Rijden met stang en trens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: Rijden met stang en trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:00

beautylover schreef:
Ik denk dat er B-ruiters zijn die beter met een S&T overweg kunnen,dan de Z-ruiters..

Dat B en Z maakt me niet zoveel,sommige B ruiters zitten zelfs beter op hun paard dan een Z ruiter.

Ga jij ff kijken op een doorsnee wedstrijd wat er rijdt in de B...
Sorry hoor, maar als jij bedoeld dat de doorsnee B ruiter beter rijdt dan de gemiddelde Z-ruiter, dan sla jij de plank volledig mis! (hiermee wil ik niet zeggen dat alle Z-ruiters zo goed zijn, maar als de B-ruiter zo goed was, dan reed hij geen B meer)

magretti schreef:
Ik zou een onervaren ruiter niet adviseren met stang en trens te rijden. Dat heb ik ook niet gezegt in me reacktie.

Een doorsnee B-ruiter is niet ervaren... TS waarschijnlijk al helemaal niet, anders zou ze deze vraag niet stellen. Dus om in dit topic te gaan vertellen dat je als L ruiter gerust S&T mag gebruiken, lijkt mij niet op zijn plaats.

Als je ervaren bent en je weet hoe je met S&T om moet gaan, pas je het niet toe als je nog L of M rijdt met je paard (behalve als je de punten voor de Z hebt). Iemand met een beetje gezond verstand doet dat niet.

magretti schreef:
Ik zeg alleen dat er ook genoeg ruiters zijn die geen Z rijden.
Maar L of M en dat zijn ook vaak hele goede ruiters.
En die kunnen heel goed met een stang en trens overweg hoor!

Als jij een goede L of M ruiter bent, heb je helemaal geen S&T nodig. Zelfs in de Z zijn er nog zat die gewoon op trens rijden. Dus waarom dan S&T gebruiken? S&T is bedoeld om je hulpen nog verfijnder door te kunnen geven, en meer oprichting te kunnen vragen.

Ik rijd mijn Z paard bijna nooit op S&T, een enkele keer in de week en vlak voor een wedstrijd. Omdat ik vind dat je gewoon erg moet oppassen met S&T, want je kan ongemerkt heel scherp inwerken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:05

S&T is bedoeld om de hulpen te verfijnen, zodat je minder hoeft te doen voor het gewenste resultaat, maar niet iedereen kan goed met S&T omgaan. Misschien dat het een optie is van een andere ruiter een S&T set te lenen en dan poseerfoto's gaat maken van je paard ofzo, heb je nog wat te kwijlen zonder het risico je paard te verknoeien.

jasmijn78 schreef:
beautylover schreef:
Ik denk dat er B-ruiters zijn die beter met een S&T overweg kunnen,dan de Z-ruiters..

Dat B en Z maakt me niet zoveel,sommige B ruiters zitten zelfs beter op hun paard dan een Z ruiter.

Ga jij ff kijken op een doorsnee wedstrijd wat er rijdt in de B...
Sorry hoor, maar als jij bedoeld dat de doorsnee B ruiter beter rijdt dan de gemiddelde Z-ruiter, dan sla jij de plank volledig mis! (hiermee wil ik niet zeggen dat alle Z-ruiters zo goed zijn, maar als de B-ruiter zo goed was, dan reed hij geen B meer)

Beter lezen, er staat niet dat de doorsnee B ruiter beter rijdt dan de gemiddelde Z ruiter, maar er staat dat sommige B ruiters beter rijden dan een Z ruiter.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:05

Jasmijn,leer nou eens lezen!
Citaat:

Ik zeg dus niet: Alle B-ruiters zijn beter dan de Z-ruiters!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:07

Ja idd Jus_dorange!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:27

Nou mijn excuses voor het leesfoutje dan hoor

Dan nog: Als de B-ruiter zo goed was, dan reed hij geen B meer!!!

Overigens kan een b-ruiter nog zo goed op zijn paard zitten, dat wil niet zeggen dat hij met S&T kan omgaan. Om met S&T te kunnen rijden heb je wel meer vaardigheden nodig dan alleen maar goed kunnen zitten. Bovendien heeft een B-ruiter helemaal geen S&T nodig.

Dus daarom:

beautylover schreef:

Deze opmerking slaat dus nergens op.

