vanaf welke prijsklasse keuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Re: vanaf welke prijsklasse keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:55

Ik laat elk paard dat ik koop tenminste klinisch keuren. De prijsklasse van paarden die ik ook op foto zou zetten ligt voor mij te hoog. Als ik een shet erbij zou kopen voor gezelschap en de "hobbel" dan hoeft die niet gekeurd te worden voor mij.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:21

Ik heb mijn huidige paard Lovers alleen klinisch laten keuren -wist er toen nog niet zoveel van (van "eigen paarden dingen" zegmaar)maar heb naderhand twee nare verhalen gehoord van een meisje.
Ik vind het argument dat je ondanks prijsklasse giga gaat hechten dan ook nu een goede om toch alles te laten keuren (klinisch EN rontgen) als je er op wilt rijden.. Mijn huidige lieverd is overigens supergezond.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:32

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:55

Hangt van het gebruiksdoel af en wat ik ermee van plan ben. Tot zover heb ik zelf alle aankopen wel klinisch en rontgen laten keuren, mits veulens of kleine maat pony`s. Als je een paardje voor jezelf koopt is zo`n keuring nooit weg gegooit geld.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:00

hmm even een vraagje: hoe doen jullie dat met veulens? heb namelijk een jaarling gekocht. Alleen klinisch.. of klinisch en rontchen of geen van beide en pas op latere leeftijd.. Lachen

dupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:25

Persoonlijk zou ik mijn paard (wel + 5000 euro) klinisch en röntgenologisch laten keuren. OOK laat ik een bloedtestje doen. Even na laten kijken of er niets vreemds in het bloed zit. Het kan bv voorkomen dat paarden voordat de kopende partij komt een vorm van medicatie krijgt tegen de pijn (zodat hij toch beter loopt) of een verdovend middeltje zodat hij rustiger is....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:41

Voor de verzekering (ligt denk ik ook wel aan welke verzekering) is keuren verplicht vanaf de +/- 4500 euro.
Mijn pony's zijn nooit gekeurd, alleen nagekeken door de dierenarts. Lachen