Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zep schreef:KiWiKo schreef:Paard heeft een gebrek en ook de OCD zal de prestatie uiteindelijk beinvloedden
Elk paard istrouwens de slachtwaarde waard, de rest is emotionele waarde
Dit vind ik echt vreselijk kort door de bocht.
Als het paard klinisch goed is, en de OCD zit op een operabele plaats is het niet zo'n beperking. In dat geval zou ik de OCD eruit laten halen voor je geld in de opleiding gaat steken.
Als fokmerrie heb je er weinig aan, maar als sportpaard kan zo'n dier nog een prima toekomst hebben, beetje afhankelijk van de aard van de OCD.

Kyona schreef:Hou er wel rekening mee dat als de OCD in de achterknie zit dat dit de lastigste plaats is om evt. te opereren. Revalidatie kan ook lang duren; ken een paar gevallen waarbij ze aanraden om niet te opereren. Dat was ivm het risico en niet omdat ze er geen last van hadden....
trisca schreef:die van naadje24 is toch geen Grib?
neillo schreef:trisca schreef:die van naadje24 is toch geen Grib?
Nee klopt maar die van trudydejong wel en die van de TS en degene waar ik het overhad (Ik noem geen namen is geen paard van mijzelf maar een paard waar ik mee te maken had.). Dus 3
carina schreef:
3 van de hoeveel?
kelliej schreef:Weten jullie wel niet hoeveel veulens er ocd's hebben of gehad hebben!
Een paard kan er zeer goed mee leven, en zo lang ze er geen last van hebben zou ik ze er zeker niet uit halen.

kelliej schreef:Weten jullie wel niet hoeveel veulens er ocd's hebben of gehad hebben!
Een paard kan er zeer goed mee leven, en zo lang ze er geen last van hebben zou ik ze er zeker niet uit halen.