Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zeker weten! Zou het liever zelf willen doen, maar goed rijden is goed rijden, uiteindelijk..
qua 'als het maar goed uitziet'.
Lusitana schreef:Tja, ik zit niet in Nederland of Duitsland he. Ik zit in een land waar je in het showballet meiden vind die in Nederland door zouden gaan als molenpaarden en presentratrices gewoon ook snorren mogen hebben en dik mogen zijn. Ze worden gekozen op hun kunnen en niet op uiterlijk. En dat gaat op voor alle programmas. Daar steken buitenlandse programmas schril tegen af.
Maar we dwalen zo wel erg af![]()
Helaas hebben we nu ook endemol programmas.

Lusitana schreef:Tja, ik zit niet in Nederland of Duitsland he. Ik zit in een land waar je in het showballet meiden vind die in Nederland door zouden gaan als molenpaarden en presentratrices gewoon ook snorren mogen hebben en dik mogen zijn. Ze worden gekozen op hun kunnen en niet op uiterlijk. En dat gaat op voor alle programmas. Daar steken buitenlandse programmas schril tegen af.
Maar we dwalen zo wel erg af![]()
Helaas hebben we nu ook endemol programmas.
. Daar ken ik de USA te goed voor! 
astridastrid schreef:Wow, hoe cool!
Ik zou mijn paard echt never-nooit uitlenen trouwens, komt er zo een gefrustreerde tiener opzitten met een nog gefrustreerdere moeder erbij, nee bedankt. Daar ken ik de USA te goed voor!
) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.
Skitter schreef:Nederland veramerikaniseert (of zoiets) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.

), dan koopt hij hem maar over. Voor een leuk bedrag krijgt iedereen hem mee met een mooie strik erom! Voor niks gaat de zon op. Skitter schreef:Ik denk niet dat ze ZONDER begleiding (Van Dover zelf, of instruct(rice)eur) rijden.
Zoals al gezegd wordt, die paarden worden heus niet verpest, het gaat toch juist om het beeld? Een gefrustreerd iemand (als je ff leest, zijn het geen tieners, dacht ik..), krijgt nooit een mooi rustig paard, dan vallen ze door de mand.
Tja, ik kan dit wel blijven verdedigen maar heeft geen nut denk ik.
Toch vind ik dat jullie te snel beoordelen, en dat het in Amerika is, maakt het extra erg. Waar slaat dat op? Nederland veramerikaniseert (of zoiets) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.
Tja sorry hoor, maar als Amerikaan vat ik dit inderdaad persoonlijk op. Alsof die paarden een voor een verpest worden op tv? Ik vind het een beetje raar dat het zo gaat van 'Nee nooooit zal ik mijn paard uitlenen'! Als bvb Lauren Van Lieren een paar jaar geleden had gevraagd of hij je paard mocht lenen om een les van Anky te nemen, en dan??
Dan was het vast anders.
Tja ik snap het gewoon niet..

Douni schreef:Skitter schreef:Ik denk niet dat ze ZONDER begleiding (Van Dover zelf, of instruct(rice)eur) rijden.
Zoals al gezegd wordt, die paarden worden heus niet verpest, het gaat toch juist om het beeld? Een gefrustreerd iemand (als je ff leest, zijn het geen tieners, dacht ik..), krijgt nooit een mooi rustig paard, dan vallen ze door de mand.
Tja, ik kan dit wel blijven verdedigen maar heeft geen nut denk ik.
Toch vind ik dat jullie te snel beoordelen, en dat het in Amerika is, maakt het extra erg. Waar slaat dat op? Nederland veramerikaniseert (of zoiets) dagelijks, dus het is maar ff wachten tot zoiets hier is.
Tja sorry hoor, maar als Amerikaan vat ik dit inderdaad persoonlijk op. Alsof die paarden een voor een verpest worden op tv? Ik vind het een beetje raar dat het zo gaat van 'Nee nooooit zal ik mijn paard uitlenen'! Als bvb Lauren Van Lieren een paar jaar geleden had gevraagd of hij je paard mocht lenen om een les van Anky te nemen, en dan??
Dan was het vast anders.
Tja ik snap het gewoon niet..
Ik vind dat je gelijk hebt. De finalisten die in het programma zitten hebben allemaal meer ervaring dan de gemiddelde ruiter en het is onder professionele begeleiding.
Enkele van de finalisten hadden al (inter)nationale ervaring lang voordat ze meededen aan dit programma.
Waarom zou je paard verpest worden?

amondi schreef:Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..
Die paarden zoeken ze echt niet, ze zoeken paarden die al veel verder zijn en veel beter. Dus maak je niet ongerust.
amondi schreef:Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..
Die paarden zoeken ze echt niet, ze zoeken paarden die al veel verder zijn en veel beter. Dus maak je niet ongerust.
) en zou die niet meer heel actief op wedstrijden uitbrengen maar hij kan het allemaal makkelijk aan, dan denk ik wel dat ik m zou uitlenen. Die mensen rijden op een niveau waarop je wel mag verwachten dat ze verantwoord met de paarden om gaan. amondi schreef:Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..

Urielle schreef:Het ging ook over 'STEL, je hebt een paard op St Georges niveau lopen...' Nou, dan snap ik niet dat je dat beest zelf niet verder rijdt
Je hebt hem ook naar dat niveau gekregen dus of je probeert hem nog naar de Inter te krijgen of je verkoopt hem, lijkt me dan.
. amondi schreef:Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..

Douni schreef:amondi schreef:Bingo! in dit topic lees ik veel reacties van mensen die hun paars no neh never uitlenen maar ondertussen zelf moeite hebben met de B dressuur..
Precies! Ook denk ik dat de ruiters die B/L zijn ook zelf geen kans maken om mee te doen aan het programma. Daarom vind ik het erg kort door de bocht dat iedereen gelijk zegt dat ze hun paard nooit zullen aan zoiets zullen uitlenen, terwijl de paarden professioneel getraind en gereden zullen worden door mensen met meer ervaring dan de meeste bokkers.
Als er gewoon in Nederland zo'n programma was, iedereen laaiend enthousiant zou zijn en zich massaal inschrijven.