dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:56

Overigens moet ik wel zeggen dat ik wel wat twijfel aan hoe bevestigd je paard is als proefrijders dat zo snel kunnen verpesten . Je zegt aan de ene kant dat hij groen is en aan de andere kant ben je al een jaar bezig om de verzamelde galop er goed op te krijgen. Die is dan echt niet na 10 proefrijders eruit hoor .

Iig succes met de verkoop, ik hoop dat je een fijn tehuis voor hem vindt. Ik denk dat iedereen wel een (of meerdere) slechte ervaring(en) heeft met het verkopen van een paard .

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:17

denk dat je dat je dan niet helemaal goed leest want er zijn dus geen 10 proefrijders geweest maar veel meer. ik heb gemiddelt 3 soms 4 mensen in 1 week langs gekregen en hij heeft best een aardig tijdje te koop gestaan, er hebben echt ontzettend veel verschillende mensen op gereden en 9 van die 10 mensen reden nog beroerder als sommige kinderen die ik les geef.

verder ga ik er ook maar niet op in lijkt me beter, een jong paard kan erg snel verpest worden, dat zeg ik er alleen over.

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:24

Mensen die een paard proberen te verkopen maken wel eens minder leuke dingen mee, mensen die een paard proberen te kopen komen ook minder leuke zaken tegen.

Verkoop het dier aan een handelaar, dan is die
A. verkocht
B. je hebt niet tig kijkers op het dier zitten
C. uiteindelijk gaat die ook echt wel naar een particulier.

Het voorkomt voor jou een hoop ergenis om tegen het geruk en gepluk aan te moeten kijken.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:26

zou jij je veulen.je haf en je andere paardje ook naar een handelaar brengen dan?

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:28

Breitling schreef:
zou jij je veulen.je haf en je andere paardje ook naar een handelaar brengen dan?

Haf?? Ik heb geen haf Niet mijn palomino beledigen hé

Maar ja, ik ben nuchter genoeg om te weten dat ze vanaf een handelsstal ook best goed terecht kunnen komen.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:31

sorry was in de war met iemand met bijna de zelfde naam als jij.
jij misschien wel, ik zit zelf op een handelsstal/manege pension en mijn paard gaat vanaf mijn never nooit niet naar een handelaar al kreeg ik er het dubbele voor

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:31

Tja, als je er van overtuigd bent dat jij de enige bent die het goed kan doen...
Af en toe moet je gewoon even de andere kant op kijken of er bij weglopen. De tip van horselover is ook een goede, dan heb jij geen ergenissen meer.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 14-03-06 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:32

hoi hoi

ik heb niet alles gelezen dus excuses als ik wat gemist heb, maar het lijkt me heel moeilijk om een goed iemand bij je paard te zoeken. Je weet het nooit 100% zeker. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb er zelf een tijd tegen aangehikt om een van mn paarden wel/niet te verkopen, uiteindelijk besloten om het niet te doen maar mocht het ooit zo ver moeten komen dan zal ik naar bijv. Marijke de Jong gaan (van ww.paardenbegrijpen.nl) Je zou eventueel Bar hier op bokt kunnen vragen zij heeft het paard van haar man ook door marijke over laten nemen en die heeft er een goede eigenaar voor gezocht...

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:33

Je hebt toch geen garantie dat de kopers die jij hebt uitgezocht het dier niet snel weer zullen verkopen of dat het "handelaars" zijn maar het niet zeggen.

Net zoals er genoeg mensen zijn die goed voor paarden kunnen/zullen zorgen ookal is het misschien net niet zoals je het zelf zou doen.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:35

bij mijn vorge 2 dieren is het ook gelukt mijn ene paard staat daar al ruim 6 jaar en mijn pony staat er alweer richting de 3 jaar en ze hebben het perfect daar, ik weet dus dat het kan en ik die klik kan voelen met andere mensen en die klik wil ik ook met breit hebben zodat hij goed terrecht komt, je weet het nooit 100% zeker maar je kan er wel je best voor doen dat ben je vind ik toch wel verschuldigt aan je paard!

