Dressuur Idols wat zouden jullie doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Re: Dressuur Idols wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 16:17

De meeste geselecteerde rijden voor handelsstallen, Doordat de opnamen voor het programma vorig jaar een aantal malen is afgelast vanwege de huricane Katrina, Rita etc...., zijn hun paarden inmiddels verkocht. Van weer een andere deelnemer is haar paard geblesseerd..etc...

Maar ik denk dat er best een aantal handelaren hierin een leuke kans zien om zijn paard(en) in de picture te brengen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:38

Nou ja en daarbij op zou ik rustig mijn paard uitlenen als diegene les kreeg van Robert Dover Zeker weten! Zou het liever zelf willen doen, maar goed rijden is goed rijden, uiteindelijk..

@ Lustiana
Tja, TV moet altijd glamorus zijn, of tegenovergesteld, bijna nooit zoals het echt is. Dat is gewoon TV. Als zoiets in Nederland of Duitsland zou zijn, zou het denk hetzelfde zijn qua 'als het maar goed uitziet'.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:06

Tja, ik zit niet in Nederland of Duitsland he. Ik zit in een land waar je in het showballet meiden vind die in Nederland door zouden gaan als molenpaarden en presentratrices gewoon ook snorren mogen hebben en dik mogen zijn. Ze worden gekozen op hun kunnen en niet op uiterlijk. En dat gaat op voor alle programmas. Daar steken buitenlandse programmas schril tegen af.
Maar we dwalen zo wel erg af
Helaas hebben we nu ook endemol programmas.

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:23

ik zou het abslouut niet doen.. ik laat geen ander op mijn paard rondrijden voor zo'n dom programma

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:24

Lusitana schreef:
Tja, ik zit niet in Nederland of Duitsland he. Ik zit in een land waar je in het showballet meiden vind die in Nederland door zouden gaan als molenpaarden en presentratrices gewoon ook snorren mogen hebben en dik mogen zijn. Ze worden gekozen op hun kunnen en niet op uiterlijk. En dat gaat op voor alle programmas. Daar steken buitenlandse programmas schril tegen af.

Hhmmm, ik ga verhuizen, denk ik. Heb je daar nog een leuk huisje-met-wat-grond en een baantje? }>
De soep wordt vast niet zo heet gegeten als ie hier wordt opgeschept. Maar als ze mijn paard willen huren, dan is ie beschikbaar. Ik denk alleen niet dat ze de rekening ervan willen betalen...............

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:28

Lusitana schreef:

Dan snap ik wat je bedoel met je vorige reacties.
Tja, helaas is dat verder eigenlijk nergens zo, je moet knpa en dun zijn om het echt te maken, of heeeeeel wat te bieden hebben.

Maar denk je echt dat het met zo'n programma om het uiterlijk gaat?

Juist bij de paardenwereld is het zo dat als je niet als kind al tussen de paarden zaten dat je bij zoiets nooit gekozen zal worden. Vaak is het in de paarden wereld niet hoe je eruit ziet, maar wat je hebt, en wat je kunt. En vaak zijn dat van die kindjes die 3 x per week les hebben, en tig ponys hebben om te rijden, je weet wel, van die verwende dingetjes

Tja, dan kan ik ook PSG rijden op mijn 18e......

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:49

Wow, hoe cool!
Ik zou mijn paard echt never-nooit uitlenen trouwens, komt er zo een gefrustreerde tiener opzitten met een nog gefrustreerdere moeder erbij, nee bedankt . Daar ken ik de USA te goed voor!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:45

astridastrid schreef:
Wow, hoe cool!
Ik zou mijn paard echt never-nooit uitlenen trouwens, komt er zo een gefrustreerde tiener opzitten met een nog gefrustreerdere moeder erbij, nee bedankt . Daar ken ik de USA te goed voor!

Ik denk niet dat ze ZONDER begleiding (Van Dover zelf, of instruct(rice)eur) rijden.

Zoals al gezegd wordt, die paarden worden heus niet verpest, het gaat toch juist om het beeld? Een gefrustreerd iemand (als je ff leest, zijn het geen tieners, dacht ik..), krijgt nooit een mooi rustig paard, dan vallen ze door de mand.

