOrange schreef:

Je weet toch hoe je eigen paard in elkaar zit neem ik aan?

Kan je zelf niet bedenken dat er verschillende paarden zijn die verschillend kunnen reageren? Als ik mijn merrie nu in zou laten slapen (is trouwens niet nodig , maar even als voorbeeld) zou ze helemaal gek worden, en die zou echt niet zonder slag of stoot plat gaan. Maar oude zieke paarden zullen eerder toegeven aan het spuitje (dan heb je ook nog de extreme karaktertjes), jonge gezonde paarden met een blessure ofzo krijg je echt niet zomaar plat, omdat paarden nou eenmaal de wil om te overleven hebben (heeft natuurlijk elk dier), en als het dier nog kan vechten, zal het meestal vechten.
[/quote]

[/quote]

Kijk das natuurlijk onzin he. Jij kunt nooit van te voren weten hoe het paard reageerd. (of ben jij helderziend?)

Het is meer voor je eigen gemoedsrust om je zelf goed te praten dat je een keuze hebt gemaakt wat het beste bij jou paard past.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:32

Whiz schreef:
Kijk das natuurlijk onzin he. Jij kunt nooit van te voren weten hoe het paard reageerd. (of ben jij helderziend?)

Het is meer voor je eigen gemoedsrust om je zelf goed te praten dat je een keuze hebt gemaakt wat het beste bij jou paard paste.

Sorry maar waarom krijg ik het idee dat ik tegen een muur praat?

Je kan me niet vertellen dat ik de enigste freak ben die weet hoe m'n paard in elkaar zit, een echte paardenliefhebber leert z'n paard kennen. En dan kan je behoorlijk goed inschatten hoe je paard op dingen reageerd. Je hoeft geen helderziende te zijn om je paard te kennen.

Waar ik het over heb is gewoon verstand hebben van paarden en hun instinct, niks geen onzin over 'helderziend' zijn. Weet je, leg jij mij maar eens uit waarom het zo slecht is om een paard naar de slacht te brengen, waarom het fout is om een jong paard snel uit z'n lijden te laten verlossen in plaats van het dier te laten vechten tegen een verdoving. Een paard in laten slapen omdat dat 'respectvol is' is pas onzin. Je hoort het per paard te bekijken. Een jong paard voor z'n leven laten vechten omdat je voor je eigen gevoel wou dat hij 'rustig ingeslapen' zou worden, dát is fout.

Ik hoef trouwens ook niks goed te praten, ik heb die keuze nog nooit hoeven maken.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:39

Jus_dOrange schreef:
Whiz schreef:

Het is meer voor je eigen gemoedsrust om je zelf goed te praten dat je een keuze hebt gemaakt wat het beste bij jou paard paste.

Sorry maar waarom krijg ik het idee dat ik tegen een muur praat?

Je kan me niet vertellen dat ik de enigste freak ben die weet hoe m'n paard in elkaar zit, een echte paardenliefhebber leert z'n paard kennen. En dan kan je behoorlijk goed inschatten hoe je paard op dingen reageerd. Je hoeft geen helderziende te zijn om je paard te kennen.

Waar ik het over heb is gewoon verstand hebben van paarden en hun instinct, niks geen onzin over 'helderziend' zijn. Weet je, leg jij mij maar eens uit waarom het zo slecht is om een paard naar de slacht te brengen, waarom het fout is om een jong paard snel uit z'n lijden te laten verlossen in plaats van het dier te laten vechten tegen een verdoving. Een paard in laten slapen omdat dat 'respectvol is' is pas onzin. Je hoort het per paard te bekijken. Een jong paard voor z'n leven laten vechten omdat je voor je eigen gevoel wou dat hij 'rustig ingeslapen' zou worden, dát is fout.

Ik hoef trouwens ook niks goed te praten, ik heb die keuze nog nooit hoeven maken.

Nou die muur is dan wederzijds.

