Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vonnie84 schreef:Wat een reactie's weer! Ik hou het even kort, want ik wil zo naar bedIk heb een afspraak gemaakt met Harnessmaker hier op bokt (te vinden op pagina 2 van dit topic).
Dus dan hoef ik niet naar Meppel met m'n paard, en daarna weer op en neer om het zadel op te halen.
Harnessmaker komt hier op stal, maakt het zadel meteen in orde en bekijkt daarna of het dan wel goed ligt.
Citaat:Van Triest is geen aanrader en zeker niet om er zo'n eind voor te rijden. Ik ben een keer bij hem geweest en toen heeft hij me een nieuw zadel aangesmeerd wat scheef was bij het linker zweetblad. Ben er mee terug gegaan maar hij wilde hem niet ruilen, alleen als ik een flink bedrag toe betaalde(op een tweedehands zadel).
Vonnie84 schreef:Allemaal weer bedankt voor de reactie's! Dan ga ik me verder geen zorgen maken en gewoon richting Meppel.
Ik weet dat van Triest ook niet heilig zal zijn en dat er meerdere goede zijn. Maar als ik iets in m'n kop heb, krijg ik dat er ook niet meer uit (rottik af en toe). Ik weet zelf niet meer hoe het zadel nu verbouwd moet worden, wil het goed komen te liggen. Het is namelijk zo dat er nu een hoop spieren terug aan het komen zijn, die voorheen weggevallen waren door de verkeerde ligging.
(ik had eerst boommaat 2, nu boommaat 4! En dat eerst genoemde zadel heb ik bij een goed aangeschreven zadelmaker gehaald). Ik hou het maar gewoon bij van Triest.
Owh en een pauze onderweg doe ik niet. Kost me veel te veel energie om em weer op de wagen te krijgen (hij loopt er niet zomaar op). En vind ik ook te gevaarlijk.
aerdenhout1 schreef:Bij elk paard is een passend zadel te krijgen!En inderdaad een nieuw zadel opvullen vind ik ook onzin,het moet gewoon meteen goed liggen.Zijn ze niet bij jou aan huis geweest dan?Hier komen ze langs met div.zadels en ga je gewoon passen en rijden.Ik maak me sterk dat dat bij jou in de buurt ook niet kan.
aerdenhout1 schreef:Bij elk paard is een passend zadel te krijgen!En inderdaad een nieuw zadel opvullen vind ik ook onzin,het moet gewoon meteen goed liggen.
germie schreef:aerdenhout1 schreef:Bij elk paard is een passend zadel te krijgen!En inderdaad een nieuw zadel opvullen vind ik ook onzin,het moet gewoon meteen goed liggen.Zijn ze niet bij jou aan huis geweest dan?Hier komen ze langs met div.zadels en ga je gewoon passen en rijden.Ik maak me sterk dat dat bij jou in de buurt ook niet kan.
Mijn nieuwe Stubben Maestoso is dus eerst aangepast voordat ik er mee gereden heb. Zonder die aanpassingen lag het niet goed. Dus een nieuw zadel moet eerst passend gemaakt worden voordat je er mee gaat rijden. Een zadel dat kant en klaar uit de fabriek passend op een paard ligt moet ik nog tegen komen.
Meestal wordt gewoon het best liggende zadel verkocht, maar het wil niet zeggen dat het dan perfect ligt.