Stand = zielig?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Re: Stand = zielig?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:07

Een stand vind ik minder, maar als de pony's overdag in de wei lopen kan het nog net.
Stands vind ik wel zielig als ze er heel lang staan. De pony's/paarden kunnen niet lekker liggen enz.

xxx

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:12

mirgino schreef:
de pony`s op manege de Prinsestad staan ook in stands
en dat is toch een grote en zeer goede manege.
ik mag dan aannemen dat het niet verboden is

ik weet niet hoeveel sterren deze manege heeft,maar ik was daar een tijd geleden en keek er toch van op.

Volgens mij is dit een 5-sterren manege en 'in mijn tijd' stonden ook de paarden voor een deel in stands. Die waren ongeveer 1,30 breed. Als je wilde zadelen moest je je paard altijd opzij doen tegen de balk aan anders kon je er met zadel niet langs.
Als er net een zuurpruim naast je stond kon je paard nog een lel krijgen ook, omdat die dan binnen schopbereik kwam.
In dit geval gaat ruimte = geld idd op. Ondanks dat er genoeg werd bijgebouwd (om nieuwe klanten (nog meer) binnen te kunnen halen), bleven de stands voor de manegepaarden in gebruik.

Ondanks dat de paarden prima onderhouden werden én voldoende beweging kregen in de lessen en ook 's zomers regelmatig buiten kwamen blijf ik het geen paardwaardige huisvesting vinden.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:11

Vanaf 2007 zijn stands verboden geloof ik

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 11:56

crazycactus schreef:
@veline. Is het niet mogelijk om de stands om te bouwen tot loopstal?? Of zijn er te dominante pony's bij?

Uhm, ja, hele dominante. Als het slecht weer is laten we ze idd gewoon los staan als we er zijn, maar dat is toch niet je-van-het. Er staan ook twee shetjes bij en die zijn dan echt de dupe. Zowiezo zijn ze op stal niet echt aardig voor mekaar

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:32

Ik ken een manege waar ze alleen stands hebben, en geen buitenbak of weidegang voor de paarden. De paarden gaan dus vanuit de stand de binnenbak in om gereden te worden en hierna weer terug naar de stand. Een heel enkele keer mogen ze in de binnenbak los. Dit vind ik dus wel sneu voor de paarden. Een paard hoort buiten te komen. Deze paarden komen dus niet buiten. Met mooi weer gaan de zijdeuren van de bak open, maar dat is dan ook alles.
Een paard dat gewoon overdag buiten komt en 's nachts in een stand staat heb ik veel minder moeite mee dan dat een paard nooit buiten komt.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:58

crazycactus schreef:
Het ligt er ook aan wat voor stands je hebt.. Ik weet niet of het nog zo is maar op manege Zilverster in Zoetermeer hebben/hadden de manegeponys een stand van ongeveer 1.25 breed met tussenwanden en voor en achter een deur. Ze stonden dus niet vast maar ze kunnen ook niet gaan liggen. Ze gaan er via de voorkant uit en via de achterkant er weer in.... Doodzielig.... op de manege waar ik stage liep hebben ze daarintegen hele brede stands (zo'n 2 meter) met een tussenbalk en de pony's kunnen ook lekker liggen. Fjordje daar dook regelmatig onder de balk door als zijn buurman in de les liep.

wees gerust, die hebben ze al lang niet meer!

wel staan ponys nu met zijn tweeen in een box, en is het ook nog heel krap.

ik vind een stand zielig, een pony moet zich kunnen bewegen, ronddraaien, omkijken, liggen.

een pony moet pony kunnen zijn.
maar gelukkig staan de jouwe in de wei, en dat maakt een hoop goed!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:06

ik ben zeker geen fan van stands, maar ik zie liever een paard/pony dat overdag in de wei staat en 's nachts op een stand, als een paard dat de hele dag in een box staat, en maar een uurtje op de wei komt..

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:10

ik hou niet zo van stand, maar dat is mijn eigen mening