Tja, ik kan dit wel blijven verdedigen maar heeft geen nut denk ik.
Toch vind ik dat jullie te snel beoordelen, en dat het in Amerika is, maakt het extra erg. Waar slaat dat op? Nederland veramerikaniseert (of zoiets ) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.
Tja sorry hoor, maar als Amerikaan vat ik dit inderdaad persoonlijk op. Alsof die paarden een voor een verpest worden op tv? Ik vind het een beetje raar dat het zo gaat van 'Nee nooooit zal ik mijn paard uitlenen'! Als bvb Lauren Van Lieren een paar jaar geleden had gevraagd of hij je paard mocht lenen om een les van Anky te nemen, en dan??
Dan was het vast anders.

Tja ik snap het gewoon niet..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:52

Ik snap het wel, verreweg de meeste eigenaren zijn er van overtuigd dat zij het beste zijn wat hun paard is overkomen......

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:41

Nah, ik ken best een aantal ruiters/amazones die goede (leer)paarden hebben die ze hiervoor best zouden uitlenen. Of er wel of geen prijskaartje aanhangt, laat ik dan even in het midden.

Of ik het zelf zou doen? Als ik een paard op dat niveau had waar een ander veel van zou kunnen leren en er wordt eventueel ook voor betaald, ja hoor. Dan zou het wel een paard moeten zijn waarmee ik niet nog steed zeer actief in de dressuursport start maar eentje die zijn sporen al heeft bewezen zeg maar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:46

Skitter schreef:
Nederland veramerikaniseert (of zoiets ) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.

Sorry voor jou als Amerikaanse maar dat vind ik idd ook geen positieve trend
Als Laurens mijn paard zou willen hebben ( ), dan koopt hij hem maar over. Voor een leuk bedrag krijgt iedereen hem mee met een mooie strik erom! Voor niks gaat de zon op.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 16:59

Het probleem lijkt mij hoofdzakelijk te liggen in het veranderen van een trainingssysteem. Ik heb meerdere malen gezien dat paarden die opgeleid waren in het ene systeem minstens een jaar nodig hadden om aan het andere systeem te wennen. In Amerika speelt dat veel minder omdat slechts weinige een vaste trainer hebben, en hun kennis en ervaring opdoen om aan clinics deel te nemen. Kortom twee dagen bij Klaus Balkenhol, drie maanden huiswerk, drie dagen bij Lisa Wilcox, drie maanden huiswerk, twee dagen bij Henk van Bergen, drie maanden huiswerk enzovoorts. Dus een vast omlijnde trainingopbouw zal er bij vele paarden niet inzitten.

Wel ben ik bang dat door het showelement de uiteindelijke doelstelling
volledig gaat ondersneeuwen.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:04

Volgens mij zijn er genoeg mensen dien hun paard hiervoor willen uitlenen. Stel je hebt een paard dat zeker de potentie heeft, maar geen ruiter? Er lopen genoeg van die mensen rond die hun paard dan met dit soort dingen hogerop laten komen (al is het alleen al zodat het paard meer ervaring heeft) en het dan vervolgens voor een hoop geld te verkopen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:38

Skitter schreef:
Ik denk niet dat ze ZONDER begleiding (Van Dover zelf, of instruct(rice)eur) rijden.

Zoals al gezegd wordt, die paarden worden heus niet verpest, het gaat toch juist om het beeld? Een gefrustreerd iemand (als je ff leest, zijn het geen tieners, dacht ik..), krijgt nooit een mooi rustig paard, dan vallen ze door de mand.

Toch vind ik dat jullie te snel beoordelen, en dat het in Amerika is, maakt het extra erg. Waar slaat dat op? Nederland veramerikaniseert (of zoiets ) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.
Tja sorry hoor, maar als Amerikaan vat ik dit inderdaad persoonlijk op. Alsof die paarden een voor een verpest worden op tv? Ik vind het een beetje raar dat het zo gaat van 'Nee nooooit zal ik mijn paard uitlenen'! Als bvb Lauren Van Lieren een paar jaar geleden had gevraagd of hij je paard mocht lenen om een les van Anky te nemen, en dan??
Dan was het vast anders.

Ik vind dat je gelijk hebt. De finalisten die in het programma zitten hebben allemaal meer ervaring dan de gemiddelde ruiter en het is onder professionele begeleiding.
Enkele van de finalisten hadden al (inter)nationale ervaring lang voordat ze meededen aan dit programma.
Waarom zou je paard verpest worden?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:42

Douni schreef:
Skitter schreef:

Dan was het vast anders.

