wanneer verkoop jij je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:10

Verkoop alleen wanneer er heeeel veeeel geld is geboden. Doe je dat niet, dan ben je een dief van eigen portomonnee.

Ik heb het zelf meegemaakt, voor mijn vorige paard is veel geld geboden, heb het bod afgeslagen, nu heb ik haar in moeten slapen en heb je niets, uiteraard wel de liefde en de plezier...

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:14

fransheijs schreef:
Die van mij staan continu te koop! Goed geld bieden en ze gaan eruit!

Same here.

Behalve de shets van mijn moeder, dat zijn net huisdiertjes maar dan buiten Dienen tevens als grasmaaier, dus als ze weg zouden gaan zouden we weer moeten maaien, en dat is zo'n rotwerk

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:14

Dela schreef:
Verkoop alleen wanneer er heeeel veeeel geld is geboden. Doe je dat niet, dan ben je een dief van eigen portomonnee.

dit geldt voor jou misschien, maar zeker niet voor mij... ik heb mijn beestje omdat ik graag een paard heb voor 'altijd' en niet om weer te verkopen.... of er nou veel geld voor geboden wordt of niet, mijn beessie blijft lekker bij mij.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:21

Als ze een zeer goed bod doen

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:23

Hopelijk nooit. Mijn paard blijft lekker waar hij is. Krijg ik alleen maar spijt van omdat je niet weet hoe anderen op bepaalde situaties zullen reageren (zie voorbeeld hieronder.)

Heb net mijn ouwetje in laten slapen, hij werd plots erg ziek, en ben blij dat ik hem zijn oude dag heb kunnen geven. Heb een jaar of 9 geleden een superbod op hem gehad, maar niet gedaan.
3 jaar geleden kreeg hij een hersenbloeding en raakte verlamd aan 1 been. Op die manier kon je er niet meer op rijden, maar voor de rest had hij het nog super naar zijn zin. Ik heb mezelf een ongeluk met hem gewandeld en geknuffeld, ook stond hij lekker op de wei. Een heerlijk leven toch. Bij hoeveel mensen had hij die kans gehad en hoeveel hadden hem al lang in laten slapen?

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:24

Dela schreef:

Ik heb het zelf meegemaakt, voor mijn vorige paard is veel geld geboden, heb het bod afgeslagen, nu heb ik haar in moeten slapen en heb je niets, uiteraard wel de liefde en de plezier...

Nou doe ik dus echt niet! ik heb mijn diertje niet om er geld mee te verdienen..heb haar niet gekocht om er zelf beter van te worden..(nouja misschien het laatste een beetje maar dan niet financieel gezien
Mijn knol mag bij mij oud worden..

OemmiejO

Re: wanneer verkoop jij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:02

De pony die we nu hebben, gaat nooit weg. Het is een recreatiepony, waar mn ouders mee mennen en ik mee dressuur/ buitenrijd. Echt een gezinspony dus. Die blijft zn oude dag bij ons vieren.

We krijgen er een pony bij. Omdat ik te groot word voor mn pony (ik kan er wel lekker op buitenrijden, maar been geven enzo word toch lastig). Afijn, we krijgen dus een sportpony (voor de dressuur) erbij en ik heb een afspraak met mn ouders dat wanneer ik het huis uitga en geen tijd meer voor die pony heb, hij verkocht word. Klinkt best hard, maar ik snap dat mn ouders niet met 2 paarden opgescheept willen zitten als ik weg ben. Dus ze houden de pony die we nu hebben om me te mennen enzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:19

Dela schreef:

Waarom ben je dan een dief van je eigen portomonee?

Voor Kawa is ook veel geboden als 5 jarige.
Nu is hij 14 en heeft artrose

Maar nooit is er een dag met spijt en ben ik de gelukkiste mens op aard, als ik dat beestje in de wei zie staan
En net zo gelukkig als ik er op rond hobbel, al stelt het nergens meer op

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:23

ik zou hem verkopen wanneer ik geen tijd of geld meer zou hebben en de beestjes eronder lijden.