Waar gaat het hier nu eigenlijk om? Een onervaren ruiter vraagt of zij S&T kan gebruiken omdat het zo mooi is. Dat is toch te zot voor woorden? S&T is bedoelt voor de hogere niveau's (vanaf Z) EN DAT IS NIET VOOR NIETS!!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:30

Een B ruiter kan ook een B ruiter zijn omdat diegene wedstrijden niet leuk vind ofzo. Er zijn mensen die hun paard naar het Z zagen en er zijn ruiters die gewoon niet vaak op wedstrijd gaan, maar dat wil nog niet zeggen dat het slechte ruiters zijn.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:33

jasmijn78 schreef:
Nou mijn excuses voor het leesfoutje dan hoor

Dan nog: Als de B-ruiter zo goed was, dan reed hij geen B meer!!!

Overigens kan een b-ruiter nog zo goed op zijn paard zitten, dat wil niet zeggen dat hij met S&T kan omgaan. Om met S&T te kunnen rijden heb je wel meer vaardigheden nodig dan alleen maar goed kunnen zitten. Bovendien heeft een B-ruiter helemaal geen S&T nodig.

Dus daarom:

beautylover schreef:

Deze opmerking slaat dus nergens op.

Waar gaat het hier nu eigenlijk om? Een onervaren ruiter vraagt of zij S&T kan gebruiken omdat het zo mooi is. Dat is toch te zot voor woorden? S&T is bedoelt voor de hogere niveau's (vanaf Z) EN DAT IS NIET VOOR NIETS!!!!

En wat als de B-ruiter pas begonnen is?
Sommige Z-ruiters zijn heel snel naar hun Z gekomen terwijl het er niet uitziet,sommige B-ruiters zitten nog in de B terwijl ik vind dat die best wel eens meer punten mogen krijgen.
Ach,dressuursport is niet eerlijk.

En Jasmijn,ze mag het toch wel gewoon vragen?
Ik bedoel,ze leert er alleen maar van.

En je moet m'n zinnen niet zo verwisselen!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:34

Jus_dOrange schreef:
Een B ruiter kan ook een B ruiter zijn omdat diegene wedstrijden niet leuk vind ofzo. Er zijn mensen die hun paard naar het Z zagen en er zijn ruiters die gewoon niet vaak op wedstrijd gaan, maar dat wil nog niet zeggen dat het slechte ruiters zijn.

Idd.
Dat probeer ik dus ook voor een stuk te zeggen.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:41

beautylover schreef:
Jus_dOrange schreef:

Idd.
Dat probeer ik dus ook voor een stuk te zeggen.

Als je B-ruiter zegt, wordt aangenomen dat deze persoon op een beginnend niveau zit. Als ik in de B start (wat overigens niet mee mogelijk is) ben ik geen B-ruiter!

Ik heb stang en trens nooit gezien als makkelijk. Ik prefereer ook tijdens mijn trainingen een gewone trens! Normaal doe ik dan daags voor wedstrijd de stang erbij om hem weer even het gevoel te geven! Ervaren ruiters kunnen denk ik goed met stang rijden, maar het is de vraag of het toegevoegde waarde heeft! Ikzelf vind van niet en daarom train ik er ook nauwelijks mee!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:46

beautylover schreef:
Sommige Z-ruiters zijn heel snel naar hun Z gekomen terwijl het er niet uitziet,sommige B-ruiters zitten nog in de B terwijl ik vind dat die best wel eens meer punten mogen krijgen.
Ach,dressuursport is niet eerlijk.

Dat zegt mij niet zo veel over de oneerlijkheid van de dressuursport als wel het inzicht van het publiek eerlijk gezegd. Als een B-ruiter keer op keer geen punten krijgt dan klopt er toch iets niet in zijn rijden, en god verhoede dat die persoon ook nog een stang en trens in handen krijgt gestopt.

Maar een B-ruiter die heel goed is en net begonnen is in de B, zit toch binnen de korte keren in het Z en dan kan die persoon zich heerlijk uitleven met stang en trens

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:40

Jasmijn: Mij heb je niet horen zegen dat ik met stang en trens rij.
Ik heb het over de ruiters die er wel mee rijden. En er prima mee overweg kunnen!
Maar ik ga hier nu mee stoppen, anders wordt deze discussie eindeloos.
Ben al te laat voor me werk!