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:37

Ik denk dat niemand in je ogen goed genoeg is voor je paard

het is moeilijk maar je zal toch een keuze moeten maken

Ik kan het paard ook voor heel iemand anders komen kopen

Ik kan heel netjes proefrijden en vervolgens kan ik het paard na de verkoop finaal verpesten........dat merk jij dan toch niet meer

Het is hard maar wel de waarheid

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:41

tussen mensen die neit zo heel goed rijden en imbicielen om het zo maar te zeggen zit een groot verschil. het gaat me er niet om dat ze niet zo rijden als ik, het gaat me er om dat ze mijn paard eerlijk en fatsoenlijk rijden en als dat niet gebeurt dan krijgen ze hem gewoon niet. Ze hoeven echt niet de sterren van de hemel te rijden hoor, meisje die ik les geef rijd gewoon netjes niet bijzonder en rijd er ook weleens op omdat ik weet dat ze hem heel gaaf vind. Een vriendin van mij rijd ook netjes verder ook niet bijzonder die heeft hem een half jaar bijgereden. zo erg vind ik het dus niet om een ander op mn paard te hebben maar wel als ze gewoon zo beroerd rijden dat mn paard er sjaggo en gespannen van word, en geloof me daar moet je bij mijn paard heeeeel wat voor doen

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:43

Ja maar als ik goed kan rijden en het paard koop weet jij niet wat ik er mee ga doen en wie ik er op laat rijden

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:44

Ik zou als ik jou was eerder eens gaan beseffen hoe de huidige markt eruit ziet. Je kunt wel zeggen dat ze hem niet krijgen als ze niet goed genoeg rijden, maar let's face it, je hebt je paard vorig jaar ondanks alle kijkers niet verkocht...

En je zult toch maar bij jouw paard zijn gaan kijken, hier op Bokt zitten en even een imbiciel genoemd worden...

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:46

Het is je toch bekend dat een proefrijder of een instructeur daarvan het paard gaat uittesten bij het proefrijden en daarbij hoort vaak toch ook het kijken hoe het paard reageert als hij zich een keer beledigd voelt (omdat er een keer een te harde ophouding of te harde been gegeven wordt). Een dier wat daardoor finaal door het lint gaat hoef ik niet op stal te hebben en zo denken er heel wat meer mensen over.
Liever daar achter te komen bij proefrijden dan wanneer ik het dier al gekocht zou hebben.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:47

Als je echt wil dat je paard goed terecht komt dan moet je het niet op internet te koop zetten. Spreek je connecties aan, zeg dat ie te koop staat en vraag een prijs die naar kwaliteit is. Voor een goed beest wordt goed betaald, voor een gemiddelde vraag je een lage prijs. Zeg het tegen iedereen die je vertrouwt en vraag of ze iemand weten. Laat ze vrijblijvend een aantal keer kijken en komen. Dan komt ie goed terecht.
Dat valt niet mee en dat kost veel tijd, dus je moet geduld hebben en aan je connecties werken. Zorg dat je heel eerlijk bent in dit geval, als je niet helemaal eerlijk bent dan hoef je nooit meer op die mensen te rekenen.

Zo verkopen wij onze echt goede paarden. Die gaan niet naar iedereen weg, alleen naar echt goede eigenaren en ruiters. Die vragen dan vaak al of ie te koop is. Meestal willen ze dan ook best wel betalen. Zeker als ze al een paar keer goed hebben gezeten met een paard van jou, of zien dat je het netjes hebt opgeleid omdat ze je regelmatig op wedstrijden oid hebben zien rijden.

