Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
...vele willen wel graag de lusten maar niet de lasten.......maar goed ieder zijn mening!! sherif schreef:mirgino..ben het wederom helemaal met je eens...vele willen wel graag de lusten maar niet de lasten.......maar goed ieder zijn mening!!
]
...je haalt me wederom de woorden uit de mond!!
sherif schreef:mirgino...je haalt me wederom de woorden uit de mond!!
wat zijn we het toch met elkaar eens
en betalen daar gewoon het normale tarief voor. xDAANTJEE schreef:als je van een bijrijder eissen gaat stellen dat ze bijv een bepaald niveau moet hebben dant ze 3 keer in de week moet komen stal moet doen ed vind ik dat niet echt eerlijk om een bijdrage te vragen, ik rijd mijn bijrijdpaard voor niks, ook vind ik 250 euro stalling wel veel als alles erbij zit kan het nog wel maar anders zou je is moeten kijken of je hem niet in de buurt kan zetten waar het goedkoper is, dan heb je ook geen bijrijder nodig
want vergeet niet de aanschaf kosten, aanschaf van harnachement, maar ook de onkosten als hoefsmid, veearts, verzekeringen etc niet.RUBYWHITE schreef:
Geloof me, met 150euro per maand ben je altijd nog goedkoper uit dan een eigen paardwant vergeet niet de aanschaf kosten, aanschaf van harnachement, maar ook de onkosten als hoefsmid, veearts, verzekeringen etc niet.
Als bijrijder betaalde ik "vroeger" alles zelf, mijn eigen harnachement, rijlessen, wedstrijden, hoefijzers. Toen vond ik het onzin, nu denk ik daar heel anders over. Want met alleen geven kom je er niet als paardeneigenaar.

ik weet ook niet zo welke bedragen er gevraagd worden...
Nee, ik mag niet klagen! 
lowara schreef:ik ben ook tegen gratis rijden.
kom opz eg.. je zou niets moeten betalen omdat de bijrijder je uit de brand helpt? de eigenaar mag dus alles betalen zodat een ander op je paard gaat hobbelen? never nooit niet.
Citaat:Ik bekijk het dus net omgekeerd. Waarom zou ik in hemelsnaam moeten gaan betalen om op andermans paard te rijden? Het is tenslotte toch wel het probleem van de eigenaar? Dat mag ik dan gaan oplossen, én er dan nog eens voor gaan betalen ook zeker? Geen haar op m'n hoofd dat daar aan denkt.
Maar ik denk dat dat vooral een België-Nederland-verschil is. Ik ken eigenlijk niemand die betaald voor zijn of haar bijrijdpaard, alleen omgekeerd
Arrabel schreef:Helaas ben ik door een scheiding alleen voor de kosten van mijn paardje te komen staan.
Daarom ben ik opzoek naar een bijrijden, niet omdat ik het zo leuk vind dat mijn paard door iemand anders gereden gaat worden maar omdat ik simpelweg het geld nodig heb.
Het stalgeld bij mij is €250,- per maand.
Ik zou graag van jullie willen weten als je een bijrijder hebt of je een bijdrage vraagt en zo ja hoeveel?