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:41

Jasmijn: Mij heb je niet horen zegen dat ik met stang en trens rij.
Ik heb het over de ruiters die er wel mee rijden. En er prima mee overweg kunnen!
Maar ik ga hier nu mee stoppen, anders wordt deze discussie eindeloos.
Ben al te laat voor me werk!

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:42

ow hier is iets faut gegaan het staat er nu 2 kee nou ja!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:53

Paraat schreef:
Pff, als ik op buitenrit iemand tegenkom met S&T val ik denk ik van verbazing met paard en al achterover... bitten hebben een functie, en dat is op de laatste plaats een cosmetische!

Ik ging ook regelmatig met mijn paard met S&T het bos in hoor. Daar was ik Z dressuur mee en ik vind S&T zelf fijner rijden.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:37

Anoukie, ik had eerder dit topic mijn uitspraak al veranderd.

"Als ik iemand tegenkom met S&T voor de cosmetische waarde..."

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:42

Paraat schreef:
Anoukie, ik had eerder dit topic mijn uitspraak al veranderd.

"Als ik iemand tegenkom met S&T voor de cosmetische waarde..."

Ik zag het later al ja .

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:10

bolletje schreef:
penny alert

Dat dacht ik ook meteen..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:15

Dyyy schreef:
bolletje schreef:
penny alert

Jammer dat er zo gereageerd moet worden want de TS is blijkbaar wel bereid te luisteren naar serieuze reacties...

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:24

Tss..Ik vind het maar een beetje raar.Alleen omdat je het mooi vind.
Ik hang jou toch ook geen dingen in je mond omdat ik het ''mooi'' vind.Maar ja jou paard,jou leven,jou pleziertjes.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:24

Eerst even een compliment:
Hartstikke goed dat je het eerst vraagt en er niet maar gewoon wat in hangt!! Ik weet niet hoe je rijdt, wat je rijdt of wat dan ook, maar ik zou het niet doen. Je kunt je paard er flink mee verpesten, omdat de bitten erg scherp in kunnen werken bij verkeerd gebruik. Je kunt beter wachten tot je zo goed kunt rijden en er zoveel over weet (en de juiste begeleiding hebt!) dat je precies weet hoe je er mee om moet gaan.

Kwijl ze bij wedstrijden enzo, want ook ik vind het prachtig staan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:53

Idd
De TS is tenminste zo verstandig het te vragen ipv het zo maar te gaan gebruiken.
Deden dat maar meer mensen.
Dus geen penny, maar juist verstandig.

Ik denk dat ze nu wel begrijpt dat je het niet zomaar moet doen voor het mooi
en kunnen de reacties best minder fel.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:16

runningkawa schreef:
Ik denk dat ze nu wel begrijpt dat je het niet zomaar moet doen voor het mooi
en kunnen de reacties best minder fel.

Mijn laatste reacties waren ook niet bedoelt voor TS. Het is iid ook beter dat ze het eerst vraagt voordat ze zomaar iets doet.

Mij ging het om het feit dat sommige mensen beweren dat B/L-ruiters prima met S&T overweg zouden kunnen. En dat er wordt afgegeven op het feit dat sommige Z-ruiters die niet met S&T overweg zouden kunnen.

Dat sommige Z-ruiters al geeneens met S&T overweg kunnen zou al aan moeten geven hoe moeilijk het is om er mee te rijden!

Dergelijke opmerkingen maken mij een beetje boos, want daaruit trek ik de conclusie dat er veel te licht gedacht wordt over het rijden met S&T. En dat vind ik kwalijk omdat S&T in onervaren handen gewoon een martelwerktuig is.

Maar goed, misschien moet ik ook beter kijken wie zulke dingen zegt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:03

Ik begrijp je

Ik denk altijd maar
Ik kan ook zeggen dat ik Z nivo rijd, maar er ook komen is toch heel wat anders

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:26

Dyyy schreef:
bolletje schreef:
penny alert

Jammer dat er zo gereageerd moet worden want de TS is blijkbaar wel bereid te luisteren naar serieuze reacties...
[/quote]

Oke.. Sorry. Heb was niet mijn bedoeling de TS meteen af te kraken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:41

Zou dit pas doen als je op het niveau bent aangekomen waneer je gewoon meer moet oefenen met 'andere zaken' dan aan de teugel,

ik zie dat je 14 bent, ik raad het je echt ontzettend aan! je lijkt er heus niet beter door als je er mee rijd. je krijgt alleen maar negatiefe reacties van mensen om je heen.