Een gewone verkopen wij aan de eerste de beste die de prijs wil betalen, het liefst een handelaar, dan wordt er nergens over gezeurd, krijg je hem niet meer terug omdat hij niet fijn genoeg is (dat wist je vaak zelf ook al, anders deed je hem niet weg) en omdat het niet klikt of zoiets.

Maar ik snap, dat als je altijd thuis rijdt en weinig contacten hebt, het moeilijk is.

Dan denk ik dat afstand ervan nemen het beste is, en goed selecteren voor je mensen laat komen.

En dat anderen slechter rijden, dat is toch niet jouw zaak?Als ze hem kopen moeten ze dat zelf maar uitzoeken.

Ben het met bovenstaande van horselover eens.

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:52

Hoe moeilijk het voor jou ook zal zijn, ik ga met bovenstaande reacties mee.

Ik denk dat je eerst even heel goed voor jezelf moet bedenken of je hem wel wil verkopen. Wil je dat niet dan zal je nooit een in jou ogen geschikte koper tegen komen. Wil je hem wel verkopen dan is het idd goed om een beetje afstand te nemen. De paardenmarkt is nou ook weer niet zo goed dat je de koper voor het uitkiezen hebt, denk dat je vaak al blij mag zijn als je hem voor de vraagprijs kunt verkopen.

Succes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:53

Ik heb alleen pagina 1 gelezen

Als jij over het rijden een slecht gevoel hebt, dan kap je het desnoods na 5 min af.
Jij weet dan al lang dat je het paard nooit aan die mensen verkoopt, dus waarom langer laten proefrijden?

Maar het is wel zo, dat iedereen anders rijd en ze er ook voor het eerst opzitten, dus een directe klik is er niet altijd.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:54

klopt maar zoals ik al zei heb ik het voor elkaar gekregen mijn vorge beesjes op een goed plekje te krijgen en dat wil ik bij deze ook, en bij beide zag ik die klik direct toen ze aan het rijden waren en bij de mensen die ik langs heb gehad (de meeste daarvan) is die er dus niet.

Ik had mijn paard vorrig jaar al verschillende keren kunnen verkopen en heb toen zelf aangegeven ik hem niet aan die mensen wilde verkopen en ik weet heel goed hoe de huidige markt er uit ziet. Ik heb hem liever wat langer op stal staan als dat ik hem aan iemand verkoop die er niet bij past.

en ik zeg niet dat alle kijkers imbicielen waren maar er imbicielen bij zaten.

maar als je dit niet zo extreem mee maakt weet je denk ik niet waar je over praat, bij mn vorge 2 verkopen heb ik dit namelijk ook niet mee gemaakt.

en verder snappen een paar denk ik niet helemaal wat ik bedoel, maar kan het ook niet beter uit leggen. Mijn paard gaat echt niet door het lint van 1 iemand die hem beledigt, wel van 30 mensen die dat bijna allemaal achter elkaar doen en dat kan ik dan ook heel best begrijpen...

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:55

runningkawa schreef:
Ik heb alleen pagina 1 gelezen

Als jij over het rijden een slecht gevoel hebt, dan kap je het desnoods na 5 min af.
Jij weet dan al lang dat je het paard nooit aan die mensen verkoopt, dus waarom langer laten proefrijden?

Maar het is wel zo, dat iedereen anders rijd en ze er ook voor het eerst opzitten, dus een directe klik is er niet altijd.

omdat ik de mensen wel eerst een kans wil geven, ze misschien zenuwachtig zijn die eerste 5 min, het later misschien beter gaat.

ik geef ze dus wel echt een kans om te rijden

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:56

horselover23 schreef:
Je hebt toch geen garantie dat de kopers die jij hebt uitgezocht het dier niet snel weer zullen verkopen of dat het "handelaars" zijn maar het niet zeggen.

Net zoals er genoeg mensen zijn die goed voor paarden kunnen/zullen zorgen ookal is het misschien net niet zoals je het zelf zou doen.

Idd.
Bij een "goed tehuis" kan het ook zo mislopen, en als hij dan weer doorverkocht wordt kan je daar ook niks meer aan doen.
Als jij het besluit hebt genomen dat hij weg moet, moet je dan ook afstand nemen en doorzetten.
In jouw ogen kan toch niemand goed met hem omgaan, omdat jij jouw behandeling gewend bent.
Dus of doe hem weg, of zoek een andere oplossing.
Succes met de verkoop.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:58

zouden jullie je paard dan verkopen aan iemand die op een foute manier met hem omgaat? en dan bedoel ik niet lief. zouden jullie dan een knop om zetten hij moet verkocht worden, geld opbrengen dus weg ermee? ik doe net als bij mn vorge paardjes dus echt wel mn best een goed plekje voor hem te zoeken, anders had ik hem ook wel op onze handelsstal kwijt gekunt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:58

Maar zo'n instructeur die gaat trekken en schoppen, die kon bij mij bij de eerste ruk toch afstappen

je ziet wel verschil tussen zenuwen en rijstijl.

charmar

Re: dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:59

Vind het een hele moeilijke kwestie, maar ik begrijp je volkomen en al die mensen die zogezegd een "nuchtere" kijk erop hebben en zeggen gewoon naar handelaar ben je vh gezeik af... tja... ik weet het niet, dan heb je wat mij betreft niet echt gevoel voor je paard. Ik denk dat als je al tot zo'n moeilijke beslissing komt dat je je paard wil wegdoen je't liefst hebt dat Koninging Beatrix 'm van je koopt... maarja díe komt waarschijnlijk niet langs... dus moet je't gaan doen met de rest v de mensen die wel langskomen.
Daarin zou ik wel selectief zijn en idd zoeken naar die mensen waarbij het "klikt" net zoals toen jij je paard ging kopen en je ook die "klik" voelde. Voelde je niet zo'n klik maar was't meer "kan hij dit, doet hij dat wel of niet" tja... dan ben je gewoon een totaal ander soort ruiter die echt prestatie gericht ermee omgaat, en dat kan ook maar ik denk dat Breitling echt veel gevoel voor d'r paardje heeft en daar vind ik nix mis mee, alleen maar goed.

Aan de andere kant denk ik wel dat wat er ook div. malen gezegd wordt dat je zowieso niet 100% zeker kan zijn van wie of wat er koopt en 't ligt eraan hoe snel moet je paardje weg... heb je geen haast... en iemand komt proefrijden... gaat niet naar je zin... hoppaaaa... afstappen aub!! Net zoals men hopppaaaaaa opstapt.... kan men natuurlijk ook hoppaaaaa afstappen! eind vd dag is't toch jou paard.
Wel in de advertentie duidelijk zetten dat hij idd alleen naar goeie eigenaar gaat die moet weten te rijden en zo niet dat je dan al gelijk de proefrit stopzet. Andere kant vh verhaal is als jij in je adv. al heleboel wetten en eisen zet, de reakties wellicht minimaal zullen zijn.
Maarja als je verder niet aan bepaalde tijd gebonden bent denk ik dat je't zo't beste kan doen en ook duidelijk zetten dat je weet dat je een superpaard hebt met kwaliteiten en capaciteiten waar je U tegen zegt en hij daarom alleen maar weggaat naar iemand die dat waardeert en daar ook goed mee kan en zal omgaan om samen een gouden toekomst tegemoet te gaan... iets in die trend snappi.

Ik wens je ieder geval alle suc6 vd wereld en laat ff weten als je "the perfect match" hebt gevonden. Vind ieder geval dat je een knap paardje hebt en die je idd niet aan de 1e beste moet wegdoen.

Mariska

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:00

Nee, daar zou ik mijn paard nooit aan verkopen.
Maar ik denk wel dat jij je eisenpakket te hoog hebt liggen.
Want op zoveel rijders, kan ik me niet voorstellen dat er niet een paar redelijke bij zaten