Ik vind dat je gelijk hebt. De finalisten die in het programma zitten hebben allemaal meer ervaring dan de gemiddelde ruiter en het is onder professionele begeleiding.
Enkele van de finalisten hadden al (inter)nationale ervaring lang voordat ze meededen aan dit programma.
Waarom zou je paard verpest worden?

He he

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:35

Alsof hier niet naar imago gekeken word, hoeveel topics gaan er maar niet over setjes etc en hoeveel reacties zijn er maar niet bij HAW die alleen complimenten bevatten over het setje en niet over het rijden...
Beetje hypocriet om dan over Amerika te gaan zeggen dat ze teveel met hun imago bezig zijn.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 06:23

Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..
Die paarden zoeken ze echt niet, ze zoeken paarden die al veel verder zijn en veel beter. Dus maak je niet ongerust.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 07:30

amondi schreef:
Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..
Die paarden zoeken ze echt niet, ze zoeken paarden die al veel verder zijn en veel beter. Dus maak je niet ongerust.

Hihi dat zei ik dus ook

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:25

amondi schreef:

áls ik een psg paard zou hebben (wat ik dus niet hen ) en zou die niet meer heel actief op wedstrijden uitbrengen maar hij kan het allemaal makkelijk aan, dan denk ik wel dat ik m zou uitlenen. Die mensen rijden op een niveau waarop je wel mag verwachten dat ze verantwoord met de paarden om gaan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:39

amondi schreef:

Het ging ook over 'STEL, je hebt een paard op St Georges niveau lopen...' Nou, dan snap ik niet dat je dat beest zelf niet verder rijdt
Je hebt hem ook naar dat niveau gekregen dus of je probeert hem nog naar de Inter te krijgen of je verkoopt hem, lijkt me dan.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:49

Saskia gaat in september naar de HBO.....
Een paar van haar vrienden zijn noodgedwongen op kamers gegaan omdat ze op de meest onmogelijke tijden college hebben....
Paard verkopen of door laten trainen?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:52

Urielle schreef:
Het ging ook over 'STEL, je hebt een paard op St Georges niveau lopen...' Nou, dan snap ik niet dat je dat beest zelf niet verder rijdt
Je hebt hem ook naar dat niveau gekregen dus of je probeert hem nog naar de Inter te krijgen of je verkoopt hem, lijkt me dan.

Je kunt zelf misschien niet de tijd, het geld, het talent etc. hebben om je paard verder te rijden. Of je paard zit aan zijn top, dat kan ook. Of je hebt al meerdere paarden naar dat niveau gebracht dus je bent ook tevreden met een PSG klassering en gunt anderen datzelfde succes.

Er zijn echt tig redenen te bedenken waarom je een paard "uitleent" aan iemand met talent, ervaring en de juiste begeleiding .

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:28

amondi schreef:

Precies! Ook denk ik dat de ruiters die B/L zijn ook zelf geen kans maken om mee te doen aan het programma. Daarom vind ik het erg kort door de bocht dat iedereen gelijk zegt dat ze hun paard nooit zullen aan zoiets zullen uitlenen, terwijl de paarden professioneel getraind en gereden zullen worden door mensen met meer ervaring dan de meeste bokkers.
Als er gewoon in Nederland zo'n programma was, iedereen laaiend enthousiant zou zijn en zich massaal inschrijven.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:22

Douni schreef:
amondi schreef:

Precies! Ook denk ik dat de ruiters die B/L zijn ook zelf geen kans maken om mee te doen aan het programma. Daarom vind ik het erg kort door de bocht dat iedereen gelijk zegt dat ze hun paard nooit zullen aan zoiets zullen uitlenen, terwijl de paarden professioneel getraind en gereden zullen worden door mensen met meer ervaring dan de meeste bokkers.

Als er gewoon in Nederland zo'n programma was, iedereen laaiend enthousiant zou zijn en zich massaal inschrijven
.

Dat denk ik ook!
Dan ging het om lessen van Anky en Edward
En dan om de jongere top talenten, die nog niet bekend zijn. Dan was het anders geweest volgens mij, ja.

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:58

dit is echt iets wat ze alleen in Amerika kunnen bedenken...
En als ik een paard dat zo hoog zou lopen zou ik hem ook niet uitlenen.