Zoals nu denk ik af en toe om mijn 2 shets te verkopen omdat ze bijna geen aandacht meer krijgen, enkel iedere dag voeren. een klopje en dat was het meestal. ik ga ook vaker een paar uur per dag en er komt vaker een verzorgstertje. Maar ze lijden er nu niet onder, ze staan in gezelschap van elkaar en nog meer beestjes.

Dus ik zou ze gewoon verkopen wanneer je niet eens geld hebt voor bijv bij wijze van of je hebt geen tijd meer om iedere dag even te gaan.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:24

Nooit hoop ik .

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:25

Als mijn gezin er onder zou lijden dat ik een paard heb omdat ik het financieel niet aankan zouden ze gelijk weggaan
Gelukkig ben ik vrijgezel

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:26

Gaan niet weg,zijn huisdieren dus blijven lekker waar ze staan...

Heb ze zowieso niet aangeschaft om er financieel beter van te worden(voor geen geld te koop dus....).
Zou geen reden op weten te noemen om ze weg te doen.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:28

zo is het maar net Billy, helaas heb ik moeten ondervinden dat het bij ons net zo is (en ik heb dus een gezin )
kindjes gaan voor alles en voor een paard kun je gelukkig een goed huisje zoeken...
staat een beetje vreemd als je je kindjes op marktplaats zet

p.s:die foto van frits in je profiel is echt superschattig !

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:34

Mijn pony gaat nooit weg en mijn paard denk ik ook niet. Een dief van je eigen portemonnee? Heb liever de lol van mijn paarden dan het geld.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:39

Walter gaat niet zomaar weg, tenzij ik hem op de een of andere manier niet kan bieden wat hij verdient

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:45

Het idd de bedoeling, dat mijn paardje, voor altijd blijft..!!!
maar als het bijvoorbeeld gaat botsen met onze karakters dan gaat ze het ergens anders heel goed krijgen, met een baasje wat 100% bij haar past dan zegmaar.
maar ik vind dat mijn paard een superkarakter heeft, en we vinden de zelfde dingen leuk, dus dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Maar ze gaat wel weg, als het niet meer betaalbaar is, ik zou tot het uiterste gaan, maar als ze het ergens anders beter kan krijgen, dan gun ik haar dat..!!!

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:08

Ik zei altijd nooit todat ik een pony kocht waar ik niet mee kon wat ik ermee wilde. Toen is hij toch verkocht (had hem achteraf beter kunnen laten inslapen/naar de slacht brengen, maar dat is weer een ander onderwerp).
Sindsdien denk ik er wel een beetje anders over maar zou toch niet zomaar verkopen.
Eli gaat echt niet weg, alleen als ik hem echt niet meer zou kunnen houden, maar dan moet er wel heel wat aan de hand zijn. Roger zou eerder weg gaan, daar klikt het minder goed mee. Die zou ook wel weggaan voor een erg goed bod (maar die kans is klein aangezien hij een shet zonder papieren is)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:09

tivina en zara gaan tegen een goed bod weg. ik kan moeilijk alle paarden houden, dan zou ik nooit iets nieuws kunnen kopen. alleen shantal, dat is de enige die nooooit weg zou gaan hier! dat beesie heeft mij alles geleert, en ik haar ook veel. ik heb haar al vanaf ik 3 ben nu dus al bijna 14 jaar. wat gaat de tijd toch rap. zo´n brave pony krijg ik nooit meer!

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:15

Ik zou ze nooit verkope! Ze zijn alles voor me! Maar ja al gaat het niet meer tussen ons(wat ik hoop nooit gaat gebeure) Dan lijkt me het beste om hun weg te doen.. Maar hoop natuurlijk dat ze nog heel lang bij me blijven, en dat ze bij mij hun oude dag kunnen doorbrenge

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:45

Kaprice gaat nooit. Echt nooit meer weg. Dat is mijn maatje, mijn vriendin, die kun je niet verkopen.
Tuesday gaat hoop ik ook nooit. Maar dit is niet mijn paard en ik beslis hier niet over.
Bambi zelfde verhaal als Tuesday.
Jelma is ook van mij. Ik verkoop haar hoop ik ook nooit. Tenzij ik echt zie dat ze ongelukkig is, omdat de paarden haar nogal lopen te pesten. Maar dit is alleen in de winter zo.
Dancer heb ik met een bepaald doel gekocht. Zodat hij niet huphup snel verkocht hoefde te worden, hebben wij hem in huis genomen. We gaan in de zomer heeel rustig een goede baas voor hem zoeken. Ik heb ook gewoon geen tijd voor 5 paarden, en deze afspraak heb ik nu eenmaal met mijn vader gemaakt.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:22

nooit.
ik zal never te nooit willem weg doen voor geen goud.
ook niet als het financieel niet meer zou lukken, dat is nl al gebeurd en heb alles op alles gezet op hem en merel te kunnen houden.
merel is voor mijnvriend zijn alles, dus ook die gaat voor geen goud weg

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:09

Layka gaat in principe nooit weg. Ik ken haar al 12 jaar en we zijn dikke maatjes. De enige reden dat ik haar weg zou doen is dat ik een erg leuk Paard aangeboden krijg en ik geen plek meer heb, maar dan alleen onder contract dat als ze haar willen doorverkopen ik haar weer terug krijg

Floor tja. Als ze toch niet geschikt is voor wat ik met haar zou willen(wedstrijden) of een ernstige blessure krijgt(als fokmerrie verkopen), dan zou ze weggaan.

Taco huur ik maar als hij van ons was zou hij weggaan als hij echt te vervelend voor de kinderen werd of als ze bang voor hem worden(niet dat ik dit kan voorstellen)

Tja een bij een flink bod voor Floor zou ik er wel over na gaan denken

Nieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:18

Mijn pony Brubeck, zou k nooit wegdoen... Hij is mijn allereerste paard en daar heb ik ondertussen zo'n goede band mee opgebouwd. Mijn shet mag ook blijven, die is eigenlijk zo'n beetje gered vind ik.....ze is dempig en er deftig mee rijden of mennen gaat niet meer.

Mijn merrie.....daar zou ik toch nog es over moeten nadenken. Het is een heel lief beestje in omgang maar soms een feeks onder het zadel. Ze kan super springen en dressuur, maar heeft een heel heet karakter. Moest ik een heel goed bod krijgen, dan zou ik er wel even over denken...

Ik heb ook al twee paardjes verkocht ondertussen...
Poker zou ik eigenlijk nooit wegdoen, maar mijn vriend heeft mij overtuigd....wedstrijden met hem lukten nooit goed, hij had een gevoelige rug en zomereczeem...hij is verkocht als wandelpaardje.
Heb stiekem al veel spijt....
En dan mijn hengst van twee, ik kreeg er schrik van, de klik was er niet en hij werd gewoon tegroot voor mij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:29

- Bij een goed bod
- Als ik het niet meer kan betalen
- Als het paard niet blijkt te voldoen aan mijn eisen die ik stel aan een toekomstig sportpaard
- Als hij een jaar of 10 is, op niveau loopt en ik denk dat hij aan de top van zijn kunnen zit en ik er niet meer verder mee kan komen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:43

Nooit! Evita niet tenminste.
Tenzij ik het op de een of andere manier financieel echt niet meer zou redden om haar te onderhouden en zij daar onder zou lijden.

Bovendien zou het heel moeilijk worden om kopers te vinden denk ik (ze is 19, niet meer geschikt om echt te rijden/mennen door blessure en artrose, niet geschikt als fokmerrie ivm keizersnede, ze weeft en ze heeft ondanks haar leeftijd niet echt een rustig karakter)