Jij gaat er namelijk al vanuit dat elk paard vecht tegen een verdoving dat is je reinste onzin.

Paardeliefhebber kun je zijn maar dan nog geen verstand van paarden hebben. Net zoals al die meisjes die op de manege rond lopen. Of net voor het eerst een pony hebben. Kom kom.. Steek je zelf geen veren in je (je weetwel)

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:46

Whiz schreef:
Jij gaat er namelijk al vanuit dat elk paard vecht tegen een verdoving dat is je reinste onzin.

Lesje begrijpend lezen?
Ik zal je helpen:
Citaat:
Je hoort het per paard te bekijken.

Citaat:
het ligt aan het paard wat het beste is.

En wat kunnen wij daaruit concluderen? Juist, dat ik er niet vanuit ga dat elk paard er tegen vecht. Afbeelding

Oké, waar blijft je uitleg? Ik wil graag weten waarom het beter zou zijn om je paard in te laten slapen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:50

Ik zeg helemaal niet dat het beter is om je paard in te laten slapen. Ik zeg alleen maar dat het humaner is om het paard in te laten slapen, in zijn eigen vertrouwde omgegeving. Met vertrouwde mensen om zich heen.

I.p.v. bij een slachthuis waar het bloed op de grond ligt.. Waarbij het paard al nerveus is omdat het zich op onbekend terrein bevindt. Met allemaal onbekende personen om zich heen. En waar ook nog eens bij komt, dat de oude vertrouwde knol daarna lekker in vlees producten wordt verwerkt. Dus als jij een paar weken later je frikandelletje op eet.. Je zelfs nog ff je eigen beest kunt proeven.

En het leukste is ook nog... dat je er geld voor toe krijgt ook.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:55

Dan kan je net zo goed een koe gaan redden Of is dat dan weer niet zielig. Koeien kan je namelijk ook als gezelschap houden

Ik zou als ik een paardje naar de slacht zou moeten brengen echt laaiend zijn als je hem later weer ergens tegenkomt... Denk dat ik dan echt in alle staten zou zijn

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:59

Whiz schreef:
I.p.v. bij een slachthuis waar het bloed op de grond ligt.. Waarbij het paard al nerveus is omdat het zich op onbekend terrein bevindt. Met allemaal onbekende personen om zich heen

Zou ik mogen vragen hoe vaak jij in een slachthuis bent geweest?

Citaat:
Ik zeg alleen maar dat het humaner is om het paard in te laten slapen

hu·maan (bn.)
1 welwillend => menselijk
2 [med.] van de mens afkomstig

Dat betekend dus dat het ook voor je eigen gevoel is, want zoals ik al zo'n 5x heb gezegd, er zijn paarden die zo op het spuitje reageren dat je het liefst de nek van de dierenarts in stukjes zou willen breken.

Is het zo paardvriendelijk, humaan (en dus beter) om je paard in te laten slapen, wat voor paard dan ook?

Paarden zijn nog altijd dieren, en nogmaals; dat je je paard laat slachten wil nog niet zeggen dat 't een frikandel wordt, je kan er bij veel slachthuizen voor kiezen om wat geld te betalen en hem op te laten halen door Rendac (ook lekker humaan trouwens, wordt je paard lijm, jippie! Ben je aan 't plakken en dan smeer je je eigen beest uit, om 't in jouw woorden te zeggen).

Wist je trouwens dat paardenvlees het diervriendelijkste vlees is dat er is? Geen bio industrie, het gemiddelde paard heeft een heel fijn leventje gehad, beter dan een legbatterijkip die uiteindelijk in de soep beland.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:00

Je kunt je paard toch ook gewoon laten inslapen en niet naar een slacht huis heen brengen om nog iets geld er voor te vangen:?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:01

Moge dat gezegd zijn, helemaal met Jus_dOrange eens
Laatst bijgewerkt door Goldie op 10-04-06 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt