Maar dit neemt niet weg dat je al niet vooruit kan denken.
Ben gewoon benieuwd wat de meeste mensen doen met een oud paard die op een manege staat (geen manegepaard). Of ze ze op de manege laten staan of ergens anders heen verhuizen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jeszibell schreef:en wat doen julil met paarden die half of helemaal met pensioen zijn?
Blijven ze in de stal op een manege staan met dagelijks weidegang? Of doen jullie ze stallen bij een boerderij of evt rusthuis?
Ik heb nu voor het eerst te maken over een aantal jaar met een oud paard (ze is nu 16) en ik vroeg mij gewono af wat de meeste doen met een oud gepensioeneerd paard.
ikke schreef:Stelletje watjes.......
Mijn oude paard maakte het bos nog heftig onveilig op haar 28e. Die was niet te stoppen hoor, gewoon plankgas, zo hard als ze kon (mocht van mij }> )
Hoe regelmatiger je rijdt, hoe langer ze het volhouden.

Ramiro schreef:Ik ken nog een pony van 43, die toch 3 a 4 keer in de week gereden wordt, voornamelijk recreatief. Die pony verkeerd in superconditie, was zelfs te pittig voor de vorige eigenaar. Maar ja denk toch dat het een uitzondering is. Zelf heb ik ook een paardje van 14, daar kan ik makkelijk iedere dag mee rijden, voelt zich volgens mij pas 4 jaar. Ligt idd een beetje aan het type paard, en als het paard zijn hele leven lang hard heeft moeten werken etc.
yv0nnee schreef:Ramiro schreef:Ik ken nog een pony van 43, die toch 3 a 4 keer in de week gereden wordt, voornamelijk recreatief. Die pony verkeerd in superconditie, was zelfs te pittig voor de vorige eigenaar. Maar ja denk toch dat het een uitzondering is.
woow 43!! Das al oud!
. Laatste dat ik gezien heb, mocht die pony ook gewoon lekker los over het erf lopen etc. Je zou hem in ieder geval geen 43 geven.