beautylover schreef:Ik denk dat er B-ruiters zijn die beter met een S&T overweg kunnen,dan de Z-ruiters..
Dat B en Z maakt me niet zoveel,sommige B ruiters zitten zelfs beter op hun paard dan een Z ruiter.
Ga jij ff kijken op een doorsnee wedstrijd wat er rijdt in de B...
Sorry hoor, maar als jij bedoeld dat de doorsnee B ruiter beter rijdt dan de gemiddelde Z-ruiter, dan sla jij de plank volledig mis! (hiermee wil ik niet zeggen dat alle Z-ruiters zo goed zijn, maar als de B-ruiter zo goed was, dan reed hij geen B meer)
magretti schreef:Ik zou een onervaren ruiter niet adviseren met stang en trens te rijden. Dat heb ik ook niet gezegt in me reacktie.
Een doorsnee B-ruiter is niet ervaren... TS waarschijnlijk al helemaal niet, anders zou ze deze vraag niet stellen. Dus om in dit topic te gaan vertellen dat je als L ruiter gerust S&T mag gebruiken, lijkt mij niet op zijn plaats.
Als je ervaren bent en je weet hoe je met S&T om moet gaan, pas je het niet toe als je nog L of M rijdt met je paard (behalve als je de punten voor de Z hebt). Iemand met een beetje gezond verstand doet dat niet.
magretti schreef:Ik zeg alleen dat er ook genoeg ruiters zijn die geen Z rijden.
Maar L of M en dat zijn ook vaak hele goede ruiters.
En die kunnen heel goed met een stang en trens overweg hoor!
Als jij een goede L of M ruiter bent, heb je helemaal geen S&T nodig. Zelfs in de Z zijn er nog zat die gewoon op trens rijden. Dus waarom dan S&T gebruiken? S&T is bedoeld om je hulpen nog verfijnder door te kunnen geven, en meer oprichting te kunnen vragen.
Ik rijd mijn Z paard bijna nooit op S&T, een enkele keer in de week en vlak voor een wedstrijd. Omdat ik vind dat je gewoon erg moet oppassen met S&T, want je kan ongemerkt heel scherp inwerken.